mboost-dp1

Efterinstallation af bluetooth i 14,1'' t60 ibm

Gå til bund
Gravatar #1 - Sprucket
14. okt. 2006 13:28
Hej allesammen

Købte for nogen måneder siden en ibm t60, med hjælp fra netop dette forum, som jeg har været meget glad for.

Jeg har på det sidste haft brug for bluetooth mere og mere. Er ikke rigtig interesseret i at have en dongle stikkende ud og begyndte derfor at undersøge muligheden for at installere bluetooth internt.

Jeg har ved en masse googleing fundet ud af at jeg i hvert fald skal bruge et bluetooth datghter card.

FRU 39T0497

Jeg er så lidt i tvivl om hvorvidt t60 kommer med indbygget bluetooth antenne eller ej.
Har også fundet modstridende oplysninger om hvorvidt 39T0497 indeholder en indbygget antenne og derfor slet ikke har brug for antenne tilslutining?

Hvis der skal installeres antenne skal den vist lige i venste side af skærmen, men jeg har ikke så meget mod på at pille LCDet fra hinanden, nogen der har prøvet det ?

Har lagt mærke til at der er flere brugere herinde der også har en t60 og håber derfro at der er nogen som har mere erfaring med at skille deres maskine ad.

Med venlig hilsen Frederik
Gravatar #2 - kimx
14. okt. 2006 16:15
Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at der er en eller flere på dette forum: http://forum.thinkpads.com/ der har gjort det, men jeg ved at du også skal bruge et andet lcd-kabel: 91P6984

fandt den her tråd efter et stykke tid: http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?t=23911&a...
Gravatar #3 - Knightmare
16. okt. 2006 05:38
Hvis der er indbygget Bluetooth i din IBM, så skal der være en lille lampe (ligesom den til trådløs og caps lock), mener det er et lille sekskantet tegn med et B i.
Gravatar #4 - buch
16. okt. 2006 23:40
Det er der jo ikke, det er jo derfor han ønsker at indbygge en!

Iøvrigt kan man i enhedshåndteringen tjekke om man har bt, hvilket nok er lidt nemmere end at kigge efter mystiske taster.
Gravatar #5 - themuss
16. okt. 2006 23:46
#4 Der er intet hardware i enhedshåndtering at identificere, medmindre #1 har fulgt #3's forslag.
Gravatar #6 - buch
17. okt. 2006 00:02
Jo det er der da. Hvis jeg f.eks slukker mit trådløse netkort eller bluetooth igennem tastaturet, er det da stadig i enhedshåndteringen.
Gravatar #7 - themuss
17. okt. 2006 00:17
#6 Ahh men det forudsætter vel, at du har tændt det på et tidspunkt, så det kunne blive installeret, for at du kan slukke for det igen?
Gravatar #8 - amokk
17. okt. 2006 00:18
#6 device manageren viser dig ikke hvilken hardware der er i PCen men hvilke drivere du har installeret (og evt. hardware uden drivere) - så rent faktisk kan han godt have BT i maskinen uden at det ses derinde - men det er nok ikke tilfældet, nu når han ikke har den lille lampe der

mht. antenne i skærmen til BT tvivler jeg på dette er nødvendigt... Jeg kan huske da jeg selv smed et bluetooth modul i min Dell Inspiron 8600, der var det et printkort på 1x3 cm, som blot skulle skubbes ind ved siden af harddiskens plads - på selve kortet var en ledning med 5 ledere, jeg gætter på der var 4 til USB og så én til Bluetooth lampen. Det så i hvert fald ud til at antennen sad i selve modulet.

Så vidt jeg ved er det med IBM maskiner, på modem-daughtercardet at bluetooth modulet sidder, uden dog at være helt sikker... Men dette kort skulle gerne sidde i nærheden af det trådløse netkort. Spørg mig ik hvordan man kommer ind til det
Gravatar #9 - themuss
17. okt. 2006 00:24
Jeg kan se, bla. den her T60-model ikke har bluetooth: T60 1953D6U

Hvis det er den eller en tilsvarende er du SOL. Held og lykke med at ombygge den, mens den er under garanti.
Gravatar #10 - dvaske
17. okt. 2006 07:17
Kan du ikke bare købe en lille bluetooth dongle, skille den ad og sætte den fast et eller andet sted inden i din T60.

Kente en der har gjort det på en Asus og det virkede fint. Mener i øvrigt at han brugte aux. wlan antennen som extra BT antenne.
Gravatar #11 - amokk
17. okt. 2006 10:28
#10 nu er der nok lidt mere spildplads inden i en asus maskine end i en T model...
Gravatar #12 - kimx
17. okt. 2006 12:49
Det er rimeligt simpelt at finde instruktioner til hvordan man skiller sin T60, men at gøre det er sikkert ikke lige så simpelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login