mboost-dp1

billigt lille system

Gå til bund
Gravatar #1 - DUdsen
15. jan. 2006 18:21
Jeg overvejer at få fat i en billigt relativt støjsvag maskine der egentligt bare skal fungere som medie afspiller og lidt små server, den vil komme til at køre linux.

Hvad har i af foreslag til hardware, når pris og støj er vigtigere end ydelse.
Gravatar #2 - BurningShadow
15. jan. 2006 18:29
Jeg er selv meget glad for min 800MHz VIA maskine.
Når min skildpadde spiser, så overdøver den maskinen :-D

Jeg ved ikke hvordan den har det med Linux, men Windows duer den ikke med. Jeg skal gerne prøve at smide en Linux Live CD i den, for din skyld :-D

[edit]
Ser ud til at virke med Linux og BeOS/Zeta
Det er kun Windows og SkyOS der ikke kan boote.

Prøv at se dette kabinet. Det er jeg selv utroligt glad for. Det fylder intet, og strømforsyningen er bare "en kasse på ledningen" (uden blæser). Der er én blæser (i siden (toppen hvis det står op) af kabinettet), og den behøver ikke at være sat til :-)
[/edit]
Gravatar #3 - DUdsen
17. jan. 2006 14:29
#2 det iritere mig lidt at det kabinet "kun" ser ud til at have plads til en 2.5 inch hardisk da 3.5inch er så meget billigere men hvad når man alligevel ikke rigtigt har brug for mere end 40-80GB på systemet såe.

Jeg regner med at man rimeligt simpelt med gummi og den slags kan dempe støjen fra en hardisk ned til noget tåleligt og så vil en linux box med nok ram ikke bruge disken mens den udføre rutine opgaver.

Hvad bruger ting egentligt af strøm. her mener jeg sådan noget som hardiske CPU'er og den slags altså, og hvor står det henne når man slår op på EDBpriser.

VIA C3 chipsettet er interesant hvis det er korekt nok at det kører med pasiv køling.
Gravatar #4 - Acro
17. jan. 2006 14:41
#1 DUdsen:
Du kan eventuelt kigge på mini-itx.com, hvor de har en masse lækkert hardware. Det bliver bare ikke altid en hel billig løsning, som man ender med, men derfor kan du jo godt kigge alligevel.

Hvis du kigger ind i deres butik (store), så kig særligt på de specielle tilbud fra Hush Technologies. Det er i mine øjne maskiner, der er lækre til den opgave, du skitserer.
Gravatar #5 - BurningShadow
18. jan. 2006 00:16
Det med pasiv køling, kommer an på prisen.

Skal det være billigt, så kan man få det med en blæser der ikke larmer.
Skal det bare være nogenlunde billigt, så kan det fåes helt uden blæser.

Nu oplever jeg ikke de store problemer med harddisk pladsen, da min 40GB bootdisk er ganske udemærket. Der skal bare være plads til to versioner af Syllable, og så en eller to GB til når jeg skal lave LiveCD.
Alt andet er på min filserver. Jeg har alligevel ikke lyst til at have 1,6TB harddisk plads, til at larme under skrivebordet ;-)
For dig, kan der dog muligvis opstå problemer. Folk er jo forskellige :-D
Gravatar #6 - drbravo
18. jan. 2006 23:24

Hvilken skilpadde har du?
Gravatar #7 - buch
19. jan. 2006 07:20
#6 det er sådan en med skjold og 4 ben har jeg ladet mig fortælle, og så skulle den som noget helt specielt også have 1 hoved?
Gravatar #8 - BurningShadow
19. jan. 2006 09:05

En lille Græsk landskildpadde. En unge faktisk. Og tro mig, når den kan overdøve en computer, så er det fordi computeren ikke siger så meget :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login