mboost-dp1

Ekstern HD over netværk?

Gå til bund
Gravatar #1 - Worm
18. aug. 2007 14:11
Hej med jer,

Jeg har for noget tid siden købt en ekstern harddisk. Vil gerne tilslutte den min router så jeg kan dele den via en netværket i huset uden at skulle køre den igennem en pc, er dette muligt?

På forhånd tak,
Kasper
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
18. aug. 2007 15:27
Ja det er muligt, selvfølgelig alt efter om din router kan det eller ej.
Gravatar #3 - frygtl0s
18. aug. 2007 15:36
link til edbpriser

er det noget i den stil du tænker på?
Gravatar #4 - Worm
18. aug. 2007 22:26
#3 Ved godt man kan købe harddiske der understøtter netværk, men nu har jeg jo allerede en. Tænkte der måske fandtes en usb dims, man tilsluttede i stedet for en pc. Så igennem dimsen til routeren, så hd'en blev synlig på netværket.
Gravatar #5 - myplacedk
19. aug. 2007 05:39
Gravatar #6 - sorenlyder
19. aug. 2007 06:20
Jeg har en der ligner.. altså med netstik og usb.. det fungere udemærket. Man kan lave ftpservere eller oprette drev om man vil.

Den kan du få billigt hvis det er.
Gravatar #7 - Worm
19. aug. 2007 17:30
Tror måske vi snakker forbi hinanden(?). Jeg har allerede en ekstern harddisk. Det jeg søger er et stik/en dåse, der kan få min eksterne harddisk på netværket, så indholdet kan hentes over mit hjemmenetværk.

Er det muligt? Eller skal man ud og invensterer i en server, eller hvad en ekstern der understøtter netværk?

Vh,
kasper
Gravatar #8 - myplacedk
20. aug. 2007 10:14
Altså en dims med et ethernet-stik i den ene ende, og USB i den anden?
Gravatar #9 - Worm
20. aug. 2007 11:05
Ja noget i den stil vil jeg mene. Hvis det da er muligt.
Gravatar #10 - Knightmare
20. aug. 2007 11:12
Den findes og hedder AnywhereUSB5 fra digi.com. den er pænt dyrt og der er ikke særligt mange der forhandler den.
Den fungerer ved at hubben får et ip nr. og man så installerer et stykke software der connecter til hubben og emulerer en usb port på din maskine og dermed får du så adgang til alle de devices der er koblet til...
Gravatar #11 - myplacedk
20. aug. 2007 11:47
Så vil jeg anbefale at du køber et produkt i stil med det jeg fandt, og piller harddisken ud af dit "apparat".
Din "eksterne harddisk" er formentlig en helt almindelig ("intern") harddisk, som er sat ind i et apparat. Dette apparat har ikke lige den funktion du ønsker (ethernet), så det må du erstatte med et andet apparat. Som #10 siger er der andre løsning, men jeg tror ikke det er en god ide. :)
Gravatar #12 - Worm
20. aug. 2007 13:12
Okay, Tak for hjælpen!

- lukket -
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login