mboost-dp1

Forslag til wifi router

Gå til bund
Gravatar #1 - serpent
1. maj 2007 19:07
Jeg har et budget der helst ikke skal meget over de 1000 kr og jeg vil gerne have god rækkevide på det trådløse. Download hastigheden er vigtigst i wifi, upload bliver nok ikke så belastet.
Er der nogen som har et godt forslag til hvad jeg skal vælge?

:-)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
1. maj 2007 19:19
En FON router?! Koster kun $/€ 29 og så får du gratis hotspots overalt i verdenen, hvor andre har en FON router..

Om selve routeren kan jeg sige, at den er rigtig god, har en kanon rækkevide og er meget stabil...

læs mere på fon.com
:D
Gravatar #3 - themuss
2. maj 2007 20:51
Den er sjovest hvis du flasher den med ddwrt eller et andet alternativ... Eller skal du finde dig i et restriktivt setup.
Gravatar #4 - Bjørn
2. maj 2007 22:14
Hvis du vælger FON routeren kan du få den til 20$/€ af mig - sikkert også af MZ(Vi får ingen gavn af det) -

Men hvor god er "god" rækkevide? 20, 100, 500 meter? Kender desværre ikke andre routers, men mener en af Staff´ene herinde sværger højt og helligt til en bestemt model.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
3. maj 2007 06:05
#4 Hmm ved ikke lige hvor lang en rækkevide min FON router har, men jeg kan sagtens komme på ude i haven, omkring 20 meter væk og det er med 3 bjælker i signalstyrke...

Mener det er Amokk, som anbefaler en router, prøv at pm'e ham evt.
Gravatar #6 - themuss
3. maj 2007 07:35
mener en af Staff´ene herinde sværger højt og helligt til en bestemt model
Den findes efterhånden i en trilliard forskellige udgaver :)
Gravatar #7 - Wird
3. maj 2007 12:06
Jeg mener Amokk, normalt har anbefalet asus wl-500 delux
Gravatar #8 - MiniatureZeus
3. maj 2007 12:06
#7 Det passer nok meget godt... :)
Gravatar #9 - cjoey
3. maj 2007 13:52
Jeg vil godt anbefale en WL-500g Premium fra Asus, den har to USB-porte og kører rigtig godt sammen med DD-WRT.
Gravatar #10 - RasmusP
4. maj 2007 08:32
Jeg vil *ikke* anbefale FON. Der er en fejl i routerens firmware, der gør at den ikke virker særlig godt med Intels trådløse modtagerkort. Pt. skændes dem der laver chippen i FON-routeren og Intel om hvis skyld det er (eller noget i den retning). . .
Min computer bliver ved med at disconnecte fra FONs trådløse signal.
Gravatar #11 - amokk
4. maj 2007 09:50
#9 præcis

#5 du kunne jo også bare nævne hvad jeg plejer at anbefale :)
Gravatar #12 - themuss
4. maj 2007 14:08
#10 Det er så ikke helt korrekt.

Det er ikke et problem med atheros-chipsættet som sidder i Foneraen, men et problem med at der bliver sendt to SSIDs ud fra den... Det kan en del wireless-kort ikke finde ud af.

Du kan installere DDWRT på foneraen og kun køre med ét SSID, så skulle dine problemer forsvinde.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
4. maj 2007 14:10
#11 Kunne ikke huske hvilken en det var, og sad på min mobil, så gad ikke lige søge efter det :D

#10 Min kæreste har et intel PROset wireless kort i hendes Dell Latitude D510 og det virker perfekt... der er ingen problemer overhovedet.
Gravatar #14 - RasmusP
4. maj 2007 14:57
#12 det er nok en mere teknisk korrekt forklaring. De guider jeg har set til at installere DDWRT ser forholdsvis omfattende ud, så det har jeg fravalgt. I hvert fald ind til videre. . .
Det går også lidt imod idéen med FON hvis man fjerne den offentlige adgang.

#13 Jeg har Intel PRO 2200BG og det virker i hvert fald rigtigt elendigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login