mboost-dp1

Bedste 14,1" studie-laptop

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
13. dec. 2006 22:44
Heay

Jeg står og skal investere i en studie laptop, fordi den gamle er død.

Jeg spiller aldrig, så grafikkortet skal kun bruges til film. TV-out vil jeg dog gerne have.

Skærmen skal være 14,1" da den skal være så handy så muligt. Den må desuden gerne være widescreen.

Maskinen vil til tider komme til at lave noget video encoding, så en god CPU (Core 2 Duo?) og nogle hurtige ram vil være en fordel.

Jeg har en stationær derhjemme med rigeligt lagerplads, så harddisken behøver ikke være større end 40-60gb.

Batteritid er til gengæld mere vigtigt for mig. Jeg håber at valget med den lille skærm og svage grafikkort vil være nok til at 2+ timer er realistisk. Mere er selvfølgelig også velkommen :)

Jeg er forresten ikke interesseret i Apple.

Mit budget ligger på max. 9000, men hvis det lade sig gøre i en fornuftig kvalitet til omkring 7000 så vil det være bedre for mit forhold til min bank :)

Mvh
Jace
Gravatar #2 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 06:57
Ville nok foreslå denne her -> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257... lenovo R60e.
Kender ikke så meget til Lenovo/IBM andet end at kvaliteten er super duper... godt nok er det en 15" men prisen er da i bund hvis du køber fra www.ok1.de
Gravatar #3 - buch
14. dec. 2006 07:56
Når du skal transportere den rundt hele tiden, så er det altså desværre kun ibm der virker, de andre holder simpelthen ikke til at man har dem i en taske der bliver smidt rundt flere gange dagligt.

Som #2 også nævner så køb den i tyskland.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 08:50
#3 buch
min toshiba har sq da holdt i halvandet år nu uden beskyttelse i tasken... er kun slukket når den går ud pga. varme og intet batteri... tasken bliver kastet ned på gulvet, når jeg glemmer at min bærbare ligger i den... men ville nu hellere købe en IBM/lenovo.. :D eller en mac
Gravatar #5 - mrmorris
14. dec. 2006 11:49
#4 Min 1½ årige Toshiba holder også nogenlunde men selv om jeg har passet på den har skærmen alligevel en svag låsplet (åbentbart blevet trykket eller noget) og volumeknapper er ligeledes trykket ind så den har jeg måtte fjerne helt. Morale; jeg køber også IBM næste gang!
Gravatar #6 - mELIeha
14. dec. 2006 14:30
Du kan vel lige få den allermest skrabede T60 hvis det er ;) ok1.de kan vidst lige ramme omkring 9k :)
Men jeg kan se de også har en T43p udgave (Ganske lidt dyrere), som IMO nok næsten vil være et bedre køb. Dels er det en mere ægte IBM (Fluekneppere, der blev skrevet "mere"...) og så får du højopløsningsskærm og et federe grafikkort, og hardware kan garanteret også findes billigere til de serier, da der er noget mere af det ;) Det er godt nok ikke en duo core, mn tilgengæld en temmelig kraftig Pentium Mobile, det er vidst også det eneste :P
Gravatar #7 - helsinghof
14. dec. 2006 16:07
Er der ikke noget med at der er en blæser fejl på t43p så blæseren kører konstant?
Så det i en anden tråd

Når man køber fra ok1.de, følger der så windows med?
i så fald, hvilket sprog?
Gravatar #8 - frygtl0s
14. dec. 2006 20:43
jeg har næsten lige købt en Ibm t42, jeg har dårlige erfaringer med andre bærbare som acer og fujitsu siemens...

jeg købte den på laptops og valgte CD-RW fra da jeg allerede har dvd brænder i min stationære... også har jeg valgt det store batteri på 9-celler, jeg har ikke kørt nogen test, men jeg tror den kører ca 6 timer ved normalt brug. Når jeg bruger den på uni har den i hvertfald 70-80 % tilbage efter en forelæsning på knap 2 timer...

Den larmer ikke og bliver varm medmindre man piner den... Også er den ret mobil, men det store batteri fylder dog lidt ekstra..
Gravatar #9 - mELIeha
15. dec. 2006 09:25
#7, så vidt jeg ved er der ikke nogen blæserfejl - Og hvis der har været, så er det 99% sikkert rettet, hvis der vel og mærket er tale om en fejl ;) Det er trods alt en IBM. Der følger Windows XP pro med til alle T serier så vidt jeg ved, så sikkert også fra ok1.de :) Men om de er tyske eller hvordan det står til ved jeg ikke, det må man forhøre sig om i en mail ;)

Ang. Batteritid skulle du gerne kunne ramme 4 timer med normalt batteri, og 6 med extended, ved normal surf/word brug, jeg kommer sjældent under 3 timer på std. Batteri, og normalt kunne jeg holde en skoledag (0800-1530) med extended + ultrabay :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login