mboost-dp1

Bærbar - Hovedsageligt til gaming.

Gå til bund
Gravatar #1 - conFen
9. okt. 2007 12:08
Mjallo.

Jeg sidder i den situation at jeg gerne skulle finde mig en ny bærbar der er dedikeret til at spille på.
Jeg gider ikke stationære da jeg bevæger mig mellem 4 steder om ugen, og det er lige besværligt nok at slæbe sådan en rundt med sig.

Jeg tænkte på noget lignende
Minimum:
2Ghz
2GB ram
Harddisk er underordnet da det kun skal være til diverse applikationer og spil.
256MB dedikeret grafikkort.
Gerne en 17-20" skærm, da pointen ligesom ryger, hvis der skal en eksterm skærm med rundt.
Batterilevetid er ligegyldigt.

Pris er ikke den store forhindring, men jeg ville da gerne holde mig omkring 15-20.000, hvis ikke under.

På forhånd tak
-conFen
Gravatar #2 - illishar
9. okt. 2007 13:54
Tja, der er vel de berømte XPS'er fra Dell. Og ellers så kan man også konfigurere deres Inspiron'er med nogle store grafik-kort. Men du lyder nu lidt som en XPS/Alienware-type ;)
Gravatar #3 - illishar
9. okt. 2007 13:56
PS. Man kan også finde frem til en 17" Dell XPS der ikke koster 20k. (Dell's side stinker for vildt. Ofte kan man få nogle andre computere, hvis man går via "Mindre virksomheder".)
Gravatar #4 - illishar
9. okt. 2007 14:03
Forøvrigt så er en 7.200 RPM disk nok også at foretrække hvis du er gamer. (De fleste har 5.400)
Gravatar #5 - illishar
9. okt. 2007 14:07
Alienware'erne er tilgengæld ok billige. Gad vide om der er nogen der forhandler dem i Danmark ...
Gravatar #6 - illishar
9. okt. 2007 14:13
Zepto har godt nok også nogle billige kasser. Men de har dem vist kun i 15.4".
Gravatar #7 - MiniatureZeus
10. okt. 2007 13:26
Jeg ville helt klart tage en XPS 1730 som lige nu er fuldkommen state-of-the-art og har alt som en garvede gamer har brug for.

Den koster lige over 20k, men hvis du har råd til det, så spring ud i det ;)
Gravatar #8 - conFen
11. okt. 2007 08:22
Har lige et ekstra hurtigt spørgsmål.
Kan det betale sig at vente på XPS M2030? Har fået at vide at den skulle rimelig proper i forhold til andre spil-bærbare på markedet, men har ikke rigtigt kunne finde nogle brugbare links til specs på den.

Tak for jeres råd. Lige p.t. må jeg indrømme at jeg er meget tæt på at bestille en 1730, men har dog også kigget på en M2010. Bortset fra prisen er en smule over mit tidligere "budget", er der så noget der burde afholde mig for at købe den?
Gravatar #9 - MiniatureZeus
11. okt. 2007 10:30
#8 Det er ikke en bærbar, men en slæbbar! Den er virkelig stor, virkelig tung og virkelig stor.

Men husk lige at smide moms + levering i den pris der.

Anyway så havde jeg valgt en 1730, hvis du f.eks. skal tage toget og samtidig skal have tøj og skole taske med rundt, så er en 2010 rimelig stor og tung at slæbe med rundt også.
Gravatar #10 - illishar
11. okt. 2007 13:51
Ja, jeg vil også mest af alt kalde 20" XPS'en for en sammenklappelig stationær. Den er nok for voldsom.
Gravatar #11 - conFen
11. okt. 2007 15:05
Well, jeg bruger så bil til at transportere mig rundt, så det vil aldrig være et problem. Og om den er bærbar eller slæbbar, kommer jeg ikke til at mærke til da den bare ligger på bagsædet.

Så hvis man kigger rent på specs, er den så pengene værd? Eller er det for stor en udgift, for en smule forbedringer?
Gravatar #12 - MiniatureZeus
11. okt. 2007 15:35
Jeg tror du får mere gamer lir i 1730'eren, end i 2010, som mere er blær. Desuden er 1730 jo lige kommet (for en uge siden) og det tæller jo også en del imho.

Men hvis du køber 2010'eren skal du ihver fald også købe en god taske til den, da den hurtigt bliver ridset.
Gravatar #13 - conFen
11. okt. 2007 20:32
Jeg siger mange tak for hjælpen.

Har luret rigtigt meget på den 1730 og mit største problem lige nu er at skære noget fra, da jeg lavede en smule opdateringer.

Dette gjorde til gengæld også at prisen steg til 31.195,25 hvilket er liiiige i overkanten af hvad jeg vil gi' for en bærbar. Så skal måske have taget rammene tilbage til de 2GB standard i stedet for 4. Men det er noget jeg lige må diskutere med mig selv.

Igen, tak for hjælpen.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
13. okt. 2007 11:43
#13 Der er absolut ingen grund overhovedet til at betale Dell flere tusinde kroner for at sætte ram i! Gør det selv når du får den hjem og så selv de andre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login