mboost-dp1

Bærbar fra Tyskland til 3d cad

Gå til bund
Gravatar #1 - FireBlade
12. aug. 2006 15:35
Hej jeg skal læse til Produktions Teknolog i Horsens. Og skal derfor (har jeg besluttet) bruge en bærbar. Men da den skal køre Autodesk Inventor, har jeg hørt den skal bruge enten et quadro eller fireGl grafikkort. Og efter lang tids søgen har jeg fundet en, i tyskland hos ok1
ok1.de men er det for riskabelt? Og er det strengt nødvendigt med et quadro eller fireGl kort?
Mvh Brian
Gravatar #2 - amokk
12. aug. 2006 16:34
Jeg har selv købt en IBM T43 hos ok1.de og det fungerede fint... Butikken er IBM business partner så den er formentlig ikke bare en flok skoledrenge der sælger hardware.

Ud over det tror jeg ikke det er nødvendigt med Quadro/Firegl kort i din comp, en af mine naboer roder også med Inventor på en Acer laptop som ser ud til at være rimelig standard agtig...
Gravatar #3 - FireBlade
12. aug. 2006 16:49
Jeg tror jeg snupper en der nede fra. Den kan jo fåes med andre grafikkort hvis det skal være... + der er omk 8K at spare hvilket jeg syntes er værd at tage med ;-)
så må man jo bare nøjes med tysk tastetur....
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
12. aug. 2006 17:04

Ellers kan du nok få fat i et dansk tastatur for en små 500 kr.
Gravatar #5 - FireBlade
12. aug. 2006 17:05
ja det er vel ikke det store problem når det er IBM/Lenovo...
Gravatar #6 - amokk
12. aug. 2006 17:09
#4 hvor mange gange skal jeg forklare dig at et dansk og et tysk tastatur er ens udformet?
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
12. aug. 2006 17:17

Men det er stadig ikke dansk... behold du bare dit nazitastatur :P
Gravatar #8 - amokk
12. aug. 2006 17:25
#7 sorry, havde jo helt glemt at du ikke kan finde tasterne uden at kigge ned konstant :-p Så kan det jo godt blive svært for dig at der står ä og ö og ü på de taster der laver ÆØÅ
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
12. aug. 2006 18:01

Det er ikke det, det handler om. Det handler om, at det er grimt at have et tysk tastatur. Tyskland er et sted man henter øl eller kører igennem, ikke mere end det.

Desuden er der yderlige forskelle end ÆØÅ, bl.a. er Z og Y byttet rundt og mange specialtegn sidder ikke på samme måde... også er det fucking tysk.
Gravatar #10 - amokk
12. aug. 2006 19:21
#9 saglige argumenter...

Tasternes funktion er fuldstændig som på et dansk, forstå det nu... Når jeg sidder og skriver gør det INGEN forskel om der står Y på Z knappen og omvendt, så længe den skriver det rigtige tegn, og det gør den.

Hvis man mener at det i praksis er et problem at betjene et tastatur fordi enkelte tegn ikke står på de taster som laver dem, skal du vist øve dig lidt i at skrive uden at kigge ned...
Gravatar #11 - FireBlade
13. aug. 2006 10:53
man kan ved dem få et dansk tastetur med for 700 ink. indbygning... men når det er samme taster overlever jeg nok
Gravatar #12 - drbravo
13. aug. 2006 14:35
Saglige argumenter?!

1) Du er på newz.dk

2) Du prøver at argumentere med TLG

Forventer du seriøst noget sagligt fra ham? :o

Og jeg må sgu give TLG ret. Sådan noget naziskrammel skal mine smukke jomfruelige fingre skam ikke besudles af!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login