mboost-dp1

Forslag til ny stationær computer

Gå til bund
Gravatar #1 - msg83
18. okt. 2005 17:25
Jeg skal til at købe ny computer men synes at det er meget uoverskueligt med hensyn til processere, grafikkort osv.
Jeg vil først og fremmest gerne have en computer der er stabil og hurtig, med godt grafikkort og dvd-brænder.
Er der nogen der kan komme med et forslag til en god multimediecomputer max pris 7000,-
På forhånd tak:O)
Gravatar #2 - drbravo
18. okt. 2005 18:07
Hvad skal den bruges til? Spil? Arbejde? Biograf? Surfing?

Hvilke ting vil du gerne have at din computer kan?

At den kan køre de nyeste spil!

at den er energibesparende og lydsvag

at der er masser af plads! så hele dvd samlingen kan gemmes på den!

Eller noget helt andet?

Skriv lidt mere om dine behov osv. Så skal der nok komme et par gode bud på nogle systemer.
Gravatar #3 - msg83
18. okt. 2005 18:51
Den skal kunne køre de nyeste spil, masser af plads gerne godt lydkort og tvtuner.
Den skal primært bruges til surfing, spil og se film på.
Desuden må den gerne være så "fremtidssikret" som muligt da jeg ikke regner med at udskifte den ihvertfald de første 3 år.
Gravatar #4 - buch
18. okt. 2005 19:05
#3 havde du tænkt dig noget samle selv, eller noget dyrt fona skrammel?
Gravatar #5 - Klok
18. okt. 2005 19:48
Jeg syntes Dell gør et godt stykke arbejde, men du kan selvfølgelig få lidt mere og lige det du vil havde, hvis du samler selv.

Jeg har bare på fornemmelsen at det ikke lige er en masse stumper du leder efter, når du nu netop skriver at du syntes det er meget uoverskueligt :)
Gravatar #6 - Kjellerup
18. okt. 2005 19:53

Prøv at kigge på 'Gameline'-systemerne fra shg.dk. Jeg har selv fornylig købt dette system, som jeg er meget tilfreds med. Det kan uden problemer køre spil som Doom 3 og Half-life 3 i fuld opløsning med "alt slået til", uden det kan mærkes. Og med en 64 bit processor, PCI express grafik interface samt SATA interface til HD, virker den da rimelig fremtidssikret. Der er måske lidt begrænsning med RAM´en, det ved jeg ikke. Jeg er ikke helt klar over hvad der rør sig på RAM-markedet i øjeblikket.
Gravatar #7 - Indox
18. okt. 2005 20:48
#6 - Half-life 3?
Gravatar #8 - msg83
19. okt. 2005 12:30
#4 Det fik jeg ikke præciseret, jeg har en kammerat som kan samle den for mig, så det drejer sig om: hvilket grafikkort, motherboard, processer osv. Er der nogle faldgruber eks. nogle hardiske som ikke holder i længden...

#6 Tak skal du have, den kigger jeg lige på:o)
Gravatar #9 - peter_m
20. okt. 2005 14:55
#8 med mindre din kammerat gider lege supporter på din maskine, vil jeg forslå at du køber en samlet og med support på. Dell har som #5 nævner en XPS serie, koster boxen, men har specs. til en gamer...
Gravatar #10 - drbravo
20. okt. 2005 17:15

Og hvis den skal til reperation koster det en plovmand hver gang da den skal sendes til Irland. De er snedige de deller..
Gravatar #11 - peter_m
20. okt. 2005 17:38
#10 Jeg koster sq en plovmand i timen, hvis jeg skal fejlsøge...det er mit liv for kort til! Kommer gerne med forslag, men forventes det, at jeg skal foretage mig noget, koster det sq ;-)
Gravatar #12 - drbravo
20. okt. 2005 19:34

Det er vel heller ikke så relevant for dig eftersom du ret let kan finde problemet i en puter? Altså - i forhold til en gennemsnits ikke staff bruger på newz.dk..
Gravatar #13 - peter_m
21. okt. 2005 09:02
- mente at: hvis jeg skal komme til undsætning, i tilfælde af at en af mine kammerater køber noget, de i virkeligheden ikke fortstår, koster det dummebøde! Alt for mange tror, at fordi 'det er ens hobby', så nyder man at komme og redde deres r.. , når de ikke selv gider.

- ved nu ikke om jeg er så meget skarpere end mange af brugerne på newz.dk - kunne nok lære et trick eller to. Men har dog rodet med it siden 1987 hvor C64 og COMAL 80 fandt sin vej til mit værelse ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login