mboost-dp1

Efter ADSL?

Gå til bund
Gravatar #1 - thile
9. feb. 2003 20:00
Nu hvor TDC adsl er blevet rigtig godt udbred efterhånden, hvad bliver det næste så? Altså hvilken forbindelse vil komme efter adsl og hvilke hastigheder vil det give? Jeg synes nemlig personligt at adsl ikke er specielt hurtigt og samtidig alt for dyrt.
Jeg hørte engang rygter om hurtigt internet via stikkontakten? Passer det?
Jeg har også hørt noget om VDSL?
Gravatar #2 - sKIDROw
9. feb. 2003 22:49
Uhhmmm
Ja her i vestsjælland, kommer der jo snart FTH.
Som er en fiber direkte ind i huset, så har du synkront 2 eller 10Mbit/s.
Og det til særdeles konkurrencedygtige priser:
2Mbit/s 395 pr måned.
10Mbit/s 695 pr måned.

http://www.fth-bredbaand.dk
Gravatar #3 - Xanthia
10. feb. 2003 01:22
der har jo også været en del snak om de såkaldte nazi-kokus-linjer. Her er princippet altså, at man samler en større gruppe jodlende nazister, idet netop disse er i stand til at overføre meget store mængder data, hvis de får en mikrofon tilsluttet folketingets højtalere og dit netstik indsat i tårekanalen.

Det meget morsomme ved denne teknologi er, at signalerne ikke er baseret på 0 og 1taller, men derimod "heil" og "hitler".

Også så er der jo prisen. Ifølge mine seneste oplysninger er prisen på en 4-kokus*1-12-nazi-linje (ca = 14.4kbps modem) 2500kr pr. døgn, medmindre man selv er villig til at stille en KZ lejr ril rådighed (så er prisen -12kr pr time).
Gravatar #4 - Wolly
10. feb. 2003 14:18
LOOOOL
Gravatar #5 - funkymonkey
10. feb. 2003 14:56
laughing out out out out loud?
Gravatar #6 - Acro
10. feb. 2003 17:41
#5:
Jeg hader også Counter-Strike nørder, der tror at LOL er et ord.

Det er en forkortelse, den kan ikke forlænges - og den kan ikke ændres til LUL!
Gravatar #7 - sim
10. feb. 2003 18:14
Well, nu er der jo desværre ligefrem nogen der rent faktisk konstant udbryder LOOOOOL i det virkelige liv. Totalt belastende at høre på sådan nogle "chat-belastede" fjolser.
Gravatar #8 - Acro
10. feb. 2003 18:17
#7:
Jeg synes ikke at det er den gruppe der chatter der bruger det mest, de fleste der chatter har respekt for chatsproget - og ved hvordan man bruger det.

Men det ses gang på gang at de der spiller Counter-Strike tror de kan opfinde deres egne ord, og ødelægge eksisterende. Bemærk at jeg ikke angriber Counter-Strike spillere - men kun nogle bestemte af disse.
Gravatar #9 - funkymonkey
10. feb. 2003 20:49
Jeg prøvede selv counter-strike i en periode, fordi det kunne køre på alle vennernes pc(husk det er ikke os alle der har en ninja PC) men jeg mistede hurtigt interessen fordi spillet var overbefolket med ubehagelige/belastende typer, der var selvfølgelig folk der var "sjove" at spille sammen med, men med den begrænsede tid jeg havde til pc spil, gad jeg altså ikke bruge på at finde disse.
Gravatar #10 - Acro
10. feb. 2003 20:53
#9:
Counter-Strike er, synes jeg, et udemærket spil - men problemet er, som du også nævner, de der spiller det.

Folk der skyder mig er pr. definition "lotto" - og folk der brokker sig når jeg skyder dem - er pr. definition "whinere".

Sådan er det - man kan ikke bare være god, der findes ikke nogen der er bedre - ikke medmindre de er onde "cheatere". Spillere der er underlagt Janteloven? Bare en lille smule.

Jeg spiller det for sjov, og brokker folk sig over mig eller er til gene for spillet - så er det vel nok ærgeligt at man kan beskadige sine holdkammerater!

Det betyder ikke at jeg kun spiller for at skade mine holdkammerater, men der er nogle der bliver for meget - og tager SPILLET lidt for seriøst.
Gravatar #11 - sKIDROw
10. feb. 2003 22:03
Fuck hvor er i håbløse til at holde topic.. ;D
Gravatar #12 - Xanthia
11. feb. 2003 00:25
#11 Det har du ret i, hvad fanden er meningen, her sidder jeg og tilfører debatten et seriøst nyt perspektiv, og så tror alle mongolerne, at de straks skal skrive om CS.

Tag jer sammen, og strik jer en internetlinje eller noget
Gravatar #13 - sim
11. feb. 2003 00:33

#8:
"Jeg synes ikke at det er den gruppe der chatter der bruger det mest, de fleste der chatter har respekt for chatsproget - og ved hvordan man bruger det."

Det har du ret i, men det piller jo altså ikke ved at det stadig er form for chat når man skriver inde fra et spil. Det er ikke hvad man normalt forbinder ordet chat med, så derfor skrev jeg det også i gåseøjne.
Gravatar #14 - Xanthia
11. feb. 2003 02:18
#13 sim

... SÅ ER DET GODT!!!!!! LÆS TOPIC DIN $!#% KLAPHAT!!

GRRRRRRRRRRRRR
Gravatar #15 - DiZaster
11. feb. 2003 05:29
Jeg kunne ikke få fth bredbånd her på nordsjælland :-/ Men flytter nok over på den anden side af broen anyway så det...

Nogen der så dokumentaren "Mord for sjov" på DR for nogen tid siden? Den handlede om nogle cs spillere og om vold i spil. Meget underholdende egentligt.

Afskyr cs. Det er pissegrimt at se på, og holdt i ca. 5 min. hos mig...
Gravatar #16 - Wolly
12. feb. 2003 10:27
# 5 + 6 +7 og alle andre der svinede mit "LOOOL" til.

Hvad fanden sker der for jer??? Har i virkelig ikke andet at lave end komme med svinere til mine beskeder... Og NEJ JEG SPILLER IKKE COUNTER-STRIKE... For det første spiller jeg næsten aldrig, og for det andet kan det ikke kører på min Linuxbox... (tror ikke at det kan, aner det ikke for har aldrig prøvet det)

Hvor svært kan det være at forstå at jeg virkelig syntes at beskeden før var sjov, der for denne stammen... Fuck hvor er i hellige, hvis alle var som jer ville der aldrig blive opfundet nye begreber på nettet :-)

Og hvis i skulle være i tvivl ved jeg godt hvad LOL betyder, jeg var også med i de tidlige internetdage, og har også spillet Quake1 hvor forkortelsen virkelig blev udbredt!!!

Fjolser!!! ;-)
Gravatar #17 - Silassassi
16. feb. 2003 11:54
CS er dødsygt, grafikken ligner noget fra min gamle sega (10 år gammel) og gameplayet er også elendigt; eneste grund til at spille det er, hvis man har venner med *langsomme* computere...
Gravatar #18 - The-Lone-Gunman
16. feb. 2003 12:33
Ok... dette er gået "lidt" off-topic.

Men, JA internet via stikkontakten er rigtigt. Det er IKKE et rygte. Det man gør er at man sætter det alm. støm-net til Internettet, så skal man bruge en ledning med et alm. to bens stik i den ene ende og et alm. net stik i den anden.

Dvs. at man kan sætte sin computer på netværk alle steder der er stik kontakter, fx i bolig blokkens vaskekælder (nice hvis man har en Laptop;-)
Gravatar #20 - west
16. feb. 2003 12:37
#18 - Tror sq nok liige du skal have en bridge eller noget imellem strømnettet og din spand. Med mindre du er sur på den eller noget .. :P

--
Btw - post 1337 =P
Gravatar #21 - The-Lone-Gunman
16. feb. 2003 12:45

Jeg gik ikke ud fra at folk skulle til at gøre det selv ;-) Men det siger næsten sig selv at man ikke lige sætter 230 volt til sit net-kort :-D
Gravatar #22 - sKIDROw
16. feb. 2003 15:25

Well
Hvad skal jeg dog med inet over el nettet, hvis jeg kan få en fiber?.. ;o)~
Det her vil jeg satme have, om jeg så skal flytte efter det.. :))

http://www.fth-bredbaand.dk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login