mboost-dp1

Bundkort sætter skærm/kort i powersave.

Gå til bund
Gravatar #1 - Miklos
14. sep. 2004 09:06
Jeg har et problem med et bundkort jeg ikke lige kan gennemskue.

I snart et halvt år har min maskine på arbejde fungeret upåklagelig indtil for godt 4 uger siden da den pludselig begyndte at gå i 'powersave' mode med min skærm uden nogen mulighed for at få billede på igen ud over reboot.

Maskinen fortsatte som sådan fint bagved og jeg kunne endda remote den og gemme mit arbejde etc. før jeg genstartede maskinen.

Normalt er jeg ikke den der har brug for hardware support, men oftest giver det, men denne nød har jeg ikke kunne knække.

Specs:

Asus A7V600
AMD Barton 2600+ (333Mhz)
3x 512MB PC2700
Asus V9560 (GeforceFX 5600)

Køleren er en Zalman 7000 og jeg har målt temperaturen på CPUen til at være 43 grader, og 40 grader på grafikkortet da det sidst gik i 'powersave', så jeg har mere eller mindre udelukket varme som et problem. Jeg har også prøvet med en Barton 2500+ (også 333Mhz version) som jeg havde liggende og det var samme resultat.

Jeg har også prøvet med et andet GeforceFX 5600 kort, samt et GeforceFX 5600 Ultra. Jeg har mixet disse med forskellige Nvidia drivere og intet hjalp. Jeg kører med VIA 4in1 drivere til bundkortet og her hjalp forskellige versioner lige lidt.

Jeg har den nyeste BIOS og har prøvet diverse options i BIOSen uden resultat.

Lige pt. kører maskinen med et gammelt ASUS P4B533-VM bundkort og en Celeron 2GHz og alle grafikkortene virker fint her så min konklusion er at det er bundkortet.

Problemet er så bare at når det bliver sendt til rep. kommer det tilbage 'fejlfri' og jeg ligner en komplet tåbe og betaler endda for det.

Nogen der har en eller flere idéer til hvad der kan være galt og evt. har løsninger til det?

På forhånd tak.

Miklos
newz.dk
Gravatar #2 - NFX
14. sep. 2004 10:26
Kan det være din skærm der er noget galt med?

Man kunne eventuelt prøve at hive skærmstikket ud af grafikkortet næste gang den går i sort, sætte stikket i igen, og se om det hjælper, eller måske sætte en anden skærm til.
Gravatar #3 - Miklos
14. sep. 2004 13:07
#2 Har jeg prøvet, har også prøvet både DVI og alm. VGA - samme problem, selvom det sker oftere med DVI.
Gravatar #4 - carb
14. sep. 2004 13:10
Hvad med skærmens eget menusystem, kan du deaktivere powersavefunktionen der. Eller har du gjort det allerede.
Gravatar #5 - Miklos
14. sep. 2004 13:14
#4 Nej, kan jeg ikke.

Menuen virker fint btw.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
15. sep. 2004 08:31
Min bærbare gør lidt det sammen, engang i mellem. Det er også en ASUS.

Det jeg gør, er at bruge min tastaturgenvej til at sætte computeren i standby, når jeg så vækker den efter standby så virker det igen.

Du kan jo prøve at lave en genvej til det.
Gravatar #7 - FISKER_Q
15. okt. 2004 08:59
Prøv eventuelt at slå ACPI/APIC fra i bios.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login