mboost-dp1

Bærbar i USA?

Gå til bund
Gravatar #1 - Vers
15. apr. 2006 11:22
Hey you!
Jeg skal til USA om et par uger, har lige solgt min nuværende laptop og vil anskaffe mig en ny i guds land. Nogle forslag? Jeg har dog enkelte krav:

* Ultra transportabel - Max 12" skærm
* Gerne touchscreen og self. widescreen
* DVD brænder
* Min. 60 GB
* WiFi
* Pris max. 14000 kr.

Alle forslag er velkommen. Jeg har kigget lidt på Sony Vaio TX serien. Andre bud?

På forhånd tak,
Klaus Vers
Gravatar #2 - I.F.F.
15. apr. 2006 12:11
Vaio er fede men du kan også overveje en panasonic
Gravatar #3 - amokk
15. apr. 2006 18:20
IBM Thinkpad X60s... Så får du en maskine der holder til at blive flyttet rundt, er lækker at arbejde med, og som ikke kræver at du sætter ekstern mus til for at bruge den...

Men DVD brænder får du nok ikke indbygget i mange 12" modeller... men en ekstern kan købes som tilvalg som regel...
Gravatar #4 - MiniatureZeus
15. apr. 2006 19:22
hva med en iBook G4 12" ??? både brænder og ultra mobil som ligeledes kan tåle en del... godt nok ikke widescreen...:(
Desuden er der jo også en PowerBook som er lidt dyrer men med nogle fede features :)
Gravatar #5 - Azuria
15. apr. 2006 19:38
Husk at få en kvittering der er gammel nok, ja, hvis du altså vil undgå problemer i tolden...
Gravatar #6 - amokk
15. apr. 2006 20:01
#4 det er jo ikke smart at købe en G4 nu, de er jo forældrede
Gravatar #7 - MiniatureZeus
15. apr. 2006 20:21
hmmm ja det er jo rigtig nok, men det er alligevel en rigtig god bærbar til en overkommelig pris... :)

Og en MacBook pro er jo også væsentlig dyrer end både PB og iBook
Gravatar #8 - Vers
20. apr. 2006 09:49
Jeg har overvejet en MacBook også, men er mere en Windows bruger end OSX.

Sony's 12" modeller fåes alle med DVD brænder og flere følger.

Har også kigget på Panasonic, men syntes ikke deres modeller har et indbydende design.

Har kig på:
1: http://www.amazon.com/gp/product/B000EE5DAY/sr=1-3...
2: http://www.amazon.com/gp/product/B000EQ2L34/sr=1-9...

Andre input? Hvad med det amerikanske mærke Averatec?

Cheers,
Klaus Vers
Gravatar #9 - amokk
20. apr. 2006 16:23
#8 Hvorfor er det vigtigt med DVD brænder i en bærbar? Hvis man vil brænde noget kan man vel vente til man kommer hjem til den stationære?

Desuden er der jo kommet windows understøttelse på macbook pro, hvis jeg skulle vælge i dag ville det klart blive sådan en...
Gravatar #10 - MiniatureZeus
20. apr. 2006 16:27
#9 Det kan jo være manden skal bo derovre i længere tid og ikke har planlagt at købe en stationær der over?? Ellers er det da meget normalt med brænder?
Gravatar #11 - Vers
21. apr. 2006 07:44
#9: Jeg har ingen stationær og har ingen planer om at anskaffe mig en. Har en ekstern skærm og det er nok til mig. Og nej kan ikke vente, laver en del video og vil derfor gerne kunne brænde på farten.

Vil også meget heller kører Windows på en windows baseret PC end på en Mac. Skal man gøre det, skal man gøre det fuldt ud.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
21. apr. 2006 07:58
Hvis du laver en del video er det da den STØRSTE grund til at skifte til mac! Det er da meget nemmere end winXP IMHO... :)
Gravatar #13 - Vers
21. apr. 2006 08:42
Det er selvfølgelig en rigtig god grund og har også overvejet den før, men jeg arbejder i Premiere Pro og har købt licens til Windows og den fåes ikke til Mac i ny version.
Gravatar #14 - amokk
21. apr. 2006 10:34
#13 jeg kan så fortælle dig at iflg. en ven kører PPC udgaven af Photoshop 4 (FIRE) gange hurtigere i benchmark på hans MacBook Pro, end den gør på hans kollegas PowerBook G4... Vel og mærke SELV OM den kører som emulation på MacBooken
Gravatar #15 - themuss
21. apr. 2006 18:29
#14 pfft og her er det så du vil overbevise os om du rent faktisk har en ven :P , heheheheh
Gravatar #16 - Cloud02
21. apr. 2006 20:18
mand, jeg var flad af grin.
bedste kommentar jeg har læst på forummet.
Gravatar #17 - themuss
21. apr. 2006 20:33
hehe det var nu amokk der startede med at køre mig helt psykisk ned i en tråd hvor jeg *snøft* *snøft* bare skrev jeg havde en kæreste, hvis opgave jeg have rettet.

"så er det her du vil overbevise os om du rent faktisk har en kæreste"

ja det var det, og hun er faktisk rigtig sød og dejlig. møs møs møs møs

"the sky is blue water is wet women tell secrets!"
Gravatar #18 - Azuria
21. apr. 2006 20:49
#17 Yes yes... og hendes efternavn er jpg :P
Gravatar #19 - themuss
21. apr. 2006 20:56
hehehe
Gravatar #20 - Deternal
21. apr. 2006 22:17
Jeg ved ikke om man kan få thinkpad x serien med indbygget dvd drev - vil dog tro det. Kig dog lidt på prisen da drevet kan tages ud og udskiftes. Kan også bruge de bays til andre lækre ting såsom ekstra batteri.

En nice "feature" ved IBM bærbare er at du som oftest kan genbruge accessories ved en opgradering, noget du sjældent kan ved andre mærker og slet ikke med discount som Acer, Dell mv.

Hvis du slæber meget rundt med den, så overvej at køb thinkvantage plus protection halløj til den, så kan du få 3 års garanti på dyret - en god ting hvis man er afhængig af den. I dk koster 3 års service, labor + parts ca. 1200 dkk (bemærk at garanti er en del anderledes i USA).

Derudover har thinkpads jo den lille røde knop, som IMHO er mange trilliarder gange mere brugbar end en touchpad.
Gravatar #21 - Cloud02
21. apr. 2006 22:18
Pics or stfu!

:)
Gravatar #22 - amokk
22. apr. 2006 03:17
#20 X serien har *ikke* indbygget drive bay. Men understøtter dog boot fra alle slags USB storage devices...

Og helt enig, trackpointen i IBMs maskiner er så god at jeg aldrig sætter extern mus til, det er unødvendigt...
Gravatar #23 - Deternal
22. apr. 2006 11:12
#22: Tidligere modeller har ikke ultra bays, men lige præcis X60s som du nævnte tidligere har faktisk ultrabay slim, og ens optiske drev kan derfor udskiftes med et batteri eller et bedre optisk drev. Den "store" model, som lige koster 3k før moms ekstra har iøvrigt DVD recorder, men hvis den mindre model passer en godt nok, kunne man jo nøjes med at købe den og så et DVD-R slim drev og spare en små 2k.
Gravatar #24 - themuss
22. apr. 2006 16:07
#21 got me :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login