mboost-dp1

Er der nogen der er blevet tarøvrendt af Chippen.DK som mig?

Gå til bund
Gravatar #1 - kabalo
3. mar. 2004 11:57
Jeg har for nu snart 3 måneder siden bestilt en bunke case modding udstyr for næsten 2000kr hos chippen.dk. Jeg har kontaktet dem gentagene gange, hvori de har ingen bevis for at de har sendt mine varer. De besvarede ikke mine e-mails som de sagde de havde og de nægter at sende penge tilbage. Jeg har så kontaktet forbruger styrelsen og fandt ud af jeg ihvertifald ikke var den eneste som chippen.dk har taget røven på. Jeg har ingen respect tilbage for chippen.dk.

Jeg vil gerne advare folk i at handle der, og vil gerne hører om andre her på Newz.DK har haft ligennde oplevelser og hvad I eventuelt har gjort ved det.

med venlig hilsen
Kabby
Gravatar #2 - Gruesome
3. mar. 2004 13:54
Købte et par blæsere hvor det aktuelle produkt ikke stemte over ens med det der dukkede op på posthuset (højere dB bl.a.). Der har været så meget brok over dem, bl.a. også på HOL.dk, så jeg forstår ikke at der er nogen der ikke har hørt om det og stadig køber der.
Mængden af stavefejl der prægede siden (tidligere ihvertfald) burde jo også ha' sagt lidt om firmaet.
Gravatar #3 - skyedk
3. mar. 2004 14:37
Sidder som kollega/ven (:p) til Kabalo og har fulgt hans sag fra starten. En af de ting der irriterer mig ved det er, at det virker ikke som om der rigtigt er noget at göre. Har haft kontakt til forbrugerstyrelsen, som udemärket kender til chippen.dk. Men alt hvad forbrugerstyrelsen har gjort indtil videre har ikke forhindret chippen.dk i at köre videre.

Et eller andet sted finder jeg det forkasteligt, at en virksomhed kan fortsätte når der kommer så mange klager over stort set de samme problemer.... Iflg köbeloven har Kabalo ret til, at få pengene retur, hvilket jeg tvivler på sker. Og forbrugerstyrelsen som vel egenligt skal beskytte folks interesser i forbindelse med köb/salg ser ud til at väre ude af stand til at göre noget.

Er der andre instanser man kan henvende sig til? (Om nogen ved det)... Hvis ikke for andet, så for at få lukket siden, så de ikke kan blive ved med at lave samme nummer....

PS: Tjena Grue :p
Gravatar #4 - blackthorne_dk
8. mar. 2004 08:33
Der er jo indtil videre kun en ting at gøre: word of mouth metoden... Sig videre til alle der nævner chippen.dk at det er et fuskerfirma...

Mon ikke det hjalp ret meget, at de blev nævn i kontant for nyligt, som fuskere :)
Gravatar #5 - brislingf
11. mar. 2004 15:55
Har i valgt decideret at køre en sag igennem forbruger styrelsen, herefter kan i vælge at søge fri process hvis det ikke giver den ønskede effekt..

eller den hurtige vej, at anmelde dem til politiet og hvis det ikke hjælpe er der jo ikke andet at gøre end at indbegære konkurs over firmaet. :-)

Har du betalt med dankort.. for så er du beskyttet i hoved og røv-... der er det nemlig firmaet der skal bevise at man rent faktisk har leveret varen..
Gravatar #6 - Wolly
11. mar. 2004 16:51
Som andre har sagt er det uforståeligt at der stadig er nogen der handler der!

Mon ikke man kunne melde dem til politiet for bedrageri? Hvis de bevidst har trukket pengene fra din konto, uden at levere en vare er det vel bedrageri!

Der er virkelig mange der enten ikke har fået deres vare, eller har fået forkerte (dårligere) vare end dem de har betalt for. Hvad med at afligge firmaet et besøg. Han må vel have en adresse.

Sidst der var tale om firmaet var der en større diskusion med indehaveren, jeg mener det var på connery.dk. Han virkede fuldstændig skudt i hovedet, og uden nogen forretningssans overhovedet. Jeg vil ALDRIG handle med ham eller hans firma!
Gravatar #7 - helloween
30. mar. 2004 03:52
Nogen dage siden dette emne har været oppe men prøver alligevel.

Har aldrig handlet hos Chippen, men har tit tænkt på det, da de har mange fede ting f.eks. kabinetter, der er svære at få andre steder.

Men det virker som om man ska tænke sig om 2 gange inden man handler der....
Eller købe pr. efterkrav
Gravatar #8 - Kadann
31. mar. 2004 05:25
#7 -

At købe pr. efterkrav løser jo ikke noget, hvis du får de forkerte varer. Du skal jo først lægge pengene, før du får pakken udleveret, og først derefter kan du se om det rigtige indhold er i pakken.
Gravatar #9 - DiZaster
31. mar. 2004 17:37
Mener at hvis man har betalt med Dankort, kan man tilbageføre pengene, i en enddog lang periode bagefter. Dette gælder hvis den forretning hvori man har købt varen, (I dette tilfælde Chippen), ikke kan fremlægge bevis for at den omtalte vare er leveret på kundens adresse.

Har jeg nogenlunde ret i det, eller er jeg helt ude i skoven her? :-)
Gravatar #10 - brislingf
4. apr. 2004 09:58
nope... og der står en masse gode ting på ebetaling.dk, hvor det faktisk står hvor meget vi er beskyttet som forbruger.
Gravatar #11 - amokk
11. apr. 2004 21:40
PIS også... jeg bestilte for en uge siden et 4x20 tegns LCD display, chippen var det eneste sted som havde det i nogle pæne farver, og jeg forudbetalte... håber fandme ik mine 340 nu er spildt... Jeg betalte vist onsdag, og skrev til dem dagen efter at de skulle have modtaget pengene, men jeg har ikke fået svar endnu... jeg venter lige til påsken er ovre, så skal der sgu ske noget!

Jeg så godt en dårlig omtale i kontant, men regnede ikke med at det var deres praksis at snyde folk. Men nu må vi se om mine varer kommer

#5,#6, #9 man kan ikke vælge dankort... kun efterkrav med 50 kr gebyr, eller forudbetaling... så enten risikerer man åbenbart at varerne aldrig kommer ved forudbet. eller at der kommer det forkerte ved efterkrav...
Gravatar #12 - dyg
11. apr. 2004 23:36
Jeg har været til LAN et par gange med Uffe, der ejer Chippen.dk, og bor også i samme by som ham. Efter at have mødt ham, må jeg sige, at jeg aldrig kunne finde på at handle ved ham. Han er nok den mest ubehøvlede djævel jeg nogensinde har mødt, og så opfører han sig som en 7-årig.
Gravatar #13 - amokk
12. apr. 2004 01:33
uffe?

fra chippen.dk:

Hvem er vi
Direktør og Markting Reiner Pedersen.
ASP programmør og Designer Torben Rasmussen.
Html Skribent og Supporter Morten Nielsen.
Html Skribent og Supporter Rene Brogaard.
Gravatar #14 - dyg
12. apr. 2004 09:05
#13 - Det jeg ikke forstå...manden de snakkede med i telefon da de var i Kontant var Uffe, måske han har flere fornavne. Jeg kender flere personer der kender ham personligt.
Gravatar #15 - Kadann
12. apr. 2004 09:56
Man kan bare gå ind på www.hol.dk og søge lidt på chippen.dk, og man vil straks finde bunkevis af indlæg af ejeren af butikken, som sviner folk til, der føler sig uretfærdigt behandlet.

Om han så hedder Uffe, ved jeg ikke.
Gravatar #16 - dyg
12. apr. 2004 14:00
Nu har jeg forhørt mig ved folk der kender ham personligt. Han hedder Uffe Pedersen, hvorvidt han har Reiner som mellemnavn vides ikke, men det må være den samme person.
Gravatar #17 - brislingf
12. apr. 2004 21:18
Er det ikke bare et spørgsmål om at slå firmaet op i cvr registret og så få den sag ud af verdenen.. evt. melde ham konkurs hvis der er nok forbrugere der ikke har fået leveret...
Gravatar #18 - amokk
12. apr. 2004 22:00
#17 som jeg har forstået, er en konkursbegæring da blot noget du kan ansøge om hvis et firma ikke viser sig værende i stand til at betale dig et tilgodehavende... uanset størrelse på beløbet - denne træder dog kun i kraft hvis firmaet stadig ikke kan eller vil betale...
Gravatar #19 - brislingf
13. apr. 2004 05:57
Hvis firmaet gentagne gange endten "glemmer" at levere varen eller ikke levere den bestilte varer og nægter at bytte varen, burde du have muligheden for at kræve beløbet tilbage, og hvis de nægter vil konkurs begæring af virksomheden virke som en drastisk, men logisk løsning for at stoppe en svindler..
Gravatar #20 - amokk
14. apr. 2004 19:55
ringede og snakkede med dem i dag ang. min pakke, fik at vide at "den er lige blevet sendt" og han lovede at jeg ville have den i morgen

jeg spurgte self. om jeg fik et track&trace nummer, det sagde han at jeg gjorde, og det kom da også 4 timere senere på mail

men når jeg søger på post.dk står der at de ingen information har om nummeret... chippen skriver at der kan gå noget tid inden det bliver opdateret... men alligevel vil jeg høre om de bare sender samme TT nummer ud til alle eller hvad....

er der andre end mig der har fået dette nummer til deres pakke?

05335727841DK
Gravatar #21 - dyg
14. apr. 2004 21:08
Kan se de har modtaget din pakke nu, så du er blandt de heldige :)
Gravatar #22 - brislingf
14. apr. 2004 21:22
ville stadigvæk ikke handle med et firma der ikke udlevere fra adressen, og slek ikke når man tænker hvor god en service nabo firmaerne levere.. Der har været så mange problemer med chippen af de burde ikke have lov til at køre en virksomhed
Gravatar #23 - amokk
14. apr. 2004 21:25
jeps, så det selv, rart
håber sgu indholdet passer med det bestilte
Gravatar #24 - stuuf
23. apr. 2004 20:27
Ej hvor dybt kan i synke??... Stave fejlene har intet med Butiken at gøre... Nogen ka ha sværere ved ting end andre der sidder vel også et par gutter her, som er ordblinde...det sq ik ngoet man selv kan gøre for...det et gen man er født med...Så det har INTET med noget overhovedet at gøre!!!
Ps. Har aldrig haft probs med chippen.dk...
Gravatar #25 - amokk
24. apr. 2004 01:42
#24 du har ret i at folks evne til at drive forretning ikke direkte har noget med deres staveevne at gøre.

men uanset hvor forskellige folk er, bliver man altså opfattet mere seriøst hvis man har nogenlunde styr på sin stavning og grammatik. Det er måske knap så vigtigt hvis man skriver en mail eller et indlæg her, men når man har en seriøs butik på nettet, skader det helhedsindtrykket en del, at man ikke har ofret det der skal til, for at sproget på siden er i orden.
Gravatar #26 - .dot
4. jun. 2004 18:24
CVR-nr.: 26-12-81-37

Startdato: 01.07.2001

Ophørsdato: N/A

Navn: Chippen /Uffe Reiner Pedersen

Adresse:

Torvevænget 184
8310 Tranbjerg J

Telefon: N/A

Fax: N/A

E-mail: N/A

Virksomhedsform: 10 - Enkeltmandsvirksomhed

Hovedbranche: 526100 - Detailhandel fra postordreforretninger

Antal Ansatte: N/A
-----------------------
Og #25 du har fuldstændig ret :)
Gravatar #27 - amokk
4. jun. 2004 21:31
#26 hvor vil du lige hen med det der?
Gravatar #28 - blackthorne_dk
6. jun. 2004 16:40
#24 Vi anklager ham ikke for ikke at kunne stave, vi anklager ham for at drive dårlig forretning.
Hvis han var lidt mere opfindsom, ville han få en bekendt til at kigge sin side igennem for stavefejl.
Det kender jeg da nogle pizzaforretninger, der gør med deres prisfoldere (man kan jo altid bruge en gratis pizza =).

Desuden har jeg set indlæg, som han har skrevet på overclocking.dk, hvor han bruger profilnavnet 'chippen'. Her skrev han altså personlige indlæg.
Hvis nu han havde skrevet dem som 'uffe' eller noget lign. ville det ikke genere mig, at der var stavefejl i. Men på den anden måde vælger han at vise sig selv, som officiel repræsentant for chippen.dk.
Det er ikke sikkert han selv ser det på den måde, men det er jo sådan vi andre vælger at se på det, og så er det ikke for smart.

#26 han har et CVR nummer, og?
Gravatar #29 - nitram
7. jun. 2004 00:36
han bruger også "chippen.dk" som brugernavn på tweakup.dk, hvor han også skriver indlæg, og mener da også at kunne huske at han svarede på noget omkring hans tvivlsomme virksomhed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login