mboost-dp1
Forslag til ny internetforbindelse
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Tiden er ved at løbe for mit abonnement hos TDC Webspeed, da jeg konstant opdager nye og federe tilbud på dejligt hurtige hastigheder hos andre selskaber til priser, der ligger en del under TDC's.
Indtil videre er jeg faldet for Cybercity Solo-forbindelse, hvor jeg selv skal stå for installationen m.m. Det er heller ikke noget problem, da jeg trods alt har lidt fingersnilde, når det kommer til sådan hardware. Helt konkret drejer det sig om 8.032/512-forbindelsen, som ville give røv til den nuværende 1.024/256-forbindelse fra TDC Webspeed til den samme pris. Problemet er i stedet, at jeg har hørt rygter fra en fætters kusines barns onkels stedmoders nabo (I kender smørren...) om, at Cybercity har en meget dårlig kvalitet, da TDC skulle chikanere selskaberne ved at bevidst at løse problemerne langsomt, kræve urimelige ventetider ved skift, underminere Cybercitys teknikeres autoritet osv. Derfor vil jeg gerne høre, hvad I har af erfaring med Cybercity? Er det et fornuftigt selskab, og hvordan er kvaliteten af internetforbindelsen, når vi snakker om udnyttelse?
Umiddelbart er det et krav fra min side, at kvaliteten af forbindelsen skal være lige så høj som TDC's (Den lå vist på et stykker over 95% udnyttelse ifølge flere uafhængige programmer), og derfor vil jeg gerne høre, om I har oplevet en sådan chikane fra enten Cybercity som udbydere eller fra TDC som leverandør af kobbernettet i form dårlig behandling af jer som kunder.
Disclaimer: I mangel af bedre fandt jeg denne subgruppe mest relevant for mit spørgsmål.
Indtil videre er jeg faldet for Cybercity Solo-forbindelse, hvor jeg selv skal stå for installationen m.m. Det er heller ikke noget problem, da jeg trods alt har lidt fingersnilde, når det kommer til sådan hardware. Helt konkret drejer det sig om 8.032/512-forbindelsen, som ville give røv til den nuværende 1.024/256-forbindelse fra TDC Webspeed til den samme pris. Problemet er i stedet, at jeg har hørt rygter fra en fætters kusines barns onkels stedmoders nabo (I kender smørren...) om, at Cybercity har en meget dårlig kvalitet, da TDC skulle chikanere selskaberne ved at bevidst at løse problemerne langsomt, kræve urimelige ventetider ved skift, underminere Cybercitys teknikeres autoritet osv. Derfor vil jeg gerne høre, hvad I har af erfaring med Cybercity? Er det et fornuftigt selskab, og hvordan er kvaliteten af internetforbindelsen, når vi snakker om udnyttelse?
Umiddelbart er det et krav fra min side, at kvaliteten af forbindelsen skal være lige så høj som TDC's (Den lå vist på et stykker over 95% udnyttelse ifølge flere uafhængige programmer), og derfor vil jeg gerne høre, om I har oplevet en sådan chikane fra enten Cybercity som udbydere eller fra TDC som leverandør af kobbernettet i form dårlig behandling af jer som kunder.
Disclaimer: I mangel af bedre fandt jeg denne subgruppe mest relevant for mit spørgsmål.
Jeg har brugt CC i omkring 3 år. Deres support er yderst behagelig og der er ikke nogen problemer der.
Teknikker tiderne er lidt længere end TDC's men der skal man jo rette vreden mod TDC og ikke CC!
Jeg synes du skal tage CC's tilbud, har selv samme forbindelse. Min er dog blevet opgraderet med en højere upload kvit og frit.
Teknikker tiderne er lidt længere end TDC's men der skal man jo rette vreden mod TDC og ikke CC!
Jeg synes du skal tage CC's tilbud, har selv samme forbindelse. Min er dog blevet opgraderet med en højere upload kvit og frit.
Jeg har haft Cyber City i ca. 3 år. Forbindelsen har kun været nede en gang på de tre år, og det viste sig at fejlen lå hos TDC. (Måske også når jeg ikke har brugt den, men jeg har kun oplevet det en gang)
Dog synes jeg at det er noget pis, at jeg skal betale for at ringe til deres support, hvis der er et problem med min forbindelse, som jeg ikke er skyld i. Jeg ringede og spurgte dem om det virkelig kunne passe at jeg skulle betale for at ringe, når nu fejlen lå hos dem. Det skulle åbenbart være sådan.
Ellers er jeg tilfreds med forbindelsen. Mht. udnyttelsen af forbindelsen må jeg sige at det ikke er noget jeg har undersøgt.
Dog synes jeg at det er noget pis, at jeg skal betale for at ringe til deres support, hvis der er et problem med min forbindelse, som jeg ikke er skyld i. Jeg ringede og spurgte dem om det virkelig kunne passe at jeg skulle betale for at ringe, når nu fejlen lå hos dem. Det skulle åbenbart være sådan.
Ellers er jeg tilfreds med forbindelsen. Mht. udnyttelsen af forbindelsen må jeg sige at det ikke er noget jeg har undersøgt.
Først og fremmest, tak for alle jeres svar.
Jeg regner stærkt med at skifte til CC, da deres ry blandt jer er godt nok til mig. Jeg har heller ikke selv hørt, at der skulle være nogle større problemer, så det er fint, at i kan bekræfte det.
Og jo, som Buch også nævnte, så er det et krav, at udbyderen dækker Køge, men det skal i jo ikke vide, når jeg ikke har skrevet det.
Til sidste vil jeg lige spørge, om det er muligt at beholde den mail-adresse, der er udstedt af TDC, da vi fik Oncable engang i tidernes morgen? Det er noget, som mine forældre lægger meget vægt på, så de ikke skal meddele alle deres kontaktpersoner, at de har skiftet adresse. Helt konkret drejer det sig om en @oncable.dk-adresse, og såvidt jeg har regnet mig frem til, så vil CC næppe accepterer denne, når man nu bruger deres internetabonnement. Kender i nogen tricks, eller ved i hvordan vi kan beholde den?
Jeg regner stærkt med at skifte til CC, da deres ry blandt jer er godt nok til mig. Jeg har heller ikke selv hørt, at der skulle være nogle større problemer, så det er fint, at i kan bekræfte det.
Og jo, som Buch også nævnte, så er det et krav, at udbyderen dækker Køge, men det skal i jo ikke vide, når jeg ikke har skrevet det.
Til sidste vil jeg lige spørge, om det er muligt at beholde den mail-adresse, der er udstedt af TDC, da vi fik Oncable engang i tidernes morgen? Det er noget, som mine forældre lægger meget vægt på, så de ikke skal meddele alle deres kontaktpersoner, at de har skiftet adresse. Helt konkret drejer det sig om en @oncable.dk-adresse, og såvidt jeg har regnet mig frem til, så vil CC næppe accepterer denne, når man nu bruger deres internetabonnement. Kender i nogen tricks, eller ved i hvordan vi kan beholde den?
Ang. udnyttelsesgraden, så oplever jeg at have en forbindelse på 965/121 eller det, der svarer til 94,24%/94,53%, hvilket ligger en del over det forventede hod TDC.
Tjek selv jeres på denne adresse
Tjek selv jeres på denne adresse
#8
Det må tiden vise om De kan bruge deres gamle mail. Du kan sagtens bruge en tdc mail via CC, men det kan godt være TDC lukker mailen ned sammen med det nuværende abb.
Jeg kender flere der har kunnet beholde deres mail efter at have skiftet abb. da udbyderen ikke lukker for mail, men kun forbindelen.
Det må tiden vise om De kan bruge deres gamle mail. Du kan sagtens bruge en tdc mail via CC, men det kan godt være TDC lukker mailen ned sammen med det nuværende abb.
Jeg kender flere der har kunnet beholde deres mail efter at have skiftet abb. da udbyderen ikke lukker for mail, men kun forbindelen.
#10 Nu kommer vi så ud på et overdrev, hvor jeg har svært ved at følge med. Måden, hvorpå mine forældre bliver verificeret og får tilladt adgang til deres mail-box, sker netop ved et brugernavn og en adgangskode, der er udstedt af TDC (Den sidste gang, at jeg skulle gøre det, var, da jeg havde skiftet deres HDD ud og installeret XP i stedet). Denne kode skulle ligeledes bruge til at verificerer internetadgangen, hver gang der var sket en afbrydelse, dengang de brugte Win98. Ville man med en potentielt skift af udbyder bare kunne ignorere denne historie og eventuelt bare bruge samme brugernavn m.m. med samme effekt?
#12
Det sker desværre via af Outlook, så jeg ved godt, at det er en dødsejler. Jeg regner ikke med, at vi kan overføre mailadressen (som sagt, en @oncable.dk), så jeg går lidt og overvejer, om de gamle skal opgraderes til eksempelvis Gmail eller en anden browser-baseret webmail.
Det sker desværre via af Outlook, så jeg ved godt, at det er en dødsejler. Jeg regner ikke med, at vi kan overføre mailadressen (som sagt, en @oncable.dk), så jeg går lidt og overvejer, om de gamle skal opgraderes til eksempelvis Gmail eller en anden browser-baseret webmail.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.