mboost-dp1

Batteri på bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - zacho
17. feb. 2006 17:05
Hej jeg har lige købt en IBM T40 og er usikker på hvordan jeg skal behandle batteriet til at starte med?
Skal jeg starte med at lade det helt op, eller starte med at køre det helt ned?
Gravatar #2 - buch
18. feb. 2006 01:19
du kan gøre som du vil med det, brug computern som om du altid har haft den, i starten vil den ikke holde så godt strøm men jo mere du bruger den jo bedre vil den blive (indtil maks kapacitet er nået)

I gamle dage skulle man lade batteriet helt op, men med de nye litium batterier er det ligemeget.
Gravatar #3 - kimx
18. feb. 2006 01:52
Jeg ville starte med at lade det helt op og køre det helt ned et par gange. Ellers risikere man at man ikke kommer til at udnytte batteriets fulde kapacitet.
Gravatar #4 - drbravo
19. feb. 2006 21:13
Jeg ville lade det op til ca. 60% og lægge det i køleskabet i et døgn. Derefter aflade det helt og så bruge det normalt.

(Skal vi se hvor mange forskellige råd der kan komme?)
Gravatar #5 - Cyrack
19. feb. 2006 22:19
Jeg ville lade det 4/7 op, ligge det i køleskabet ind til næste fuldmåne og så svinge en død kat over det...

Ellers tjek hvad IBM skriver i deres manual eller glæd dig over at nyerer batterier ikke længer har "hukommelsesfunktionen" på featurelisten :-)
Gravatar #6 - tgr
19. feb. 2006 22:22
Smør det ind i remoulade og lad det ligge i fryseren et par dage. På den måde opnår du max batteritid altid!
Gravatar #7 - Dee.Kay
26. feb. 2006 04:58
Ha ha, god stil lige at komme med lidt helseråd for batterierne.. Man skal nok være glad for det ikke er sådan mere :-)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
26. feb. 2006 18:05
Helt ærlig; manden stiller et helt reelt og desuden også udemærket spørgsmål, omkring noget han måske ikke ved så meget omkring, hvad er så meningen med at alle mulige tosser skal gøre grin og komme med fuldkommen irrelevante "svar"?

Kunne I idet mindste så ikke gøre ligesom #5 CyRacK og efter det sjove give et relevant bud og svar?? Eller helt som #2 buch give et rigtig svar og en god forklaring...

Men hvis jeg nu skulle hjælpe til og være et godt eksempel, så spurgte jeg min it-pusheren i dalby, og fik det samme af vide som buch siger...(kunne ikke finde det i min manual, da den er på tysk og fik 05...)

/Daniel
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login