mboost-dp1
Er denne PC configuration OK?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har overvejet at sammensætte en PC af følgende komponenter. Kan nogen nævne nogle ulemper eller ting som jeg skal tage til eftertragtning ved dette?
fx. ngl komponenter der er overkill i forhold til resten eller om der mangler komponenter (fx kabler) for at kunne sammensætte en komplet pc...Det er første gang jeg selv sammensætter en PC.
config'en er:
MB: Asus P4C800-E/Deluxe m. firewire
CPU: P4 3GHz FSB 800MHz Hyperthreading
RAM: Kingston DDR3500 2x512MB HyperX
HD: Seagate Barracuda 7200.7 120GB SATA150
DVD: Plextor Px-116A/T3BPB 16/48 DVD bulk
GPU: POW GeforceFX FX5600, 256MB DDR
Kab: Thermaltake miditower black, 400W incl. 2 blæsere
LYD: Creative SB Audigy 2 bulk
DT: Logitech Cordless Desktop MX USB
på forhånd tak.
MVH Suppai
fx. ngl komponenter der er overkill i forhold til resten eller om der mangler komponenter (fx kabler) for at kunne sammensætte en komplet pc...Det er første gang jeg selv sammensætter en PC.
config'en er:
MB: Asus P4C800-E/Deluxe m. firewire
CPU: P4 3GHz FSB 800MHz Hyperthreading
RAM: Kingston DDR3500 2x512MB HyperX
HD: Seagate Barracuda 7200.7 120GB SATA150
DVD: Plextor Px-116A/T3BPB 16/48 DVD bulk
GPU: POW GeforceFX FX5600, 256MB DDR
Kab: Thermaltake miditower black, 400W incl. 2 blæsere
LYD: Creative SB Audigy 2 bulk
DT: Logitech Cordless Desktop MX USB
på forhånd tak.
MVH Suppai
Svjv jeg er SATA slet ikke udviklet godt nok endnu, så det er ikke sikkert at det overhovedet vil være bedre end det gode gamle. Eller sådan så det ihvertfald ud for en måned siden eller noget. Hvis andre mener at der er et stort boost at mærke, så trækker jeg mig tilbage :)
Hvis du skal spille, så vil jeg kraftigt anbefale du udskifter dit geforce fx 5600 med et radeon 9600 pro eller opefter. Jeg kiggede lige hurtigt anandtech.com igennem for nogle reviews og disse 3 virkede mest relevant som kan ses her, her og her
#4 Det er bagateller man snakker om ved ydelses forskellen mellem de to grafikkort.
Det eneste man kan diskutere er om de har løst kølings/støj-problemet på FX-kortene og om driveren til Radeon 9600 kører som den skal endnu. (Har fundet ud af at det ikke er ligemeget hvilken producent der laver kortet)
Det eneste man kan diskutere er om de har løst kølings/støj-problemet på FX-kortene og om driveren til Radeon 9600 kører som den skal endnu. (Har fundet ud af at det ikke er ligemeget hvilken producent der laver kortet)
Jeg vil ikke just kalde Nvidia's problemer i Half-Life2 for bagateller for ikke at nævne deres billedkvalitet med de nye detonator drivere, plus prismæssigt så ligger radeon 9600 på samme niveau som et geforce fx 5600.
Som du måske har set igennem tiden har Nvidia haft en del problemer med deres shaders, hvis du vil vide mere så foreslår jeg du søger i arkiverne
Jeg vil ikke just kalde Nvidia's problemer i Half-Life2 for bagateller for ikke at nævne deres billedkvalitet med de nye detonator drivere, plus prismæssigt så ligger radeon 9600 på samme niveau som et geforce fx 5600.
Som du måske har set igennem tiden har Nvidia haft en del problemer med deres shaders, hvis du vil vide mere så foreslår jeg du søger i arkiverne
#1 @suppai:
Vælger du SATA (hvilket vil være et fremragende valg) skal du være opmærksom på at du nok skal købe et kabel til at konvertere fra de ordinære strømstik og til de SATA benytter.
#2 @Yasw:
Bare fordi SATA endnu ikke er meget hurtigere end almindelig ATA, så er det ikke grund nok til ikke at vælge det - en af fordelene vil være at SATA er mere fremtidssikkert, og man derfor har hardware man kan bruge i længere tid.
Vælger du SATA (hvilket vil være et fremragende valg) skal du være opmærksom på at du nok skal købe et kabel til at konvertere fra de ordinære strømstik og til de SATA benytter.
#2 @Yasw:
Bare fordi SATA endnu ikke er meget hurtigere end almindelig ATA, så er det ikke grund nok til ikke at vælge det - en af fordelene vil være at SATA er mere fremtidssikkert, og man derfor har hardware man kan bruge i længere tid.
Rent performance mæssigt er der ikke den store forskel mellem de to kort, jeg har ihvertfald ikke set nogle tests der viser det endnu. Så man må ikke begå den fejl at se sig blind på benchmarks.
Whooops ja det glemte jeg da at nævne, nvidia understøtter endnu ikke DirectX 9 det gør Radeon.
Når man vælger melem de 2 bør det være et valg baseret på en vurdering af features og design.
Jeg synes at erindre at Ati ikke er for gode til at komme med fejlrettelser og optimeringer til deres drivere.
Rent performance mæssigt er der ikke den store forskel mellem de to kort, jeg har ihvertfald ikke set nogle tests der viser det endnu. Så man må ikke begå den fejl at se sig blind på benchmarks.
Whooops ja det glemte jeg da at nævne, nvidia understøtter endnu ikke DirectX 9 det gør Radeon.
Når man vælger melem de 2 bør det være et valg baseret på en vurdering af features og design.
Jeg synes at erindre at Ati ikke er for gode til at komme med fejlrettelser og optimeringer til deres drivere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.