mboost-dp1

Bærbar skærm hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - benjaminhvid
27. sep. 2007 18:50
Når jeg tænder min bærbar, tænder min skærm ikke
hvad kan der være galt ? : /
Gravatar #2 - tgr
27. sep. 2007 18:55
Din skærm er en stor pixel og du har desværre erhvervet dig et styks død pixel....

Ellers kan jeg simpelthen ikke komme på hvad det kan være :/
Gravatar #3 - benjaminhvid
27. sep. 2007 18:59
hvad kan jeg gøre ved det ?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
27. sep. 2007 19:07
Tjek om den lille knap (hvis der er sådan en) som sidder lige omkring skærmen, og som slukker lyset på skærmen når du lukker skærmen ned, om den sidder fast eller noget.
Gravatar #5 - Dreadnought
27. sep. 2007 20:22
I de fleste tilfælde er det inverteren der driver baggrundsbelysningen der står af. En anden årsag kan være en løsforbindelse i stikket i bundkortet, men det giver ofte støj og/eller fastlåst billede.
Den lille kontakt som MZ taler om kan være gemt inde i hængslet.

Du kan jo eventuelt prøve med en ekstern skærm, for at se om maskinen er død eller om det kun er dens egen skærm der fejler. En anden ting kan være at den er sat til kun at bruge ekstern display.

Hvis garantien er udløbet så prøv forsigtigt at skille den ad eller få en fingernem person til det. Skærmhængslerne er typisk gemt under en plastikdel som er klikket på og kan let gå i stykker hvis man bruger "forkert" vold.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
28. sep. 2007 06:28
#5 svjv så vil bios altid poppe op på den primære skærm... har de i hvert fald altid gjort hos mig.

så prøv at trykke F12, DEL eller F2 mens den starter op...
Gravatar #7 - Benjamin Krogh
1. okt. 2007 21:34
Som ejer af en Asus M6ne har jeg været ude for det problem nogle gange efterhånden.

På min laptop er der en reset knap under bunden på den. Du ved, den type man stikker en nål i, holder inde 3 sekunder, og slipper igen.

På min laptop skal jeg dog pille batterierne af den først, så prøv det også.

Håber at det hjælper :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login