mboost-dp1

Extern Harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
13. feb. 2006 09:02
Hej..

Jeg leder efter en god extern harddisk, som primært skal bruges til at have film og musik liggende på, men også back-up. Jeg har har kigget på følgende:

1.LaCie
2.SeaGate
3.Teac

indtil videre hælder jeg mest til SeaGate'n, da den (ligner det!?) har et back-up system, og den har firewire. Og så har jeg altid fået af vide at SeaGate har det bedste ry, og den jeg kører med derhjemme har jeg aldrig haft nogen problemer med...

men altså håber at der er nogle nørder ;) herinde som vil hjælpe og evt. forslå nogen andre, de skal bare mindst være på 300GB+..

men Takker :P ;)
Gravatar #2 - svappe
13. feb. 2006 11:29
Har selv lige købt den her til min søs:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175262

Kiggede egentligt bare på hastighed og Pris per enhed....
Gravatar #3 - amokk
13. feb. 2006 15:24
jeg har netop købt denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99503

og den fungerer ganske glimrende, både via USB2 og firewire.
Der følger både USB og FW kabler med, og kassen kan stables hvis man har flere (der sidder små takker til formålet) - samtidig kan flere kasser forbindes serielt med firewire kabler også...

strømforsyningen er ikke en klods-transformator som ved de billige, men blot en "kasse" på ledningen, ligesom ved laptop-strømadaptorer

Køb en billig 300 GB disk, f.eks. Maxtors DM10 til ca 900 kr og skru den i, så er du kørende! har selv lige købt 2 af disse, og de yder ganske godt.

men du må self. se på hvor meget hardware du får for pengene ved at købe færdigsamlet vs. samle selv, umiddelbart tror jeg ikke det kan betale sig at købe en færdigsamlet af et kendt mærke, eneste fordel er at man får noget backup software og måske en "one touch backup" knap på...
Gravatar #4 - MiniatureZeus
13. feb. 2006 16:07
altså ud fra hvad jeg kan se på edbpriser, så virker det ikke lige frem som om at det kan betale sig, selv at samle dem....

Og mht. back-up, så havde jeg sådan lige glemt at M$ jo faktisk har en udemærket back-up feature indbygget... ;)
Gravatar #5 - Silver-Flame
15. feb. 2006 10:46
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122154

Denne vil jeg anbefalde .. den er bare super ;)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. feb. 2006 11:05
Hvad vil det sige når der står "8mb" ved Seagate'n og "16mb" ved Maxtor'eren(fra #5) ??
Gravatar #7 - svappe
15. feb. 2006 11:10
Cachen på Harddisken, jo højere, jo bedre...
Gravatar #8 - MiniatureZeus
15. feb. 2006 11:15
ok, men er det værd at give (rundt regnet) 150kr ekstra for dobbeltop af cachen?
Gravatar #9 - svappe
15. feb. 2006 11:24
Jeg mener cachen bestemmer hvor meget data af gangen som disken kan flytte.

Jeg ved så ikke om det er
if cache = 2x
then hastighed =2x

Men hvis du skal bruge HD'en til at flytte store mængder data, så ville jeg nok tage den med 16mb cache, selv om den koster 150kr extra...
Gravatar #10 - wizax
15. feb. 2006 11:44
Maxtors Onetouch II er vejen frem.

Med OneTouch Backup und alles.

just my 2 cents
Gravatar #11 - amokk
15. feb. 2006 16:22
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175420 300 GB Maxtor DM10 851 kr.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99503 Starking Tech USB2/FW case 448 kr.

I alt 1299 plus porto, og disken er med stor sandsynlighed den samme som der sidder i maxtors færdige løsning
Gravatar #12 - MiniatureZeus
15. feb. 2006 17:24
#11:
hmm ja ok og faktisk er casen federe end den org. maxtor... :)
Gravatar #13 - wizax
15. feb. 2006 20:10
#12: tilgengæld mangler den onetouch funktionen ;-)
Gravatar #14 - MiniatureZeus
15. feb. 2006 20:31
#13:

Ja men hvad præcis er den funktion til????

kan man ikke lige så godt bruge M$ indbyggede??
Gravatar #15 - amokk
16. feb. 2006 03:30
#13 det er sgu synd... hvis man vil tage backup fra PC til den eksterne HD, må man forvente at PCen er i nærheden og tændt, så hvorfor ikke bare trykke på dens tastatur?
Gravatar #16 - wizax
16. feb. 2006 07:51
#14 og #15. man kan sagtens bruge andet software, jeg kan dog godt lide, at når jeg trykker på den store blå knap, tager den en kopi af alle de biblioteker og filer jeg har specificeret.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
16. feb. 2006 11:16
Har besluttede mig (medmindre at der ligepludselig kommer en med en rigtig rigtig god grund!) for at det bliver seagaten...

Dens design og funktioner virker umiddelbart bedst..

men til #16:

Kan man gøre sådan at den kan tage backup af to forskellige computere???
Gravatar #18 - wizax
16. feb. 2006 11:43
det kan man vel sagtens, men softwaren (der egentligt tager backuppen) skal installeres på dem begge 2. og så skal disken flyttes mellem dem.

alternativt skal der tages backup over shared folders, så kan det lade sig gøre fra den samme maskine, men det kræver at de er i netværk sammen og har delte foldere.
Gravatar #19 - MiniatureZeus
16. feb. 2006 12:05
hmmm det er min bærbar og min stationære...

men det bliver først omkring den første, så der er lidt tid endnu til at granske markedet... :)

men tak for hjælpen mates.... ;)

EDIT:
Og god vinterferie til alle ! ;)
Gravatar #20 - svappe
16. feb. 2006 12:50
Vinterferie ?
Who the f. har vinterferie :/
Gravatar #21 - MiniatureZeus
16. feb. 2006 15:47
hehe me!! eller har det imorn :P

Så god vinterferie til alle undtagen #svappe.. :P ;)
Gravatar #22 - IT-ekspert Kejser
16. feb. 2006 23:01
Så er der dem som har ferie i denne uge.. :P..

Damn.. Det squ fredag imorgen. Fandme utroligt så hurtigt en uge går når man har fri - værtfald i forhold til de uger man arbejder..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login