mboost-dp1

Bypass messenger

Gå til bund
Gravatar #1 - Twoid
16. aug. 2007 13:36
På min skole har de blockeret al messenger forbindelse til internettet med messenger.. er der en måde man kan bypasse det på?
Gravatar #2 - plazm
16. aug. 2007 13:37
webmessenger.msn.com
eller sæt http proxy på i msn klienten.
Gravatar #3 - Twoid
16. aug. 2007 13:41
hvordan sæt man den, og hvad skal den sættes til?
Gravatar #4 - Mistah
16. aug. 2007 13:43
Eller benyt dig af:
HTTP-Tunnel
Gravatar #5 - freesoft
19. aug. 2007 12:58
Gravatar #6 - trylleklovn
19. aug. 2007 13:07
Du kan forbinde til MSN serverne på port 80 lige så fint, som hvilken anden port den nu bruger. Ændre det i din klient.
Gravatar #7 - Acro
19. aug. 2007 13:42
Brug Jabber med MSN-transport :-)
Gravatar #8 - Twoid
22. aug. 2007 15:43
jabber? hvad er det?
Gravatar #9 - trylleklovn
22. aug. 2007 17:46
Det er en anden protokol, som fungerer ved forskellige mindre servere.. Jeg kan ikke se fidusen og den metode, med at køre msn gennem jabber er langsom og ustabil.
Gravatar #10 - Acro
22. aug. 2007 21:11
#9 trylleklovn:
Hvis jeg var Linux-fanatiker, ville jeg bare skrive FUD, men i stedet vælger jeg at argumentere for min holdning.

Jabber er ikke ustabilt, og transports er på ingen måde heller. Google bruger Jabber-protokollen til deres GTalk, så det må i noget omfang tale for, at det virker. De bruger selvfølgelig ikke transports, men jeg har selv brugt det igennem fem måneder, da jeg er ved at udvikle min egen Jabber-klient, og jeg kan kun afvise din påstand. Den server, jeg benytter, har ikke tilladt filoverførsler til Messenger-brugere, da det vil kræve en del båndbredde, men det har selvsagt hverken at gøre med hastighed eller stabilitet. Hvor længe har du brugt en Jabber-transport?
Gravatar #11 - trylleklovn
22. aug. 2007 21:15
Jeg har aldrig påstået jabber var ustabilt, jeg har påstået jabber med msn transport er langsomt... og ustabilt.
Gravatar #12 - trylleklovn
22. aug. 2007 21:19
Yderligere var min pointe at det virker absurd at anbefale en løsning der kræver op til flere led, når man kan forbinde til msn via port 80 og det løser spørgerens problem.
Gravatar #13 - Acro
22. aug. 2007 21:23
#11 trylleklovn:
Hvis du nu læser mit indlæg, så argumenterer jeg også for, at en Jabber-transport heller ikke er langsomt. Jeg har kun været på Messenger igennem en transport de sidste fem måneder. Hvor længe har du været om at træffe din erfaring?
Gravatar #14 - trylleklovn
22. aug. 2007 21:24
#13 Jeg træffer mine beslutninger inden for 5 minutter, og det tror jeg nok lige er lidt mere seriøst end din "dybdegående undersøgelse" ..
Gravatar #15 - fastwrite1
24. aug. 2007 12:27
#14 - kan godt li' din selvironi.

Ja, jeg behøver vel ikke at kommentere til spørgsmålet - der er kommet rigeligt med kompetente svar.

Men der er jo nok en grund til at MSN er blevet blokeret - så hvis læreren / administratoren opdager at der sker msn traffik fra en PC - så kan det være at der kommer en administrator løbende, eller han shutdown'er den pc du sidder ved.

Det havde JEG gjort hvis JEg var administrator på den skole. At være administrator er lige som at være diktator eller leder :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login