mboost-dp1

Det bedste tvkort i prisklassen 0-500 kr ?!

Gå til bund
Gravatar #1 - morgenkaffe
9. okt. 2006 12:41
Hej.

Hvilket tvkort kan i anbefale, som er i prisklassen 0-500 kr ?!

Nogen der har erfaring med Hauppauge WinTV HVR-1100 MCE til 494 kr(ifølge http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID... ??

Skal bruges til et lille mediecenter.

Det hele skal ses på en LCD skærm. Nogle kort der er bedre end andre til LCD-skærme ?!

Det var alt..
Gravatar #2 - amokk
9. okt. 2006 13:23
Hauppauge kortene er generelt i den gode ende...

En af fordelene ved Hauppauge frem for mange andre billige TV kort er at de har en hardware mpeg2 encoder, som sørger for automatisk at encode alt hvad det modtager til en MPEG2 stream, hvis kvalitet svarer til DVD... Det betyder at CPUen ikke skal stå og arbejde mens der optages, da den blot skal sørge for at den mpeg2 stream som den modtager, gemmes på disken...

Vær opmærksom på at MCE udgaverne af hauppauge kortene KUN kan bruges med windows MCE og at man skal have en MCE remote for at betjene dem
Gravatar #3 - morgenkaffe
10. okt. 2006 16:57
Har alle hauppauge tvkort har virkelig hardware mpeg2 encoder ?? Sejt :)

Det med MCE.. Det skal jeg lige undersøge lidt mere om så. Kender du nogen som understøtter Meedio ??
Gravatar #4 - m_abs
10. okt. 2006 18:00
Hvad med kort med MPEG-4 hardware encoder? Kunne være ret fedt, hvis det altså er noget som virker under Linux. Hauppauge's kort har desværre ikke MPEG-4 hardware encoder ellers havde jeg købt sådan et.
Gravatar #5 - amokk
10. okt. 2006 20:15
#3 PVR (og HVR) serierne har i hvert fald... ikke sikker på WinTV Go serierne

#4 egentlig ikke... det fede ved MPEG2 er jo at streamen kan gemmes i en fil der kan brændes direkte på DVD uden yderligere behandling...
Gravatar #6 - m_abs
10. okt. 2006 20:20
Kommer lidt an på ens formål, mit er ikke at brænde DVD men at kunne få så meget ud af pladsen som muligt, så jeg kan se det på min bærbar og ikke have flere skiver med end højst nødvendigt.

EDIT:
Og jeg vil gerne bygge et multimedia center i fremtiden, der skal kunne optage, så billig er diskpladsen heller ikke. Og jeg vil kun have en (meget stor) harddisk i maskinen.
Gravatar #7 - amokk
10. okt. 2006 20:26
#6 du kan da bare lave et batch job der konvertere dine mpeg2 film til mpeg4...

finten med hardware encoderen er jo blot at maskinen ikke skal bruge kræfter på encoding mens den optager, så selv om maskinen belastes dropper den ikke frames som med et billigt tuner kort
Gravatar #8 - ztyle
10. okt. 2006 20:30
Det kan man da efterhånden oxo gøre med MPEG4, da de fleste afspillere understøtter MPEG4, DivX og XviD
Personligt har alle mine DVD afspillere kunne siden 2003
Gravatar #9 - m_abs
10. okt. 2006 20:36
Hvorfor skulle jeg det, når der findes kort med hardware mpeg-4 encodere? ;)

Og du nævner præcis grunden til at jeg vil have en sådan en.
Gravatar #10 - morgenkaffe
11. okt. 2006 14:05
Men..

Hvilket tvkort kan i her og nu anbefale som i har go erfaring med.. Billigst og bedst..

Kom gerne med fabrikant og model navn.
Gravatar #11 - amokk
11. okt. 2006 14:40
#10 det kort du selv linker til er meget fornuftigt, du skal bare have en windows MCE og en MCE fjernbetejenig også
Gravatar #12 - jsh
12. okt. 2006 09:13
#5 Hauppauge WinTV HVR-1100 MCE har ikke hardware mpeg2 encoder. Så skal du op på 1300 modellen, eller PVR-150.
Gravatar #13 - amokk
12. okt. 2006 13:12
#12 sorry. my bad...

Jeg har selv et PVR 150 og det fungerer fint... Men hvis jeg skulle købe i dag ville jeg nok købe et med DVB tilslutning også
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login