mboost-dp1

Ekstern HDD - Er denne god?

Gå til bund
Gravatar #1 - BloTon
21. jan. 2008 19:51
hey har været ved at kigge lidt på nogle eksterne harddiske, og er faldet over denne.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Er den god nok, eller er det ikke ligefrem det bedste på markedet?
Gravatar #2 - gentox
21. jan. 2008 20:15
At den har firewire er en god ting da den så ikke bruger din cpu så meget som hvis det var USB.
LaCie er kendt for at være hurtigt ude med de største eksterne Harddiske, men om de er gode aner jeg ikke, da jeg ikke har erfaring med dem.

Men hvis prisen er en retningslinie kan de kun være gode da det langtfra er de billigste på markedet.

Det eneste man kan sige at den næsten mangler til den pris er eSATA.
Som den her så har, men det kan man også se på prisen.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Fandt lige denne anmeldelse, og den er overvejende positiv, men det er de 2 bruger anmeldelser godt nok ikke. http://reviews.cnet.com/hard-drives/lacie-big-disk...
Gravatar #3 - BloTon
21. jan. 2008 21:49
Det jeg tænker mere på er om den er "siker". altså at jeg kan være rimelig sikker på den ikke lige pludselig går kold og jeg ikke kan bruge den mere/ få adgang til indholdet på den.!
Gravatar #4 - gentox
21. jan. 2008 21:54
Hvis man skal tro den ene af de 2 bruger anmeldelser, så er den vist ikke særligt sikker. Men igen, alle harddiske kan jo gå i stykker, og gør det.

Det kan jo selvfølgelig også skyldes ualmindeligt sort uheld.
Gravatar #5 - BloTon
22. jan. 2008 14:01
Men hva mærke skal man gå efter? maxtor?
Gravatar #6 - moisen
22. jan. 2008 14:32
normalt siger jeg at man skal gå efter seagate, WD og maxtor

men igen hvorfor er det du køber en ekstren, er det for at sætte den til stationæren og lade den side der i uge vis uden at flytte den eller er det en som skal være i tasker som hele tiden bliver flytte

nu ligger jeg lidt mærke til at du har valgt en med firewire, som #4 skriver så bruger det ikke så meget CPU men tilgengæld er der ikke noget tjek om overførelsen gik godt altså det er en UDP protokol der bruges på firewire

men skal du have en ekstren med sikkerhed vil jeg forslå en der kan tage 2 harddiske og mirror dem
Gravatar #7 - BloTon
22. jan. 2008 16:44
Jamen Western Digital har da også lavet et par stykker, og enda til en meget fornuftig pris...

Og skal være ærlig at sige at jeg ikke helt havde/har styr på hvilket slags kabel den skulle bruge til at overføre, så bare at der stod USB2.0 og at det jo så måtte være godt nok...

Den vil nok ikke blive flyttet så meget rundt med. mest komme til at stå koblet til den stationere...
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
22. jan. 2008 17:11
Jeg har en LaCie, deres Porsche-model, og den er hvertfald rigtig lækker. Utrolig støjsvag sammenlignet med mine andre diske, faktisk så støjsvag at jeg nogengange glemmer at slukke den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login