mboost-dp1

Bedste passivt kølede grafikkort til PCI-E?

Gå til bund
Gravatar #1 - frozenyak
8. maj 2007 14:28
Ja så havde jeg lige bestemt mig for et XFX 7950GT XXX og bestilt det - så er det selvfølgelig udgået!
Så nu skal jeg på den igen ...
Har kigget lidt på MSI's 7900 GT og har set at ASUS er kommet med et 8600GT.
Men har ingen anelse om kvaliteten af disse, eller om man måske skal over i noget Radeon?
Gravatar #2 - vandfarve
8. maj 2007 18:34
Jeg havde også længe overvejet om et 7950GT skulle i min næste computer, men det droppede jeg for måneder siden, da jeg hørte, at 8x00-serien var på trapperne.

Forstå mig ret, det er et rigtig godt kort, men alle producenter af spil er lige så stille begyndt at hoppe på DirectX 10-vognen, så for din egen skyld skal du købe et kompatibelt kort. Ellers risikerer du, at du skal ud og investerer i et nyt inden for de næste 6-12 måneder - måske kan du trække den 18-24 måneder, hvis pengene ikke sidder så løst.

Anyways, tilbage til pointen. Hvis du føler, at du ikke har råd til at spendere så mange penge, så tag som minimum et 8600GTS. GT-versionen er simpelthen for svag. Men hvis du skal have et ordentligt et (Som 7950GT'en også var!), så invester i et 8800GTS. Det koster ikke meget mere end 8600GTS, men den performer laaaangt bedre.

Ellers hvis du har rigtig meget tid, så vent til slutningen af maj, når AMD har lanceret deres X2900XT-kort. Det skulle kunne outperforme et 8800GTS, bruge mindre strøm og vist nok også være billigere.
Gravatar #3 - drbravo
8. maj 2007 20:01
Skal det være passivt kølet eller er det fint nok med en praktisk talt lydløs køler som zalman VF900?
Gravatar #4 - Pally
8. maj 2007 21:40
#3 drbravo
Det mest tricky ved selv at montere en god og støjsvag blæser er IMHO at finde ud af om grafikkortet har de rette huller til skruer osv.

Hvad kan du da anbefale, som 100% sikkert kan påmonteres en 3rd party køler?
Gravatar #5 - Pally
8. maj 2007 21:45
#4 - tilføjelse -
Overvejer selv et passivt kølet 7950GT kort. Og det ser da ud til, at de kan skaffes

Jeg er egenlig ligeglad med om det indenfor 6-12 mdr 'bør' udskiftes til et DX10 kompatibelt kort; men det vil selvfølgelig være bedst med et 8800-kort + støjsvag blæser.
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
14. maj 2007 12:35
Har selv et 7950GT, der ikke er passivt kølet. Køleren larmer ikke som sådan, det er luften, den blæser ud, som laver larmen. Det er ikke specielt meget, men da resten af mit system er temmelig lydløst kan det høres, og er egentlig ret irriterende.
Jeg mener, at det fleste 7950GT kommer med ret mange monteringshuller til alternativ køling.
Jeg ved der stadig findes en del 7950GT, inno3d har et ret billigt til 16-et eller andet.

Jeg vil ikke anbefale et 8600, udover dx10 og opengl 2.1 får man ikke noget for pengene. Så købe et 8800XX, hvis du skal have dx 10.
Gravatar #7 - Hamsteren
15. maj 2007 08:14
Har XFX 7950GT XXX der er passivt kølet, er rigtigt lækker ikke at kunne høre sig grafikkort overhovedet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login