mboost-dp1

endnu en som skal bruge hjælp til indkøb af bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - jahej
3. maj 2006 11:48
Hej alle på newz.dk

Jeg overvejer meget kraftigt om jeg skal købe en ny bærbar computer, som skal erstatte min gamle som efterhånden har udtjent sin værnepligt (den bliver snart fire år gammel)

Jeg spiller mange spil på computeren og derfor har jeg tænkt på om jeg skulle købe en bærbar, som har gode specs så jeg kan komme af med min stationære maskine, da jeg vil spare en masse strøm, og jeg vil få nemmere ved at slæbe min computer med til lans osv, men så igen jeg ligger meget stor vægt på mobilitet inden for bærbare, da min gamle maskine er et 3.5 kgs skrummel.

Jeg har kigget en del på nettet de sidste par måneder, for at se om jeg selv kunne finde noget, men jeg er blevet meget i tvivl om hvad man skal vælge, så derfor skriver jeg her for at få andres syn på sagen :), da det er en del penge som man smider efter sådan en maskine.

krav til maskinen.:

vægt må MAKS. være på 2.4 kg - jo lavere jo bedre.
skærmen skal være inden for dette interval 12"-14.1".
processor skal være en centrino core duo.
ram minimum: 1 gb.
harddisk mindre vigtigt men helst en 7200 rpm's disk pga. spil.
et grafikkort som skal kunne trække nogle spil.

ja det var vidst mere eller mindre det, jeg har selv et par stykker i kikkerten, men har med vilje ikke skrevet dem, simpelthen for at se hvad i kan finde frem til (hvis i da vil hjælpe mig :)
prisen, tja det er en svær ting at prissætte da jeg har nogle forholdsvise høje krav, men jeg kan sige at den ene af de maskiner jeg har kigget på koster ~15k

undskylder på forhånd stave/skrivefejl så mind mig ikke om det tak.

på forhånd tak.

/Kenneth
Gravatar #2 - buch
3. maj 2006 11:53
En gaming bærbar findes ikke, men en flytbar maskine kan nok godt findes.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
3. maj 2006 12:21
Må sige du modsiger dig selv lidt. Der er to retninger, som en venstre/højre-skala, inden for bærbare, det ene er desktopreplacements og det andet er ultrabærbare.

Hvilken slags spil har du tænkt dig den skal trække osv?
Gravatar #4 - jahej
3. maj 2006 12:25
tja, jeg spiller lidt forskelligt, jeg spiller en del cs, ellers går resten af tiden med rollespil.

det skal liges siges jeg har aldrig nogensinde haft de vildeste af de vildeste specs, på en computer, f.eks. i min stationære maskine har jeg "kun" et nvidia 6600GT og det rigeligt til mig

edit:
og jeg er på ingen måde interesseret i noget lignende dells xps? eller hvad den nu hedder, det er primært mobilitet jeg er ude efter, men den skal gerne have et grafikkort som min. noget der svare til 6600GT
Gravatar #5 - drbravo
3. maj 2006 12:32

Jeg har en kammerat der investerede i en packard bell.. Den har faktisk udmærkede specs og de kan også fås med Core duo (Så en i mandags i fona).

Hvis du bor i københavn så smut ind forbi fona på strøget. Det var der jeg så den.
Gravatar #6 - Kadann
4. maj 2006 00:52
#1 -

Hvad med en Zepto af en eller anden slags? Zepto Znote 6214W vejer 2,35 kilo ifølge deres egne specs, har 14" skærm, et Geforce Go 7600, som burde kunne trække en god portion spil mulighed for duo-core CPU.

Du kan selv vælge den mængde RAM, den harddisk o.s.v. du har brug for: http://www.pc-direct.dk/
Gravatar #7 - jahej
4. maj 2006 06:31
#6 det er faktisk en af de modeller som jeg har kigget på.

er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med zepto?
Gravatar #8 - Kadann
4. maj 2006 07:52
#7 -

Jeg ejer ikke selv en, men jeg mener at stemningen omkring Zepto generelt er positiv, når man læser diverse fora igennem.
Gravatar #9 - <3Thinkpads
6. maj 2006 11:50
Jeg vil gerne tilføje at Packard Bell skal du bare kigge forbi, som #5 dog opfordrer dig til at kigge på.. Kvaliteten er meget svigende og generelt en dårlig kvalitet
Gravatar #10 - dkbooster
8. maj 2006 08:54
Jeg har kun positive erfaringer med zepto. Har nu været med til at bestille 4 znote - og de er alle kommet til den lovede tid og med det bestilte hardware.

Min computers grafikkort(znote 4200) gik i stykker engang.
Jeg sendte den ind om onsdagen. Fredag modtog jeg computeren igen med posten og fejlen var rettet.
Gravatar #11 - traCe
10. maj 2006 14:19
Jeg vil tilføjge hvad jeg har "lært" i div. fora, primært på dailyrush. zepto lever MEGET på en af deres første, og MEGET gode modeller, znote 4200's rygte. Det var en fin maskine med god byggekvalitet og rigtig fin ydelse til prisen, MEN deres senere modeller er altså ikke præget af samme kvalitet.
Et godt råd er at tjekke forummet ud på dailyrush.dk, der vil du finde en masse folk som spørger efter specifikke krav, som du gør, og får tit svar baseret på professionel viden.

Dette er ikke ment som at newz.dk brugere ikke ved hvad de snakker om, men snarere som et godt alternativ ;)
Gravatar #12 - addlcove
10. maj 2006 14:40
#11 jamen, newz.dk's brugere ved jo ikke hvad de snakker om :)

check Alienware siden, de laver ogsaa gamere flytbare maskiner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login