mboost-dp1

er det muligt selv at skifte ibm keyboard?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
3. jan. 2006 11:44
Jeg overvejer lidt at skifte mit tyske keyboard ud, med et dansk på min IBM Thinkpad R52. Men er det muligt selv at skifte keyboardet, eller skal man ind til en autoriseret forhandler?

Eneste sted jeg kan finde et sådan keyboard er her http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=50_71...

Har søgt lidt efter en anden forhandler/billigere pris- uden held. Så hvis en kender en anden forhandler, vil jeg gerne vide dette.
Gravatar #2 - addlcove
3. jan. 2006 13:17
du kan gøre det selv, jeg har gjort det mange gange i mit tidligere arbejde (købte billige laptops i danmark, smed spanske tasturer på og sendte dem til spanien)

det afhænger dog om tassturet passer til modellen ;)
Gravatar #3 - buch
3. jan. 2006 13:20
#2 via følgende link i #1 burde det keyboard passe.

Hvordan skifter man sådan et keybord, er det bare at hive hver enkelt knap af, eller er det en mere simpel måde at gøre det på?
Gravatar #4 - wizax
3. jan. 2006 13:23
du kan skifte hele tastaturet... 2 skruer i bunden og det kommer løs....
Gravatar #5 - addlcove
3. jan. 2006 16:03
som 4 siger, du skruer simpelthen hele pladen af og sætte den nye på, mener dog det er 3 skruer :p
Gravatar #6 - amokk
3. jan. 2006 20:28
Ehm hvorfor ikke bare lære udenad hvor tasterne sidder? SÅ er det jo lige meget hvad der står på dem

Ellers kan du jo altid bare smide nogle klistermærker på de taster der har et anderledes tegn på det tyske keybard...

IMHO er det i hvert fald spild af penge at købe et helt nyt tastatur bare for at der skal stå noget andet på tasterne

Jeg oplever personligt ingen problemer med mit tyske keyboard, jeg tænker slet ikke over at der står Z på den tast der skriver Y og omvendt...
Gravatar #7 - buch
3. jan. 2006 20:37
#6 f.eks kan jeg ikke finde dividere, "@" skal laves på en anderledes måde end jeg plejer (hvilket jeg ikke forstår da knapperne som du selv nævner har normal funktionalitet, bare med et andet tryk på). Jeg bliver tit forvirret hvis jeg kommer til at kigge ned på tastaturet og ser der ikke står det "rigtige" på knapperne, ikke så tit jeg kigger ned men når det sker, stopper jeg fuldstændig op, og det genere mig.
Gravatar #8 - amokk
3. jan. 2006 23:13
ehm...

Har du husket at vælge dansk layout i windows? ellers kan jeg da godt forstå du har problemer!

@ har altid ligget på ALT-GR+2
/ ligger på SHIFT+7

Edit:
Denne tekst er skrevet på min IBM laptop med tyske tegn på tasterne...
Gravatar #9 - buch
4. jan. 2006 13:15
#8 @ har for mig altid ligget på AltGr+2. Ikke Strg+Alt+2.

/, ja du siger sørme noget, synes aldrig den har ligget der :S

Et problem der ikke vil løse et tastatur skift, er at de små tal der ligger på bogstaverne, ved hjælp af fn knappen kan jeg på ingen måder få til at virke?
Gravatar #10 - Viperaberus
4. jan. 2006 14:27
@ ligger da på Ctrl+Alt+2! Det er ihvertfald sjovt at drille folk med den slags "specielle" genveje

Ctrl+J eller Ctrl+M kan også anbefales til at drille med... Også kendt som Carriage Return og Line Feed

/me render tilbage i nørd hjørnet :P
Gravatar #11 - amokk
4. jan. 2006 17:18
#9 Strg = Ctrl... (aner ik hvad det tyske ord er)

Men lige til højre for din space knap sidder en knap der fungerer som Alt Gr (og den sidder sjovt not samme sted som på et dansk keyboard)

Hedder den egentlig ik også Alt Gr på det tyske? (gider ik tage min laptop op og se)

Uanset hvad kan du være 100% sikker på at et dansk tastatur elektronisk set er FULDSTÆNDIG magen til det tyske, og det er KUN tasternes påskrift der er forskellig...
Gravatar #12 - buch
4. jan. 2006 22:16
#11 Jo den hedder det samme som på et dansk tastatur, men den virker stadig ikke.

Kan enlig godt se det ikke vil hjælpe at skifte mit keyboard, men der er sjovt nok bare stadig nogen funktioner som bare ikke virker, selvom jeg i windows har valgt dansk tastatur layout.
Gravatar #13 - ZOPTIKEREN
4. jan. 2006 23:08
jeg gætter på Steuerung for Strg
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login