mboost-dp1

Er min DI-524 defekt?

Gå til bund
Gravatar #1 - Carsten Kat
9. mar. 2008 14:58
Hej,

Jeg har de sidste par dage rodet med min thinkpad t61.
Har nedgraderet fra vista til xp. I mellemtiden er det
blevet umuligt at logge på min d-link di-524. Under
det første reinstall, troede jeg at der var tale om
en driverfejl, som jeg uden held prøvede at løse.
Da var det dog muligt at logge på, bruge nettet til
og så blive smidt af igen - meget mystisk. Jeg formaterede
igen og denne gang fungerer alt helt efter bogen.
Nu er det dog helt umuligt at logge på - den vil ikke
udlevere en ip-adresse til mig. Har prøvet at logge på
andre net, og det fungerer fint.

Har prøvet at resette den, prøvet med forskelle former for sikkerhed, prøvet at opgradere firmware fra 2.4 til 2.6 - intet har hjulpet eller ændret handlingsmønstret fra dens side.

Er den mon defekt? Og hvordan kan det dog være sket?

På forhånd mange tak.

Det virker i øvrigt når man kører lan (altså med kabel).
Jeg har fullrate og den fungerer nærmest som accesspoint.
Gravatar #2 - zin
9. mar. 2008 18:45
#1: Hmm. D-Link har aldrig haft et specielt godt ry i min favør efter brug af mange af deres produkter der var defekte/ustabile.
Mit råd er at købe et decideret access point (som den jo skal fungere som), og så smide den du har nu, ud. :-)
Gravatar #3 - klh
9. mar. 2008 20:49
#1 Carsten Kat
Jeg har lige som ZiN også store forbehold overfor D-link. Indtil videre har jeg fået ombyttet to stk. DWL-G122 - de bliver så varme, at de brænder af... Og min DI-624+ og DI-514 har det også skidt og skal rebootes.

Plus min IBM Thinkpad ikke kan lide at logge på dem..
Løsningen på det problem var for midt vedkommende, at hente Intels driver, og lade deres program kontrollere det trådløse netkort. (Windows XP kunne ikke finde ud af at logge på med WPA-kryptering :S) Måske det også er dit problem?

Der sidder et Intel 2200BG netkort i min R51'er, men er sikkert også et Intel-kort der sidder i din.
Gravatar #4 - Carsten Kat
12. mar. 2008 09:01
Hej klh,

Jeg har jo allerede installeret intels drivere til mit netkort. Ved ikke helt hvad det ellers er, du mener? :-)
Gravatar #5 - klh
12. mar. 2008 13:43
#4 Carsten Kat
Jeg mener, at hvis man lader ThinkVantage (IBM's program) styre den trådløse forbindelse, eller Windows' selv styre forbindelsen kan der opstå problemer med at logge på.

Jeg løse problemet ved at bruge Intel's PROset Wireless-program, som fulgte med driveren :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login