mboost-dp1

Føtex bærbar...

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
9. apr. 2007 07:33
jaja, jeg ved det godt. Føtex er måske ikke det bedste sted at købe en bærbar, og acer er måske ikke det bedste mærke.

Men i deres uge avis har de en Acer bærbar med 2 Ghz amd, 1 Gb ram, 128 delt grafik, dvd +-, 14,1 skærm, vista home til 5k.

Jeg skal bruge en ny bærbar da den gamle er ved at stå af. Har bl.a. fået flere striber af pixel fejl ned over skærmen. Jeg ville egentlig have smidt penge efter en thinkpad, men jeg kan godt mærke at jeg ikke vil bruge 14.000 for en bærbar med samme specs som den de har til 5.000 i Føtex.
Er der nogen der ved hvor meget sådan et acer-svin larmer, og om kvaliteten er anstændig?
Gravatar #2 - SRJ
9. apr. 2007 10:23
Jeg plejer at sige til min venner at de ikke skal købe Acer.. Det gør jeg fordi dem jeg kender som har gjort det, har haft en del problemer.. :S Eks. har en haft sin bærbare sendt til Holland (der reparerer Acer deres laptops) 3 gange.. Og det tog sin tid hver gang..
Derudover har deres skærme efter min erfaring en tendens til at blive ret løse..

Det kan self være at de eksempler jeg har set bare har været uheldige tilfælde, men nu kender du ihvertfald et synspunkt.

btw, Bilka har af og til også nogle HP laptops til fair priser..
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. apr. 2007 10:25
#1 Som SRJ hentyder lidt til, så ville jeg hellere købe en HP eller en Dell (og så give lidt ekstra) istedet for en Acer. Kender et par stykker som ikke er specielt begejstret for dem ifb. med kvaliteten. Tror dog ikke de har været gået i stykker.
Gravatar #4 - helsinghof
9. apr. 2007 10:30
Jeg må prøve at holde øjne og ører åbne...

En væsentlig ting er støj niveauet. Jeg gider simpelthen ikke have en bærbar med nogen steder, som larmer som en støvsuger... Men igen, er for nærig til at give 10.000 -15.000 for en ibm til det forbrug jeg har nu. (Har desuden skudt penge af efter en wii, så der er lavvande i kassen)
Gravatar #5 - Benjamin Krogh
9. apr. 2007 11:44
Der er andre mærker end IBM ;)

Men AMD's processorer bruger generelt mere strøm end intels (forudsat at vi taler mobile processorer?). Hvis det er en alm. processor der sidder i, så larmer den!
Gravatar #6 - Azuria
9. apr. 2007 11:48
#5 Der må jeg så give dig 100%.... Nu er der også Lenovo at vælge imellem ;)
Gravatar #7 - helsinghof
9. apr. 2007 13:01
Siden i er så kloge (og det var ikke ironisk ment:) ), Har i så ikke et forslag til en billig bærbar, evt med vista. Den skal gerne have 14,1 tommer skærm og være støjsvag. Om det er en 1,6 eller 2,0 ghz processer der sidder i er næsten ligemeget.
Gravatar #8 - trylleklovn
9. apr. 2007 13:15
Well.. Billige bærbare er oftest dårlige.
Der er sjældent nogle gode kup. Du får hvad du betaler for.

Så forbered dig på dårlig, løs plastik. Mange kilo. Meget varme. Meget støj. Dårlige ydelse,
Gravatar #9 - helsinghof
9. apr. 2007 13:38

Hehe, jamen det er jo lige det man drømmer om at høre når man ikke har penge til det man helst ville have;o)
Gravatar #10 - dude1992
9. apr. 2007 14:03
find dig en go brugt IBM til en 6-7K de holder i evigheder :) har selv haft 3 IBM bærbre på det seneste år og man kan gøre hvad man vil med den uden det kan mærkes :) har os sidet med en del acer og den sidste kom jeg til at brække beklædningen bag på skærmen på fordi jeg tog fat øverst i skræmen når jeg åbenede den :/ beslag og det hele knækkede og syntet genrelt det er noget PLASTIC lort :) men hvis det er så larmer de ik ret meget og ASUS skærme er noget af det bedste du kan få :) især til pengene.. se på edbpriser.dk og se på de Billigste asus bærbare :) en 4K og så er du kørende de næste par år :) men evt skriv hvad det er du vil bruge den til så er det lidt nemmere ? batterilevetid er os rimelig
Gravatar #11 - helsinghof
9. apr. 2007 14:06

Jeg vil prøve at se hvad der er af Asus - tak for det.
Jeg bruger den mest til skole brug. Spiller ikke særlig meget, men vil gerne have vista på et tidspunkt, så en eller anden minimumsgrænse for grafik har jeg vel. Batteri levetid er ikke sindsygt vigtigt da jeg næsten altid har den i stikket.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login