mboost-dp1

Ekstern trådløs HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
29. dec. 2006 11:08
En kammerat, der lige har anskaffet sig bærbar og trådløst netværk (han har også en stationær PC), har spurgt mig om det er muligt at få fat i en ekstern og trådløs harddisk.
Han vil smide al sin musik fra sin stationære over på den, så når han sidder ved sin laptop kan han afspille musikken fra den trådløse harddisk. Er det muligt?
Jeg har ikke hørt om trådløse diske, men jeg froeslog ham at han skulle dele musikmappen på sin stationære og så se om han kunne afspille fra den. Han skulle altså tilgå musikken via det trådløse lan og afspille det fra den stationære. (Jeg aner ikke om det ville virke)
Han ville måske prøve det, men han ville ikke være afhængig af at den stationære skulle være tændt.
Han kan ikke rigtig forklare hvorfor en almindelig ekster harddisk ikke er god nok, men han vil åbenbart flytte sin laptop imens han hører musik...
Gravatar #2 - buch
29. dec. 2006 11:57
De fleste accespoint med usb understøtter harddiske.

Amokk´s yndlings model, ved jeg hvertfald at det kan lade sig gøre med.
Gravatar #3 - hgul
29. dec. 2006 12:37
#1 Hvorfor skal harddisken lige være trådløs? Om det findes ved jeg ikke, men du kan få eksterne harddiske med netværksstik og routere med USB porte. Det er jo nok til at løse "problemet".

#2 Det er en router og ikke et AP Amokk godt kan lide; Asus WL-500G.
Gravatar #4 - holmen
29. dec. 2006 13:16
#2 og #3 Lyder meget fornuftigt, jeg giver beskederne videre.
Gravatar #5 - I.F.F.
29. dec. 2006 16:16
men er der nogen form for management fra den router, eller vil ens harddisk saa bare hamre afsted 24/7, selvom man maaske kun benytter den et par gange om ugen?
Gravatar #6 - buch
29. dec. 2006 16:19
Du kan smide noget linux firmare på den, og så kan man selv programere en tænd sluk funktion. Ved ikke om det kan lade sig gøre at lave en funktion der gør det muligt at den kun står tændt efter behov.
Gravatar #7 - amokk
29. dec. 2006 17:30
#2 De fleste? Nej, den "yndlignsmodel" som du henviser til, er én af de eneste modeller som har USB interface, og er en WLAN router, ikke et AP...

#1 sæt et NAS device device på netværket, så kan den jo også tilgås via det trådløse netværk...

#5 man kan jo bare tænde den eksterne disk når man vil høre musik...

#6 nu er det langt fra alle routere der understøtter custom firmwares, og du tror vel ik at manden der spørger om hjælp her, er i stand til at kode sine egne linux programmer?
Gravatar #8 - buch
29. dec. 2006 17:35
ja da, selvfølgelig kan han kode sådan et program ;)
Gravatar #9 - holmen
29. dec. 2006 19:40
Jeg kan ikke kode en skid. ((Ud over et program der kan give dig summen af to indtastede tal) i c++)
Gravatar #10 - spangsberg
5. jan. 2007 10:32
Hvad med en alm. extern HD boks med LAN stik??, så må han jo også kunne fange den fra den bærbare på det trådløse net. (går her ud fra at han har en router/switch han kan sætte den i)
Gravatar #11 - holmen
5. jan. 2007 11:28
Det ender vidst med en ekstern disk med lan...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login