mboost-dp1
Cinema HD uden signal
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg sidder med en 23" Cinema HD fra apple, men jeg har det problem at der ikke bliver vist noget på skrærmen under hele opstarten af pc'en.
Jeg har et 8800GTX, og det er lige meget hvilken en af DVI portene jeg sætter stikket i, der kommer stadig ikke noget på skærmen så længe computeren ikke har startet xp op endnu.
Er det en måde jeg kan få den til at vise noget på skærmen? Jeg kan huske jeg havde et radeon x800 engang, der blev hele opstarten vist på skærmen. Sært.
Nogen der har en løsning?
Jeg har et 8800GTX, og det er lige meget hvilken en af DVI portene jeg sætter stikket i, der kommer stadig ikke noget på skærmen så længe computeren ikke har startet xp op endnu.
Er det en måde jeg kan få den til at vise noget på skærmen? Jeg kan huske jeg havde et radeon x800 engang, der blev hele opstarten vist på skærmen. Sært.
Nogen der har en løsning?
#4 Har engang prøvet hvor skærmen først tændte når windows var helt startet op, og ikke "arbejdede," og det var fordi at en af RAM klodserne sad løst, så prøv at tjekke det... Dog kunne jeg godt komme ind i bios, eller skærmen tændte da jeg kom ind i bios.
Ellers så prøv at fejlfinding, ved at prøve på en anden pc, eller skifte gpu eller ram..
(#3 hehe i know, men kunne ikke nå at ændre det... :P)
#6 Mit tv viser ikke noget signal, før jeg windows XP MC er startet op..
Ellers så prøv at fejlfinding, ved at prøve på en anden pc, eller skifte gpu eller ram..
(#3 hehe i know, men kunne ikke nå at ændre det... :P)
#6 Mit tv viser ikke noget signal, før jeg windows XP MC er startet op..
Det lyder som en indstilling i dit grafikkort. Fks. viser mit grafikkort ikke noget på tv'et mens computeren starter op, men først når Windows er startet op.
Min kærestes computer viser derimod noget på tv-out under startup.
Min kærestes computer viser derimod noget på tv-out under startup.
Woohuu!! Fandt en løsning. Det er simpelt hen bios'en på gfx-kortet der ikke understykker 23" Cinema HD fra Apple.
Så det eneste man skulle gøre var at hente en firmware opdatering fra den fabrikant der havde lavet kortet. Nu kan jeg se DOS igen :D Nice...
Så det eneste man skulle gøre var at hente en firmware opdatering fra den fabrikant der havde lavet kortet. Nu kan jeg se DOS igen :D Nice...
#7 Du har simpelthen DOS på din computer?
Den sidste udgave af Windows, der gjorde brug af DOS var mig bekendt Windows 98/ME?
Den sidste udgave af Windows, der gjorde brug af DOS var mig bekendt Windows 98/ME?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.