mboost-dp1

Bærbar i Netto

Gå til bund
Gravatar #1 - Kro|ben
5. jul. 2003 16:14
Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer på den bærbare computer der bliver solgt i Netto fra i morgen (søndag).
Den kan ses på www.netto.dk

Er den mon værd at bruge 8.000,- på? Selv synes jeg at den ser ret ok ud...
Gravatar #2 - applefan
5. jul. 2003 17:02
Bambus computer. Hvis jeg skulle have en bærbar PC'er, så skulle det være en IBM ThinkPad. Men nu når jeg er til Mac, så ville jeg vælge en PowerBook G4 med 17" skærm.
Gravatar #3 - Kro|ben
5. jul. 2003 17:29
Tak, men det giver mig da ikke meget feedback...

Man skal jo også lige tænke på at den kun koster 8.000,-
Gravatar #4 - applefan
5. jul. 2003 17:31
Det kommer jo også an på hvad du skal bruge den til... Hvis du skal bruge den til at spille spil på, så var det da bedre med en stationær....

Hvad skal du bruge den til?
Gravatar #5 - Xanthia
5. jul. 2003 17:43
Jeg går ud fra, at der er tale om deres Compaq Presario 2161 .

Nu prøvede jeg uden held at søge på compaq.com efter nærmere spedifikationer på maskinens hardware, så det eneste jeg har at gå ud fra er det Netto skriver om den.

Jeg vil sige at grafikkortet (64MB shared) og harddisken (20GB) er maskinens svage punkter. 'Manglen' på diskplads er nok ikke så vigtig igen på en bærbar, selvfølgelig afhængig af hvad du har tænkt dig at bruge den til. Derimod er det vigtigt at bemærke at grafikkortet er i underkanten, hvis der skal leges med 3D eller tunge spil.

Ellers ser det da meget rimeligt ud til prisen med ½GB RAM og en Mobile Intel CPU imho. Hvis du iøvrigt beslutter dig for at købe den vil jeg råde dig til at stå tidligt op, synes nemlig næsten altid at Nettos 'Begrænsede partier' kan sættes = 3stk i hver Nettobutik i landet ;)
Gravatar #6 - Kro|ben
5. jul. 2003 18:06
Tak for svaret Xanthia. Nu kom jeg desværre lige til at logge ind på min pc-bank, så der bliver ingen bærbar i denne omgang alligevel :(
Gravatar #7 - Xanthia
5. jul. 2003 18:10
#6 np mester

Hey dude :D Jeg kom lige til at sidde og spekulere på om PowerBook G4 ikke er den der satans store tunge plade, der leveres med et sammenklappeligt bordstel, såleldes at man kan bruge sin Apple til spisebord?
Gravatar #8 - applefan
5. jul. 2003 20:23
#7 - Jo satans stor, men ikke så tung. PC-verdenen er jo også lige udkommet med deres første 17" skærm, men den vejer ca. 1 kg. mere end PowerBook'en.

Størrelse og vægt:
Højde: 2,6 cm
Bredde: 39,2 cm
Dybde: 25,9 cm
Vægt: 3,1 kg inkl. batteri og optisk drev

Det kunne da være dejlig med en 17" PowerBook i skødet, når man sidder i sengen og laver hjemmesider, grafik etc. Og hvis pæren i lampen gik ud, så er der jo også lys i keyboardet, der regulere sig automatisk, alt efter hvor meget lys der er i rummet.

Apple-fan eller ej, det er en fed bærbar!

"sammenklappeligt bordstel, såleldes at man kan bruge sin Apple til spisebord?"
- Tja... så havde jeg vel også sparet penge på et bord *lol*
Gravatar #9 - Xanthia
5. jul. 2003 20:39

Yes yes fætter tic tac. Det med lyset i tastaturet er jo ret smart, især med tanke på at man ikke ville have råd til at udskifte sine elpærer efter at have ofret de ca. 20.000 kroner på en G4 :)

Nu jeg alligevel har din opmærksomhed, vil jeg lige minde dig om, at du har efterladt mit spørgsmål i denne tråd ubesvaret :)
Gravatar #10 - applefan
5. jul. 2003 20:49
#9 - Hvis du mener denne lidt dumme kommentar:
"Eoh Applefan, kan du fortælle mig hvor mange liter en 17" MAC-skærm kan rumme når man piller indholdet ud, jeg mangler en ny papirkurv? :)"

Jo, jeg har jo givet dig højde, bredde og dybte på PB G4'eren, så kan du jo selv regne det ud.

Jeg var inde og se Acer's bærbar 17" og den vejer 7.1 kg. Det er 4 kg. mere end PowerBook'en. Så hvis du mangler en ny papirskurv, så skulle du købe en Acer.
Gravatar #11 - pie
5. jul. 2003 20:55
Apple kan kun bruges til at se flot ud i fjernsynet. Hvem gider betale så meget for en bærbar? Det er jo sindssygt.
Gravatar #12 - applefan
5. jul. 2003 21:01
"Apple kan kun bruges til at se flot ud i fjernsynet. Hvem gider betale så meget for en bærbar? Det er jo sindssygt."
- Ja, det har du vel ret i, men hvis jeg havde pengene, så havde jeg købt den. Men det skal også lige siges at deres store modeller er mest lavet til den proffesionelle branche. Til musikredigering, videoredigering på farten og fotografer ude i marken.

Men du kan jo også få en iBook til omkring 9.000 kr. Det er jo ikke så galt.
Gravatar #13 - Xanthia
5. jul. 2003 21:06

Rolig mester mælkeskæg, skal vi ikke forsøge at bevare den sobre tone?

Jeg har forresten fundet en løsning her :)
Gravatar #14 - applefan
5. jul. 2003 21:15
#13 - "skal vi ikke forsøge at bevare den sobre tone?" - ja den har du lige ødelagt.

Ret uopfindsomt dit link der...
Gravatar #15 - Acro
6. jul. 2003 12:03
#13 @Xanthia:
Mon ikke det var på tide at du forlod denne debat, med en lille smule værdighed i behold (hvis det da er muligt) - det er dig der specifikt har gået efter Apple, og applefan har forsøgt at give gode svar - på trods af din nedladende tone, og din totale foragt for at debatere på et sagligt plan.
Gravatar #16 - Xanthia
6. jul. 2003 12:48

well, efter at have læst #6 antog jeg at det originale topic var udebatteret, og da jeg alligevel følte en vis provokation over at applefan i #2 sammenlignede nettos compaq med henholdsvis IBM Thinkpad og Powerbook G4 (begge dele udstyr i en helt anden prisklasse), ville jeg lige more mig lidt med at træde på AppleMacintosh, intet jeg har skrevet har været ment som et personligt angreb på Applefan :)
Gravatar #17 - Acro
6. jul. 2003 20:58
#16 @Xanthia:
Bare fordi det primære spørgsmål er løst kan man altså gøre hvad man vil, derunder (men ikke begrænset til) omtale folk som "dude", "fætter tic tac", "mester mælkeskæg"?

Drop den smarte facon så længe du ikke har noget at have det i, dine latterlige kommentarer om at Apples bærbare sælges med stativer så de kan bruges som spiseborde - siger langt mere om dit niveau, og den viden du render rundt med - end det siger om nogle andre.

I indlæg nummer 2 skrev applefan desuden at hans valg ville falde på en IBM eller en Apple, ikke at man kunne sammenligne med Compaq - han skrev at Compaq er en bambuscomputer, og det er fuldstændig korrekt.
Gravatar #18 - Xanthia
6. jul. 2003 21:27

"Bare fordi det primære spørgsmål er løst kan man altså gøre hvad man vil?"

Ja, den stillede opgave er jo besvaret, og Applefan er flere gange brast ind andre diskussioner uden andre argumenter på hånden end at "Apple er bedre", og har som sådan selv til en vis grad lagt op til det. Det er ihf den holdning jeg har tilladt mig at antage. Hvis dine øjne ikke tåler hvad jeg skriver bør du sætte mig på ignore, det er det funktionen er der til.

"Drop den smarte facon så længe du ikke har noget at have det i, dine latterlige kommentarer om at Apples bærbare sælges med stativer så de kan bruges som spiseborde"

Hvis du med smart facon mener højrøstet eller arrogant, vil jeg straks pointere at det lyder som store ord fra en person, der er ignoreret af intet mindre end 25 brugere på newz.dk.

"I indlæg nummer 2 skrev applefan desuden at hans valg ville falde på en IBM eller en Apple"

Hvilket ikke har det fjerneste at gøre med det stillede spørgsmål, det gik på at kommentere den bærbare compaq
Gravatar #19 - Inum
6. jul. 2003 21:52

Hvis du med smart facon mener højrøstet eller arrogant, vil jeg straks pointere at det lyder som store ord fra en person, der er ignoreret af intet mindre end 25 brugere på newz.dk.

Hvis jeg ikke husker helt forkert er mange af de 25 brugere som har ignoreret Acro en og samme person.

/edit/
mener der var en tråd hvori det stod. Men jeg kan ikke lige finde den :(
/edit/
Gravatar #20 - Xanthia
6. jul. 2003 21:58

Ok, det kunne jeg jo ikke lige vide.

Sikke dog en besynderlig handling, hvad i alverden skulle omtalte person få ud af at oprette et hav af brugere der alle har Acro på ignore?
Gravatar #21 - Inum
7. jul. 2003 08:40

Tja jeg tror at vedkommende som har gjordt det, bare ville have Acro på statestikken.
Muligvis fordi vedkommende ikke har haft de samme synspunkter, som Acro.
Gravatar #22 - annoia
7. jul. 2003 10:17
Xanthia - Måske for at folk som dig skal have noget at bruge imod ham? Måske så han selv kan pege fingre i debatter og sige at han har 25 personer der ignorerer ham?

Men en Mac er en udemærket computer, som jeg gladeligt ville bruge til at erstatte min server med (375Mhz PII), og du er ikke kommet med andet en provokation. Ingen facts, intet NOGET: Nå, men jeg må vel hellere gå igang med at rate indlæg ned... :P

:: ONTOPIC ::
Dammit, linux har jo nada understøttelse for det skærmkort... Så kan jeg jo ikke bruge den til noget. :(
Gravatar #23 - Xanthia
7. jul. 2003 10:31

"folk som dig"

Hvad mener du med det?

Og hvad skulle en person have ud af at skabe et misvisende grundlag for min brug at stats?

I øvrigt vil jeg bemærke at mine nedsættende indlæg om AppleMacintosh alle er afsluttet med en smiley, og at jeg som sådan laver en indikation af, at det er ment i sjov, og ikke som flame.
Gravatar #24 - annoia
7. jul. 2003 10:37
#23 - Jeg mener folk som dig der bruger det som et argument imod ham: " Hvis du med smart facon mener højrøstet eller arrogant, vil jeg straks pointere at det lyder som store ord fra en person, der er ignoreret af intet mindre end 25 brugere på newz.dk."

Ja, dine indlæg er efterfulgt af en smiley... Nå? Store fede tabernar :)? En smiley kan ikke rette op på at du provokerer applefan og derfor ender som flame.
Gravatar #25 - Xanthia
7. jul. 2003 10:42
"Jeg mener folk som dig der bruger det som et argument imod ham: " Hvis du med smart facon mener højrøstet eller arrogant, vil jeg straks pointere at det lyder som store ord fra en person, der er ignoreret af intet mindre end 25 brugere på newz.dk.""

Det mener jeg at jeg gav et fyldestgørende svar på i #19.[edit, #20 så]

"Store fede tabernar :). En smiley kan ikke rette op på at du provokerer applefan og derfor ender som flame. ?"

Intet sted er jeg direkte nedsættende overfor Applefan, den eneste provokation jeg har lavet, er at lave nogle jokes om Apples maskiner.

Hvorfor svarer du i grunden ikke på det jeg spørger om i mit foregående indlæg?
Gravatar #26 - hundeboll
7. jul. 2003 10:46
- cut -
Gravatar #27 - annoia
7. jul. 2003 10:48
Xanthia - inum smed en kommentar i #19...

" Intet sted er jeg direkte nedsættende overfor Applefan, den eneste provokation jeg har lavet, er at lave nogle jokes om Apples maskiner."
Intet sted siger jeg at du er nedsættende overfor applefan. Men han er tydeligvis fan af Apple, og lige præcis dette mærke går du ind og sviner til så meget du ellers kan komme afsted med, uden nogen form for saglighed.

"Hvorfor svarer du i grunden ikke på det jeg spørger om i mit foregående indlæg? "

#23 "Og hvad skulle en person have ud af at skabe et misvisende grundlag for min brug at stats?"

#22 "Måske for at folk som dig skal have noget at bruge imod ham? Måske så han selv kan pege fingre i debatter og sige at han har 25 personer der ignorerer ham?"

Svar nok?
Gravatar #28 - Acro
7. jul. 2003 10:54
#18 @Xanthia:
Det er muligt at han startede, men bliver det bedre af at du fortsætter? Hvis hans indlæg ikke er saglige - så kan man stemme ham ned, man behøver ikke at svare igen i samme toneleje - det gavner ikke.

#25 @Xanthia:
Jeg prøver lige igen - for du undlod at svare på det da jeg i indlæg nummer 17 konfronterede dig med det. Det er på ingen måde at gå efter applefan at kalde ham "dude", "fætter tic tac" eller "mester mælkeskæg"?

Helt ærligt, du skriver i indlæg 13 at i bør bevare den sobre tone - men den ødelagde du med den første nedladende provokation, der, som annoia ganske rigtigt har bemærket, ikke er det mindste saglig.
Gravatar #29 - Xanthia
7. jul. 2003 10:58

"Intet sted siger jeg at du er nedsættende overfor applefan."

Sådan opfattede jeg ellers #24: "En smiley kan ikke rette op på at du provokerer applefan".

Ellers kan jeg ikke spore den fjerneste form for logik i dit indlæg, du formår jo ikke andet end at besvare mine spørgsmål med andet end citater fra netop de indlæg jeg stiller spørgsmål ved.
Gravatar #30 - annoia
7. jul. 2003 11:05
#29 - Nej, jeg siger at du provokerer ham. Ikke er nedsættende. Provokerer. Som du selv erkender i #25 at du gør. Ordene får ikke en anden betydning når jeg bruger dem, end når du gør.

Ok, så må jeg jo prøve igen. En person Acro har gjort sur har oprettet en masse brugere og har med dem ignoreret ham med alle sammen, så han og eventuelt andre kunne pege fingre ad ham (#18) når han skrev noget der gik ham imod. Dette ville også sænke Acros troværdighed i andre diskussioner idet der jo må være en grund til at han er ignoreret af så mange.
Gravatar #31 - Xanthia
7. jul. 2003 11:17

Nu kan det være nok.

"Ok, så må jeg jo prøve igen..."

I #23 skrev jeg "hvad skulle en person have ud af at skabe et misvisende grundlag for min brug at stats?", det gad du ikke svare på. Jeg synes at det var forkert af dig at fremstille mig som en klovn, ved at antage at jeg ikke forstod det inum skrev tidligere.

I min verden kan der sættes et lighedstegn imellem at provokere og at nedsætte, uagtet hvad der så står i din ordbog.

Vi ligger åbenbart for langt fra hinanden til at nå til forståelse, så jeg afslutter min part i tråden her.
Gravatar #32 - annoia
7. jul. 2003 11:20
Ja, når du selv omdefinerer hvad ordene betyder gør det det jo lidt svært...
Gravatar #33 - Acro
7. jul. 2003 11:36
#25 @Xanthia:
Bid mærke i, hvad du skrev i indlæg 25:

Intet sted er jeg direkte nedsættende overfor Applefan, den eneste provokation jeg har lavet, er at lave nogle jokes om Apples maskiner.

Hvis der er lighedstegn imellem at nedsætte og at provokere (hvilket du bl.a. giver udtryk for i indlæg 31), så bliver ovenstående udsagn ukorrekt.

Det prøver annoia også at fortælle dig, dog uden at du hører det. Du kan læse hele hans udsagn i indlæg 30.
Gravatar #34 - Xanthia
7. jul. 2003 12:43
så åbner jeg alligevel igen.

"Bid mærke i, hvad du skrev i indlæg 25:

Hvis der er lighedstegn imellem at nedsætte og at provokere (hvilket du bl.a. giver udtryk for i indlæg 31), så bliver ovenstående udsagn ukorrekt."

Selvom jeg ikke føler det samme behov for at diskutere dansk grammatik, som jeg kender dig for fra utallige andre debatter, ligger det mig alligevel på sinde at poste en kommentar til den påstand.

Meningen i det jeg skrev ændrer sig ikke det fjerneste om man satte et lighedstegn mellem de to ord "nedsætte" og "provokere", idet jeg har sat et komma imellem det jeg skriver om Applefan og det jeg skriver Apples maskiner. Da du uden for enhver tvivl vil komme med en okskur arrogant grund til at katagorisere det faktum som tåbeligt, vil jeg tillade mig at illustrere det så alle kan være med:

"Intet sted er jeg direkte provokerende overfor Applefan, den eneste provokation jeg har lavet, er at lave nogle jokes om Apples maskiner"

og

"Intet sted er jeg direkte nedsættende overfor Applefan, den eneste nedsættelse jeg har lavet, er at lave nogle jokes om Apples maskiner"

Hvilket i begge tilfælde ender med det samme budskab som min oprindelige tekst, uanset hvor mange indlæg i din sædvanlige manipulerende form, du så vælger at ofre på at få det forvredet til en konklusion der giver dig ret.
Gravatar #35 - Acro
7. jul. 2003 13:19
#34 @Xanthia:
Der er stadig ikke nogen grund til at gå efter Apple på et usagligt plan - især ikke når man tager i betragtning at dine indlæg er adresserede til applefan - som man må formode holder af Apple, upåvirket af dette bliver alle dine humoristiske indfald rettet imod applefan.

I mine øjne ligner det et kamoufleret forsøg på at gå efter bolden i stedet for spilleren, men når du ligeledes kommer med tilråb til spilleren (læs indlæg 28, hvilket du ikke har givet noget svar på) - så synes jeg det er både provokerende og nedsættende overfor samme.
Gravatar #36 - Bubel
8. jul. 2003 09:25
Fedt 7 ud af 35 indlæg var om emnet.... Resten fik et -
Gravatar #37 - Acro
8. jul. 2003 09:26
#36 @Bubel:
Dit indlæg er desværre heller ikke videre relevant.

Desuden har de fleste indlæg relation til emnet.
Gravatar #38 - DiZaster
8. jul. 2003 09:33
Nogen herinde der rent faktisk købte den bærbare?
Gravatar #39 - rackbox
1. sep. 2003 20:56
Jeg ved godt, at jeg er lidt sent på den... Men alligevel... Den koster kun kr. 8000,- men jeg ville edderdæleme være ærgerlig, hvis jeg så ikke var tilfreds! Et råd er at smide de ekstra 4000 og få en fed IBM Thinkpad R40 med centrino og trådløs netværk i stedet. Så er du osse garanteret effektiv service og garanti. Plus en bærbar der sparker r*v og holder i MANGE MANGE år fremover!
Gravatar #40 - tyme
21. sep. 2003 21:19
tjaa.. hvis du ikk kan finde andre computere som har ca. samme specifikationer, til omkring den samme pris er det vel bare at slå til?

kig i de andre butikker der sælger compaq, Fona, merlin Electric city osv.

held og lykke
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login