mboost-dp1

Erfaringer med Fujitsu-Siemensb bærbare?

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
7. sep. 2006 10:25
Jeg har fundet en bærbar PC. Den er tilsalg hos computercity og koster 5999,-
Specs:

Fujitsu-Siemens Amilo m1450g

Pentium M735A 1,7 GHz (Centrino)
1024 MB ram (2x512 MB)
80 GB SATA harddisk 5400 RPM
15.4" WIDE XGA TFT Crystal View
Intel Graphics Acc. 900 op til 128 MB
DVD± Dual-layer brænder
LAN, Wlan b/g, 56K modem, FireWire
4-1 Kortlæser

Windows XP home SP2 DK
6 cells batteri
Vægt: 2,7 KG

Nogen der har en ide om hvor længe et 6 cellet batteri kan køre på en opladning?
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Fujitsu-siemens laptops? Og hvis i har erfaringer med computercity's behandling af kunder vedr. garanti, reperation osv har dette også interesse.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
7. sep. 2006 10:53
Vil lige sige, at en del fra min klasse har Fujitsu-Siemens Amilo'er og der er rigtig mange problemer med dem:
* batterierne er meget ustabile (tre ud af de 12 kan slet ikke holde strøm overhovedet)
* skærmen er skrøbelig
* Det trødlåse er meget ustabil, kan faktisk ikke bruges
og så skalder malingen meget hurtigt af på slidfladerne..

Nu er disse så fra sidste sommer, men problemerne har været der fra starten og de som har været til rep er ikke blevet sønderligt bedre...

Men af positive ting er tastaturet og touchpadden virkelig gode, den larmer ikke så meget og har gode tilslutningsmuligheder.
Gravatar #3 - tgr
7. sep. 2006 10:57
Et ord: varm!
Gravatar #4 - MiniatureZeus
7. sep. 2006 11:00
#3 tgr
gør alle bærbare ikke snart det? altså de skal jo være tyndere og mindre hele tiden men samtidig også hurtigere og bedre og "større"... tror at det er ret svært hvis man nu til dags skal have en god og billig bærbar uden at den bliver utrolig varm...

man kan jo sige at før itiden fik man benbrud når man sad med "bærbare" nu får man forbrændninger... :p
Gravatar #5 - ECFE11
7. sep. 2006 15:16
Tja hvad kan jeg sige...

Siemens laver fantastiske, Buisness bærbare, så smid amiloen fløjtende og køb en af deres rigtige notebooks
Gravatar #6 - amokk
7. sep. 2006 21:45
holmen: som jeg skrev sidst du oprettede en tråd: Man får hvad man betaler for. for 5-6000 kr får du altså ikke nogen super maskine. sådan er det bare. ligeledes får du ikke et hus i tip top stand midt i byen for 200.000 kr...
Gravatar #7 - DUdsen
8. sep. 2006 06:29
#4 Min fujitsu siemens(halvgammel) a1630 generere både varme og støj, jeg kan dog ikke rigtigt genkende de problemer #2 skitsere ud over der er et problem med den forældede RT2500(wlan) driver der følger med, men det patcher man sig ud af.

Men igen det er en anden serie så det kan sagtens værre det bare er min gamle ting der er fra en tid hvor de kunne finde ud af det.

Min kører mellem 1-2½ time pr oplæadning hvis jeg intet laver lidt over 2-timer hvis jeg spiller på den lige under 1-time.
Gravatar #8 - amokk
8. sep. 2006 10:40
"Min kører mellem 1-2½ time pr oplæadning hvis jeg intet laver lidt over 2-timer hvis jeg spiller på den lige under 1-time."

prøv at sætte et par kommaer og lign, så forstår man meningen af din sætning uden at læse den 3-4 gange
Gravatar #9 - MiniatureZeus
8. sep. 2006 11:01
mangler rating "flueknepperi"...
Gravatar #10 - LittleFather
8. sep. 2006 11:36
Jeg har været ansat hos en af FSC's servicepartnere (faktisk hedder fimaet Servicepartner), og hvis vi skal være ærlige så er FSC maskiner ikke noget særligt, især ikke consumer maskiner som eks Amilo.

Der er problemer med hand rest plastikken
Tastaturet hopper og danser
Tastatur efterlader mærker i skærmen efter nogle måneder på de fleste modeller.
Gravatar #11 - apocalypse
9. sep. 2006 18:19
Jeg har en T4010 Lifebook, jeg er ret glad for at man kan dreje skærmen..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login