mboost-dp1
DVD-drev er pludselig væk under Denne Computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey folkens,
Jeg har en ny computer med et Pioneer DVR-112D DVD-Drev.
Det har fungeret fint, indtil nogle dage siden hvor det pludselig var væk under 'denne computer'.
Jeg kan se drevet under 'enhedshåndtering', men der er en gul boks med et udråbstegn over.
Jeg kan godt skubbe drevet ud på knappen, altså er der strøm til! Jeg har også tjekket kablerne, og de sidder som de skal.
Hvad kan problemet være?
Hvordan kan jeg indskærpe problemet?
På forhånd tak,
Mvh.
abech
Jeg har en ny computer med et Pioneer DVR-112D DVD-Drev.
Det har fungeret fint, indtil nogle dage siden hvor det pludselig var væk under 'denne computer'.
Jeg kan se drevet under 'enhedshåndtering', men der er en gul boks med et udråbstegn over.
Jeg kan godt skubbe drevet ud på knappen, altså er der strøm til! Jeg har også tjekket kablerne, og de sidder som de skal.
Hvad kan problemet være?
Hvordan kan jeg indskærpe problemet?
På forhånd tak,
Mvh.
abech
Har du prøvet at installere nye drivere til drevet?
Det burde være til at komme til under enhedshåndtering.
Og der er flere muligheder... du kan have været i gang med at opdatere drevets firmware, eller installeret software som kræver egne drivere, som et specielt brænder program eller, noget helt tredie.
Det burde være til at komme til under enhedshåndtering.
Og der er flere muligheder... du kan have været i gang med at opdatere drevets firmware, eller installeret software som kræver egne drivere, som et specielt brænder program eller, noget helt tredie.
Hey, tak for de hurtige svar.
Jeg har allerede prøvet at sige 'opdater driver', windows (vista) fortæller mig at jeg allerede har den nyeste driver.
Jeg har også prøvet at installere ny firmware, men jeg kan ikke installere det da den siger 'available target is not found'. - Hvilket vel er fordi at computeren ikke kan 'se' drevet :(
Hvad kan jeg mere gøre?
Er den brændt sammen ? Computeren er dog kun 3 uger gammel og drevet er brugt max. 4-5 gange.
Jeg har allerede prøvet at sige 'opdater driver', windows (vista) fortæller mig at jeg allerede har den nyeste driver.
Jeg har også prøvet at installere ny firmware, men jeg kan ikke installere det da den siger 'available target is not found'. - Hvilket vel er fordi at computeren ikke kan 'se' drevet :(
Hvad kan jeg mere gøre?
Er den brændt sammen ? Computeren er dog kun 3 uger gammel og drevet er brugt max. 4-5 gange.
Har ikke selv Vista, så skal ikke kunne sige hvordan den skal reagere. Men jo det er hurtigt hvis den er brændt sammen.
Det kunne godt tyde på at der er noget rigtigt galt.... Har du prøvet at starte fra en Linux Live CD eller måske din Vista DVD.
Så vil du jo kunne se om det er noget fysisk, eller i Vista problemet ligger.
Og hvis du prøver med Viste DVD'en behøver du jo ikke installere, bare se om det duer.
Det kunne godt tyde på at der er noget rigtigt galt.... Har du prøvet at starte fra en Linux Live CD eller måske din Vista DVD.
Så vil du jo kunne se om det er noget fysisk, eller i Vista problemet ligger.
Og hvis du prøver med Viste DVD'en behøver du jo ikke installere, bare se om det duer.
Har selv haft dette problem, og kender efterhånden en del der har.. Skide irriterende, men heldigvis er det bare en mindre fejl i Windows. Ved ikke hvad den kommer af, men jeg har før løst det, ved at slette en nøgle i registreringsdatabasen, og genstartet.. Vender lige tilbage, hvis jeg kan google det op igen
-Allan
-Allan
Jo, her var noget..
I øvrigt, så går jeg ud fra drevet virker, fx med en Linux LiveCD som #6 beskriver.
Har læst, at problemet opstår i forbindelse med afinstallation af Easy CD Creator eller Direct CD.
Det drejer sig om 2 ting du skal slette i følgende nøgle:
I denne skulle der gerne være i hvert fald 2 ting:
Slet disse to, og genstart computeren.
(* Kan se dette ikke findes på min comp, men min virker også? *)
Alternativt, har engang fikset min USB2 Host ved følgende trick:
I Enhedshåndtering, slet eller fjern drivere fra drevet, og genstart computeren, helst inden den når at installere den automatisk igen. Har ingen idé om sidstnævnte vil virke, men det er da et forsøg værd ;)
Første trick: http://support.microsoft.com/kb/314060
Håber det hjælper, ellers skriv igen
-Allan
I øvrigt, så går jeg ud fra drevet virker, fx med en Linux LiveCD som #6 beskriver.
Har læst, at problemet opstår i forbindelse med afinstallation af Easy CD Creator eller Direct CD.
Det drejer sig om 2 ting du skal slette i følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
I denne skulle der gerne være i hvert fald 2 ting:
UpperFilters
LowerFilters
Slet disse to, og genstart computeren.
(* Kan se dette ikke findes på min comp, men min virker også? *)
Alternativt, har engang fikset min USB2 Host ved følgende trick:
I Enhedshåndtering, slet eller fjern drivere fra drevet, og genstart computeren, helst inden den når at installere den automatisk igen. Har ingen idé om sidstnævnte vil virke, men det er da et forsøg værd ;)
Første trick: http://support.microsoft.com/kb/314060
Håber det hjælper, ellers skriv igen
-Allan
Tusinde tak for jeres hurtige svar! Nu virker det!
5# MM-Vision
6# Tak Gentox, jeg fik konstateret at drevet virkede ved at boote med en Vista CD.
7# Tusinde tak Allan, dit trick løste problemet. Der fandtes kun 'Upperfilters' og den slettede jeg, genstartede, og nu virker mit drev igen. Tusinde tak for dit hurtige svar! - Så lækkert
5# MM-Vision
6# Tak Gentox, jeg fik konstateret at drevet virkede ved at boote med en Vista CD.
7# Tusinde tak Allan, dit trick løste problemet. Der fandtes kun 'Upperfilters' og den slettede jeg, genstartede, og nu virker mit drev igen. Tusinde tak for dit hurtige svar! - Så lækkert
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.