mboost-dp1
Bærbar til video & grafik
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hi 5!
Jeg søger en ny bærbar, mærkevarer eller ej, det er sku lidt ligemeget. Den skal bare kunne arbejde. Specs er lidt ala følgende:
Core Duo 2
2 GB Ram
Min. 100 GB
Max 14.1"
Den skal som sagt bruges til videoredigering og grafik (photoshop, 3dmax)
Prisen skulle gerne ligge på omkring de 10.000 kr. - Har i nogle forslag?
Designet spiller også en lille rolle, da jeg ikke gider rende rundt med en tudegrim Acer (no offend)
Cheers,
Klaus Vers
Jeg søger en ny bærbar, mærkevarer eller ej, det er sku lidt ligemeget. Den skal bare kunne arbejde. Specs er lidt ala følgende:
Core Duo 2
2 GB Ram
Min. 100 GB
Max 14.1"
Den skal som sagt bruges til videoredigering og grafik (photoshop, 3dmax)
Prisen skulle gerne ligge på omkring de 10.000 kr. - Har i nogle forslag?
Designet spiller også en lille rolle, da jeg ikke gider rende rundt med en tudegrim Acer (no offend)
Cheers,
Klaus Vers
Folk har generelt kun godt at sige om Thinkpads...
Du kan evt. se hvilken model som passer til dig her:
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/?da
R-Serien er `lidt` stort
T-Serien er lille og lækker
X-Serien har jeg ingen erfaring med.
Det ligner at T-Serien lige ville være noget for dig - måske lidt dyr.
Ellers er en MacBook også en lækker maskine- 13" skærm og ca.indefor dit budget. En MacBook Pro er også en dejlig sag, den starter dog ved ca. 15.000 kr.
PS: De har tilbud nu her... Det har de sikkert løbende:
Det er så N serien som vist er med widescreen.
Du kan evt. se hvilken model som passer til dig her:
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/?da
R-Serien er `lidt` stort
T-Serien er lille og lækker
X-Serien har jeg ingen erfaring med.
Det ligner at T-Serien lige ville være noget for dig - måske lidt dyr.
Ellers er en MacBook også en lækker maskine- 13" skærm og ca.indefor dit budget. En MacBook Pro er også en dejlig sag, den starter dog ved ca. 15.000 kr.
PS: De har tilbud nu her... Det har de sikkert løbende:
Intel® Core™ 2 Duo processor T5600
1 GB hukommelse / 100.0 GB
15,4" WSXGA skærm (1680x1050)
Kr. 10.488,- incl. moms*
Det er så N serien som vist er med widescreen.
mærkevarer eller ej, det er sku lidt ligemeget
Det troede jeg også engang. Så købte jeg en no-name... det gør jeg aldrig igen. Efter hvad jeg har set og hørt er jeg ikke den eneste med den oplevelse.
Det kan simpelthen ikke betale sig at købe en no-name, som måske på papiret har samme specifikationer til en billigere pris. Du kommer til at bøde for det i sidste ende.
Prøv at kig efter en Asus, dem har jeg gode erfaringer med, også har de et pænt design. Det kan man ikke ligefrem sige om ThinkPads, og sidst jeg tjekkede kunne man ikke få ThinkPads med et ordentligt grafikkort, men det er ved at være noget tid siden.
[spoiler]Og Apple... hvem gider være en MacFag[/spoiler]
som #3 TLG siger, så skal du ikke købe no-name eller medion (og andre af de der mærker som giver det dobbelt for det halve) da du gør dig selv en bjørnetjeneste...
Men det optimale var nok at spare lidt ekstra sammen og købe en MacBook Pro, som dog har en større skærm... Ellers prøv at finde en brugt PowerBook 12" og så opgrader ram... dem har dog ikke C2D men er stadig en rigtig god computer...
som #3 TLG siger, så skal du ikke købe no-name eller medion (og andre af de der mærker som giver det dobbelt for det halve) da du gør dig selv en bjørnetjeneste...
Men det optimale var nok at spare lidt ekstra sammen og købe en MacBook Pro, som dog har en større skærm... Ellers prøv at finde en brugt PowerBook 12" og så opgrader ram... dem har dog ikke C2D men er stadig en rigtig god computer...
Tak for svar indtil nu. Det var nu heller ikke sådan ment, med det med mærkevarer. Jeg har ikke et sekundt tænkt på at smide penge væk på Medion, @ eller ændet crap. Jeg er desværre ikke den store Mac elsker og har ikke i sinde at begynde lige nu.
15,4" er desværre en for stor skærm, har en ekstern skærmkilde, så har ikke behov for så stor en skærm og vil gerne have en let transportabel laptop.
15,4" er desværre en for stor skærm, har en ekstern skærmkilde, så har ikke behov for så stor en skærm og vil gerne have en let transportabel laptop.
Altså med de specs som du har opgivet er den eneste pc som man kan finde på edbpriser en Vega M31 imho ikke særlig køn :)
Men hvis du har lyst til selv at smide ekstra ram i og en større harddisk i, så er det en del flere muligheder.. Af dem som popper frem på edbpriser ville jeg vælge (udover en MacBook :P )
en Lenovo 3000 N100 til 8.833kr. Med den pris, så er der også råd til at opgradere ram og harddisk hvis du skulle få behov for det.. Designet kan man selvfølgelig diskutere, selv syntes jeg at det er ok.. Ellers bliver du nok nød til at bevæge dig over til apple eller Acer, for at det bliver bedre :)
-------------------------
#7 buch
Han skal jo lige have fundet ud af hvad han skal købe :)
Altså med de specs som du har opgivet er den eneste pc som man kan finde på edbpriser en Vega M31 imho ikke særlig køn :)
Men hvis du har lyst til selv at smide ekstra ram i og en større harddisk i, så er det en del flere muligheder.. Af dem som popper frem på edbpriser ville jeg vælge (udover en MacBook :P )
en Lenovo 3000 N100 til 8.833kr. Med den pris, så er der også råd til at opgradere ram og harddisk hvis du skulle få behov for det.. Designet kan man selvfølgelig diskutere, selv syntes jeg at det er ok.. Ellers bliver du nok nød til at bevæge dig over til apple eller Acer, for at det bliver bedre :)
-------------------------
#7 buch
Han skal jo lige have fundet ud af hvad han skal købe :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.