mboost-dp1

Dual Core spørgsmål....

Gå til bund
Gravatar #1 - patriarch
5. jun. 2005 15:41
Der er en masse snak om dual core, og at AMD og Intel vil lave dem osv.

Nu spørger jeg lige dumt her... f.eks det her motherboard Dual Xeon, Asus NCCH-DL... det har to slots til processorer... er det så ikke dual core eller hvordan?
Gravatar #2 - drbravo
5. jun. 2005 15:43
Nej. Dual core betyder en fysisk dims, men der er 2 cores (kærner) på denne ene dims.
Gravatar #3 - drbravo
5. jun. 2005 15:44
... så selvom der kun er plads til 1 processor kan man sætte 2 på. Det er ret sneedigt.
Gravatar #4 - patriarch
5. jun. 2005 15:46
ok... er det værd at vente på, eller kan man ligeså godt tage sådan en her?
Gravatar #5 - drbravo
5. jun. 2005 16:42
hvaffen en?

Det kommer an på hvad du bruger din computer til, og hvordan din nuværende ser ud - altså hvaffen processor du har nu.
Gravatar #6 - patriarch
5. jun. 2005 17:39
Laver musik på dem, og bruger enorme mænger ram og processor kraft. Så jeg overvejer bare sådan en fætter her næste gang. Er de egentlig 64bit?
Gravatar #7 - JackDK
6. jun. 2005 11:49
Har set man allerede kan bestille duel-core cpuer fra AMD, de skulle komme om en mdr tid, men der er ikke noget software, der rigtigt udnytter det... Men det kommer jo nok, da det regnes med, at i slutningen af næste år, så vil alle nye computere bruge duel-core. og ja de er 64bit
Gravatar #8 - ZOPTIKEREN
6. jun. 2005 11:55
Dualcore P-M [Yonah] vil stadig være 32bit.

Selvom din software ikke udnytter at du har to processorer, så har du da alligevel gavn af det. Du vil kunne lave flere ting på din computer af gangen.
Gravatar #9 - patriarch
6. jun. 2005 12:59
"Dualcore P-M [Yonah]" Hvad er det? :)

Jeg tænkte på om de der Xeon med to processorer er 64bit? Pointen er at jeg meget gerne vil have 64bit, men med extra processor kraft... hvad gør jegf så.. hvad bør jeg vente på?
Gravatar #10 - Bubel
6. jun. 2005 14:48
Findes der en 64 bit ver. af det lydprogram du bruger?
Ellers er der ikke det helt store at hente ved at have en 64 bit processor.
Gravatar #11 - patriarch
6. jun. 2005 19:55
Det er ved at blive lavet :)
Gravatar #12 - JackDK
6. jun. 2005 20:42
jeg hentydede nu kun til AMD!! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login