mboost-dp1

Bærbare - i hvilken rækkefølge vil I placere dem efter kvalitet?

Gå til bund
Gravatar #1 - monarchs69
19. okt. 2005 11:12
Ja jeg har snart læst mange forums igennem hvor folk skriver om de forskellige fordele ved diverse producenter, men hvordan ligger de i forhold til hinanden?

Vi kan vel alle være enige om at havde man pengene så købte man IBM, men det er altså ikke os allesammen der er lige heldige hvad angår status på bundlinien ;-)

Så hvad er jeres mening; er ASUS bedre en Toshiba? (ja jeg har selv en gammel SP 4220) er Medion bedre end DELL????

#1 - IBM
#2 - Toshiba
#3 - ZEPTO
osv...
Gravatar #2 - BurningShadow
19. okt. 2005 12:15
Jeg ville nok sætte Dell som #1, med IBM lige efter som #2.
Gravatar #3 - TerryTate
19. okt. 2005 12:54
Det ville være dejligt hvis dem der listede deres mening ville komme med en begrundelse. Det ville være en stor hjælp til os der ikke er så meget inde i det. Derudover også for at vide hvad der ligger til grund for Jeres liste.
Gravatar #4 - amokk
19. okt. 2005 13:10
#2 en OSS gut som dig burde da om nogen kunne se at IBM gør en del mere for f.eks. linux support på deres maskiner :-)

Jeg vil nok sætte IBM øverst, med et godt stykke ned til maskiner som Dell og zepto

PS. Nu kender jeg kun dell inspiron serien, det kan godt være latitude er OK, men Insp. er noget plastic...
Gravatar #5 - buch
19. okt. 2005 13:14
offtopic

#2 Jeg synes også dell er af meget fin kvalitet, (med amokk´s undtagelse taget i betragtning).

Men synes ikke det er værd at give de ekstra 2-3000 kr. ekstra for denne "service" de tilbyder.

Eneste produkter jeg kan anbefale er

1: IBM
2: hp
Gravatar #6 - monarchs69
19. okt. 2005 15:07
kan man lave nogen direkte sammenligninger mellem stationære PC kvalitet fra f.eks. IBM til deres bærbare?
Gravatar #7 - Indox
19. okt. 2005 16:00
#4 - Latitude er også en gang plastic.
Gravatar #8 - H.E.R.O.
19. okt. 2005 16:06
jeg vil nok også vove at man lever i en verden af illusioner eller fornægtelse hvis man sætter Dell som #1

og Zepto er jo bare en smart markedsført kinamaskine.
Gravatar #9 - drbravo
19. okt. 2005 16:09

Kig lidt bedre på thinkpads - "made in china" hvilket ikke betyder at det er specielt dårligt..
Gravatar #10 - peter_m
19. okt. 2005 19:18
#1 performance, holdbarhed og pris... tre faktorer som går hånd i hånd.

Vil du have noget der virker og bliver ved med at virke, koster det penge...man får som udgangspunkt det man betaler for.

Sidder du med to maskiner som har samme processor, samme mængde ram, samme størrelse hdd, grafikkort osv. men hvor prisen er forskellig - er det ofte et spørgsmål om, at der er sparet et eller andet sted i den ene.

Derfor kan du finde nogle "produkter" som tilbyder "det hele til den halve pris" - men det er et kompromis.

Jeg har haft et hav af laptops i kraft af mit arbejde (og interesse) og det har lært mig, at hvis du springer på en "som lyder for god til at være sand", så er den det også.

Min personlige holdning er, at du køber:
1) IBM hvis du vil have gode sager, der holder til at blive brugt.
2) Dell's inspiron, hvis du vil have et 'rimeligt kompromis' mellem kvalitet og holdbarhed - køb den ikke uden 3 års service.
3) Dell's Latitude serie, hvis du vil have et fair produkt til en fair pris - men intet vidunder.
4) HP-Compaq's business serier, hvis du vil have et fair produkt til en fair pris.
5) En Acer, hvis du vil have det hele til den halve pris.
6) Medion - samme som 5

Jeg har selv haft følgende maskiner:
Dell:
inspiron 2500, inspiron 4000, Latitude c500, Latitude c510, Latitude D600, Latutude D610, Latitude D800, Latitude D400, Latitude D410
HP-Compaq:
Omnibook (kan ikke huske modellen, P-III), HP-Compaq NX 6000, Armada (kan ikke huske modellen, P-II)
Toshiba:
Satelite pro (kan ikke huske modellen, P-II)
IBM:
T-42, R-50
Gravatar #11 - amokk
20. okt. 2005 02:11
peter_m nu ved jeg ik om du har fået laptops "forærende" via arbejdet, men hvis ikke, så vil jeg da hermed udvævne dig til at være newz mest klodsede laptop bruger når du har haft så mange næsten ens maskiner..
Gravatar #12 - peter_m
20. okt. 2005 06:36
#11 Du er god til at gætte :-D Alle maskiner på nær de to inspirons samt Armadaen, er laptops jeg har haft i forbindelses med mit arbejde.

Ejer ikke en computer idag, min far har fået rub og stub - det er så praktisk med sponsor pc :-P
Gravatar #13 - monarchs69
20. okt. 2005 09:15

Da jeg jo har en Toshiba, vil jeg gerne spørge hvorfor den producent ikke engang er med på din liste?

På et eller andet tidspunkt skulle jeg jo gerne ud og købe en ny og så kunne det da være godt at vide hvad der menes om Toshibas bærbar produkter generelt.
Gravatar #14 - Kadann
20. okt. 2005 09:23
#13 -

Nu har jeg ikke selv haft en Toshiba, men mit indtryk af dem er at det på et eller anden plan er nogle ok arbejdsheste. Ikke noget hvor man tisser i bukserne af begejstring, men en rimlig kvalitet til en rimlig pris.
Gravatar #15 - peter_m
20. okt. 2005 10:16
#13 Jeg kan ikke udtale mig om Toshibas nye produkter, har ikke haft en siden P-II kom på gaden, og har ikke stødt på dem i forbindelse med mit arbejde heller...

Den jeg havde var på det tidspunkt en fin maskine, tung som bare fanden og kostede boxen, men sådan var det jo dengang.
Gravatar #16 - dizzie
31. okt. 2005 10:04
Pris, Kvalitet, Ydelse. Tager du alle tre ting i betragtning, når du står over valget af bærbar (som jeg selv gjorde), er det fandeme svært. Folk siger IBM, andre siger Dell, andre siger IBM og Dell er for dyrt/dårligt, etc. etc.

Mit valg blev en Packard Bell P4 1.5M (1.5 GHz), 512mb ram, 60gb hdd, Radeon 9550/64mb, 100mbit/54mbit wifi, 2xUSB 2.0, Firewire, Cardreader, 15.4" 16:9 Diamonview... Pris 8.995,-

FreeBSD 5.3 kører som en drøm på min bærbar :)
Gravatar #17 - amokk
31. okt. 2005 17:38
#16 ok men packard bell kan du så OVERHOVEDET ikke sammenligne med en maskine som IBM eller Dell for den sags skyld...
Gravatar #18 - monarchs69
31. okt. 2005 23:41
hvorfor ikke?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login