mboost-dp1

Bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
24. feb. 2003 18:30
En af mine venner overvejer at købe denne computer, er det noget der er værd at købe?
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=N20...
Gravatar #2 - Xanthia
24. feb. 2003 19:02
Umiddelbart vil jeg kalde det et godt tilbud, men det kommer naturligvis an på hvilke opgaver din ven skal bruge den til

Jeg ville f.eks. mene at 2.4GHz og 512MB RAM er lidt overdrevet hvis den kun skal bruges til Officepakken.
Gravatar #3 - Gruesome
24. feb. 2003 19:06
En bærbar computer skal sq ikke bruges som workhorse, det har man computeren der hjemme til. Det samme med spil osv, det er ikke det man bruger en bærbar computer til (IMHO). :)

Lille og lex og masser af RAM men ikke mere end 700 - 800 MHz er perfekt. og så er der jo også lige www.apple.com/ibook/ *rrr*
Gravatar #4 - Xanthia
24. feb. 2003 19:18
kan da lige tilføje et nyt perspektiv til dit forum:

http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.a...

Sådan en sjover overvejer jeg at investere i, kun 2.5kg, og med en 40GB disk i ville jeg mene at man var godt stillet.

1.1GHz og 256MB RAM ville ihf være rigeligt til de opgaver jeg kunne finde på at sætte en bærbar til.

Men det kommer jo igen an på hvad din ven har tænkt sig at bruge den bærbare til.

Hvis han har planer om at bruge den til at game på, skal man lige huske at bemærke at GFX-Kortet kun er 64MB Shared.
Gravatar #5 - Wolly
24. feb. 2003 19:37
Det kommer jo an på hvad man skal bruge den til...

Hvis jeg skulle købe en ville jeg vælge denne http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?...

Hvis man kan få den uden windows, kan man sikkert få den ned i 8.000 kr, men igen; det kommer jo an på hvad man skal bruge den til...
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
24. feb. 2003 20:34

Ja, men det er jo ikke en iBook som hun har brug for...
Gravatar #7 - Cyrack
24. feb. 2003 20:40
Hun skal bruge den som all-round computer, mest til skolesager, men nok også lidt spil og film... og med hendes computer egenskaber skal den nok kunne klare win xp uden de store problemer (hvilket den jo også kan)
Men det sakl helst også være brugbar om to år...

Men hvis der er nogen der har en magen til eller af samme model så skriv!
Gravatar #8 - Nysted
24. feb. 2003 20:42
Køb en aldi bærbar.....
Gravatar #9 - Cyrack
24. feb. 2003 20:44
#8 - Nysted
"Køb en aldi bærbar....."

Overvejede at foreslå det, men det er ikke så let, hun skal bruge den i skolen (gym) så hun skifter klasselokale hele tiden == afbrudte opladninger == ødelagt batteri :-/
Gravatar #10 - Inum
24. feb. 2003 20:49
Køb ikke en bærbar med p4 cpu fordi den ikke passer til en bærbar men er en cpu til stationære computere, og det gør at cpuen ikke kan komme af med varmen, og at den køre dårligt i bærbare fordi den som sagt ikke er lavet til bærbare
Gravatar #11 - hundeboll
25. feb. 2003 08:33
Ville helt klart købe den her:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=Aopen1545

Og så får man også en 64 MB USB-key med :o)

Men bare mit valg.
Gravatar #12 - Sputler
25. feb. 2003 08:36

... og den får du selvfølgelig med helt uden at betale for den???
Gravatar #13 - Blue.
25. feb. 2003 09:05
#12 Sputler

Ja, citat:"Ved køb medfølger 64 MB USB nøglering - til hurtig og nem bevaring af data, samt kvalitetstaske fra AM-Denmark uden merpris." ;>
Gravatar #14 - Sputler
25. feb. 2003 09:13

Det er sjovt! Nogen tror stadig, at man får noget gratis. Selvfølgelig betaler du da for den - den er medregnet i pakkeprisen!

Tilbud: Skodprodukt! Før 10.000 kr - nu kun 2.000 kr! Weee spar 8.000 kr!!! Du kan jo evt. høre Fona og Fredgaard hvordan de beregner de såkaldte besparelser... ;op
Gravatar #15 - hundeboll
25. feb. 2003 09:16
Jeg skrev jo ikke at den var gratis - jeg skrev bare at den var med i prisen... Punktum!
Gravatar #16 - Gruesome
25. feb. 2003 09:23
Gravatar #17 - Sputler
25. feb. 2003 09:28

Okay.... men for mig er ting, jeg ikke skal betale for, gratis! Ellers betaler jeg jo for dem ;op

Eller er det bare min terminologi, der er ude på et sidespor?
Gravatar #18 - hundeboll
25. feb. 2003 16:34
Hehe... Det er ok... Jeg hader dig ikke... Dit live skal nok gå videre...

:')
Gravatar #19 - KozmoNaut
28. feb. 2003 10:21
Jeg ville så nok vælge Lindows' subnotebook, hvis jeg havde penge... ;)

(Og så installere Gentoo på den)
Gravatar #20 - Cyrack
2. mar. 2003 16:55
#19 - KozmoNaut
"Jeg ville så nok vælge Lindows' subnotebook, hvis jeg havde penge... ;)

(Og så installere Gentoo på den)"

Til en gym.-tøs på 17 med en computerviden der kan ligge på et meget lille sted? Fair nok, _DU_ har netop fået fejlretningstjansen! ;)
Gravatar #21 - Menkhaf
2. mar. 2003 17:29
#4 > Den er fed nok, men jeg gider ikke have en laptop uden et batteri. Det tager lidt ideen ud af en baerbar hvis den skal vaere hooked til en vaeg hele tiden.
Gravatar #22 - Sputler
2. mar. 2003 18:50
Fede specs... men:

Sørg for at få en mobileprocessor... ellers larmer svinet for meget! Er det USB 2.0!?
Gravatar #23 - NeophyteDK
25. mar. 2003 08:34
eftersom at det er en her på newz.dk der spørger for en veninde (hvis jeg fik den rigtigt) så ville jeg som vennen foreslå at købe en gennem lindows.com og så tilbyde at smække en windows på som det første der skal til når hun har fået den bærbare.. og så på den måde spare nogen penge, det eneste problem jeg lige umiddelbart kan se ved de lindows maskiner er at der kommer moms på eller told kan ikke huske det.. men det betyder bare at de i hvert fald kommer op omkring de 8- 9000 kroner.
Gravatar #24 - Cyrack
26. mar. 2003 08:02
Well, hun købte en helt anden (kan ikke lige finde den, endsige forhandlerens side (kræver jeg har navnet ;)) men tak for hjælpen alle sammen...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login