mboost-dp1

Et par forslag til en stabil router, tak!

Gå til bund
Gravatar #1 - tgr
30. okt. 2006 17:22
Jeg har i noget tid forsøgt at finde en router der vil tilfredsstille mig, rent stabilitetsmæssigt og opsætningsmæssigt, men det er simpelthen ikke lykkes mig endnu.

De seneste forsøg har været fra Linksys og Netgear. Jeg Har haft en Linksys WRT54g som jeg havde hørt så godt om. Det viste sig bare at jeg fik en version 7.0 bestilt hjem, hvilket vil sige at jeg ikke kan bruge ekstern firmware. Jeg opdaterede dog til den originale firmware, men den var simpelthen for ustabil - hvilket betød konstante afbrydninger af Ethernet forbindelsen og utallige reset af routeren.

Lige nu har jeg en Linksys WRV54g, som også har problemer med stabilitet, men som er helt umulig at bruge sammen med en bittorentoverførsel. Routeren går simpelthen død og man bliver nødt til at resette den for at få sit netværk til at køre igen.

Jeg har prøvet at sætte antal forbindelser ned i uTorrent, da jeg var rimelig sikker på det var der problemet lå, men ligemeget hjalp det.

Så nu er det I gerne må komme med nogle tips, trods den kliché prægede titel.

Det jeg søger er en router med disse egenskaber:
- Generelt stabil
- Kan håndtere bittorent overførsler, gerne over lang tid
- Har mulighed for at bruge DD-WRT, Sveasoft eller lign. firmware
- Have både wired og trådløst netværk

Jeg har flere gange hørt Asus blive nævnt herinde, som en godt router mærke til normale penge, men efter erfaringer med Linksys har jeg fundet ud af at man ikke bare skal gå efter mærke. Så vil meget gerne have mere information end bare mærket. Modelnummer og eventuelt version nummer, ville være helt kanon.

På forhånd tak!
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
30. okt. 2006 17:29
Recommended Devices (til DD -WRT)
Cheapest 100% Compatible Wireless Router: Buffalo WHR G54s

Best 100% Compatible Wireless Router (With really high OC'ing too!): Asus WL 500G Deluxe

Best Price/Performance 100% Compatible Wireless Router: Buffalo WHR G54s

Fastest DD-WRT Compatible Wireless Router: WRTSL54GS or Asus WL500G Premium. both are shipped with 266 mhz OR, Buffalo WZR-RS-G54. 266Mhz CPU, 8MB flash and 64MB RAM. Please note that if you intend to use your router as a DUAL/MULTI Wan router, do additional research before you purchase the router. For Example, the WZR-RS-G54 does not support DUAL Wan due to the type of Switch installed in the router

Jeg har selv en Asus WL500G Premium som jeg er rigtig glad for, den kører stabilt også selvom jeg p.t. bruger alm. firmware, da jeg ikke lige har fået sat tid af til at lege med at installere alternative. Har ingen problemer, heller ikke med BitTorrent, jeg kan dog ikke få mit webcam til at virke ved at sætte det direkte til routeren, som man ellers burde kunne.
Gravatar #3 - tgr
30. okt. 2006 17:33
#2 Takker, det var et hurtigt svar :)

Jeg havde fuldstændig overset den del af siden, selvom jeg har siddet og surfet derinde det sidste stykke tid.

Hvad er dine erfaringer med bittorent overførsler?
Gravatar #5 - neglesaks
30. okt. 2006 19:06
Startede selv med en Dlink DI-604 - var pisse ustabil - crashede flere gange om måneden-

Opgraderede denne til en Linksys WRT54G for et år siden. Hjalp på stabiliteten, men den crashede stadig ca en gang om måneden.

Jeg har så siden opg. firmwaren (med Linksys' egen), og den har været 100% stabil siden. Er meget tilfreds med Linksys.

PS: Hold jer fra Belkin, medmindre i kan lide at få hijacket jeres forbindelser!
Gravatar #6 - hgul
30. okt. 2006 22:52
#1 Linksys WRT54GL skulle have fortsat den gode linie som WRT54G startede ud med, og muligheden for at bruge firmware fra DD-WRT skulle også være til stede.

Jeg kan dog ikke hjælpe dig yderligere mht. versionsnumre m.v.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login