mboost-dp1

DSL, T1 T3 OC3 osv

Gå til bund
Gravatar #1 - Underlord
7. aug. 2003 18:38
Er der nogen her der kan forklare mig de forskellige udtryk og hvilken hastighed kb/sec eller i mb/sec der kan opnås med dem ?? Gerne en enkel og præcis beskrivelse.

? 2 : Jeg har set 1000mbit netkort...hvorfor er det ikke slået igennem, eller har det været tyrk fejl ??

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Bubel
8. aug. 2003 05:12
2: kan jeg svare på... De andre har jeg fået fortalt, men kan ikke huske dem.

Ja der er 1000 Mbit netkort og de er ikke slået igennem fordi prisen har været meget dyr. ikke kun på netkort men i særdeleshed på switche. En anden ulempe er at du ikke umiddelbart kan være sikker på at det kører på alm. kat. 5 netværkskabel. Dvs i mange tilfælde skal man skifte kablingen.

Nu er bundkortproducenterne så småt ved at fremtidssikre deres bundkort ved at indbygget 1Gb netkort.
Gravatar #3 - Bubel
8. aug. 2003 05:30
Heh var nysgerrig, så jeg blev klogere....
http://computer.howstuffworks.com/question372.htm

En T1 er hvad vi i Danmark kalder en dedikeret forbindelse.
ISDN består af 2 DS0 linier hvilket giver 128Kb/s
en T1 består af 24 DS0 linier = 1,544 Mb/s
en T3 er 28 T1 forbindelser - 43,232 Mb/s

DSL står for Digital Subscriber Line og fungere lidt på samme måde som ISDN.
Hvis du vil vide mere om DSL:
http://computer.howstuffworks.com/dsl.htm

OC står for Optical Carrier hvilket er en optisk fiber forbindelse.
OC3 - 155 Mb/s (svarer til 84 T1s)
OC12 - 622 Mb/s 4 stk. OC3
OC48 - 2.5 Gb/s 16 stk. OC3
OC192 - 9.6 Gb/s 64 stk.OC3
Gravatar #4 - Kadann
8. aug. 2003 06:23
#3 -

Det sjove er jo så at ISDN ikke er det samme i USA og Danmark. :)

Vi kører 64Kb/s, hvor USA kører 56KBit/s.. hvilket også forklarer hvorfor vi fik 56K modems i sin tid.
Gravatar #5 - Bubel
8. aug. 2003 06:24
Det vidste jeg så ikke ;-)
Gravatar #6 - Ronson ⅍
8. aug. 2003 07:21
Er det ikke ISDN2 der er 2 linjer, og "ISDN" bare én?
Gravatar #7 - seahawk
8. aug. 2003 07:55
#4:

Har du noget dokumentation på det?
Gravatar #8 - Kadann
8. aug. 2003 08:38
#6 -

ISDN eller ISDN2.. du kan ikke købe et ISDN-abonnement i danmark med kun én linie til rådighed.. Til gengæld kan du sagtens købe flere linier, selvfølgelig i par, som så kan sammenkobles.

#7 -

Ikke lige ved hånden, men jeg har arbejdet med ISDN i over 1½ år.. Men, jeg kan da se om jeg kan finde et link til dig, hvis det er vigtigt for dig?
Gravatar #9 - seahawk
8. aug. 2003 08:50
#8:

Det er bare ikke noget jeg kan huske at have hørt på de kurser om PSTN/ISDN jeg har haft(men det er en del år siden...)
Gravatar #10 - Kadann
8. aug. 2003 08:52
Ah, jeg kan se at de har ændret det til 64KBit, måske for at være med til at ensarte hastighederne over hele verden, da ISDN ikke er helt ens over det hele.

Men, det gamle Zyxel Omni.net Plus kunne indstilles til at køre efter den gamle amerikanske standard, så man kunne bruge modemmet både i USA og i Europa.

Jeg kan prøve at se om jeg kan finde noget mere på det senere.. der er garanteret nogle folk på mit arbejde der ved noget mere om det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login