mboost-dp1

Deo på bærbarskærm?!

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 15:16
Hej,

Min lillebror har været en rigtig stor tumpe med sin nye bærbar da han skulle tørre støv af..
Han siger at han havde læst et sted, at det bedste at bruge til at rense skærme var en billig deo, så det gør tumpen selvfølgelig!

Det virkede, men her efter en dagstid hvor den har stået er der kommet nogle meget store røde og hvide plamager som nærmest er pixelleret? Altså hvis man ser dem tæt nok på kan man se de forskellige pixels, så det er nærmest inde under skærmen?

Jeg har prøvet at geninstallere windows for at udelukke software problemer men det hjælper ikke og det kommer lige fra det øjeblik man tænder computeren.

Specs:
Det er en Dell XPS M1710 købt for 2 uger siden...
Gravatar #2 - drbravo
18. aug. 2006 15:18
Jeg vil foreslå at du giver din lillebror verdens største dumflad og holder alt elektronisk væk fra ham.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 15:27
#2 drbravo
har jeg gjort!! tre gange og min far har også! (fik den i konfirmationsgave..)
Men nogen som har et konkret bud?
Gravatar #4 - mrmorris
18. aug. 2006 15:49
Overflade coatingen er sikkert ødelagt. Coatingen er til for at reducere genskin, men nu hvor visse dele ikke er coated vil du nok enddog meget tydeligt, kunne se en forskel.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 15:54
Ok, nu har jeg så ringet ind til Dell. Jeg fandt ud af at mine gamle havde tegnet sådan en 4årig forsikring mod alle slags ulykker, såsom f.eks. at sprøjte deo på sin nye dell komp til 26.000kr... Selvom damen i røret dog aldrig nogensinde havde hørt noget så dumt! Men nu kommer der en mand inden for 8 timer og med en midlertidig computer og så skifter de skærmen og senest mandag kl 20 kommer de tilbage med den gamle!

Det er sQ service!!
Gravatar #6 - mrmorris
18. aug. 2006 15:57
#5 Når man betaler 26.000 kr for en laptop må man vel også få lidt for pengene. Damn, til den pris kan man få det bedste af det bedste fra IBM.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 16:56
#6 mrmorris
Prøvede også at overtale mine forældre til at købe en ibm til ham istedet, men nu ønskede knægten sig en Dell gamer bærbar, så det fik han... men ja, han kunne have fået mange rigtig fede bærbare.. eller en overdrevet sej stationær... men må indrømme at den er fed!
Gravatar #8 - Acro
18. aug. 2006 17:25
#6 mrmorris:
Okay - en Intel Core Duo min 2,1 GHz, 1 (helst 2) GB DDR RAM, ordentlig grafik, en 15,4" skærm (opløsning 1680x1050), dual layer DVD-brænder og alle nødvendigheder?

Det kan jeg bestemt ikke finde.. Hvis man kan få det bedste af det bedste for 26.000 kr., så er det også mærkeligt, at de sælger maskiner til det dobbelte!
Gravatar #10 - drbravo
18. aug. 2006 17:56
Hvad skal en studerende med et FireGL kort?
Gravatar #11 - mrmorris
18. aug. 2006 17:59
#10 Hvad er der nu galt med OpenGL? Studerende kører da vel alligevel noget *nix.
Gravatar #12 - woodplace
18. aug. 2006 17:59
[offtopic]
Jeg er helt med at jeg nok bliver havlet ned, for min mening om IBM.
Men jeg forstår ikke hvad folk ser i deres maskiner (IBM)
Jeg syntes at de er store, klossede og grimme. Det gælder for både deres stationære og bærbare.
Ang. deres bærbare,
Hvad skal den kant hele vejen rundt om særmen til for?
Klitoris musen er da til at få et nervøs sammenbrud over...
Og så liner de noget som det russiske militær, har bygget.
Og hvad angår den software som de installer på deres maskiner, hvis man ikke vil gøre de kan lave noget der virker, så skal de helt lade være.

Og nu inden i begynder at fortælle om at det kun er deres billige modeller der har den slags fejl.
Til det vil jeg sige to ting:
1. Det kan ikke passe at man skal give mellem 20 og 30.000 for en bærbar før at den virker.
2. Jeg har fra et tidligere job sidet med en IBM bærbar til ca 25.000 og den ville jeg ikke eje privat, der var ofte problemer med den.
[/offtopic]

Mvh
woodplace
Gravatar #13 - ZOPTIKEREN
18. aug. 2006 18:16
#10 Ingenting. Hvis man havde udset sig z61 modellen ville enhver nok tage m-modellen som er 300€ billigere. Nu var det bare lige et link til acro som skrev man ikke specifikationsmæssigt kunne få en ibm som kunne følge med dells computere.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 18:55
hvem har sagt at min lillebror er studerene?? Drengen går i 8.klasse!?! Nææ han ville bare have muligheden i at sidde i sin seng og spille WOW og alt det andet han nu spiller... :)

Og som 15årig (mener jeg han er..) ville jeg da 112% også hellere vælge en overdrevet fed XPS som velsagtens er en af de eneste bærbare med så meget LAN lort i!(Den lyser fandme mere op en min MagLite politilygte!!) Og må da helt klart indrømme at det er en ultra fed maskine som virkelig kan bruges til noget...
Gravatar #15 - Cloud02
18. aug. 2006 19:35
Er det kun mig der undrer mig over hvorfor man giver en knægt der går i 8. klasse, og som er 15 en bærbar til 26.000 kr ?
Gravatar #16 - MiniatureZeus
18. aug. 2006 21:02
#15 cloud02
ja den irrelevant skulle have været en relevant istedet men fik lige lidt spasser kramper i musearmen... sorry! :)
Gravatar #17 - Bjørn
19. aug. 2006 10:48
#16 Ja det har du jo med at få jvf http://newz.dk/forum/item/66191/#first
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login