mboost-dp1

At alflæse processor kraften...

Gå til bund
Gravatar #1 - Lalilulelo
15. jan. 2007 16:40
Hej derude.

Jeg købte for et år siden en bærbar pc fra HP - den skulle angiveligt have en processor på 2 GHz. MEN: Når jeg går ind under (jeg bruger XP) start>kontrolpanel>ydelse og vedligeholdelse>system eller "vis grundlæggende oplysninger om computeren", kommer der et nyt vindue frem. Dette skærmbillede viser antal RAM, producent og processor. Problemet er så, at under "processor" viser den to forskellige tal; enten er det 498 MHz eller også er det 997 MHz - dette varierer lidt frem og tilbage.

Er der nogen der kender til en anden måde, hvor man kan se, hvor hurtig ens processor er? Jeg håber da at den er på 2 GHz - ellers er jeg da vist blevet snydt...
Gravatar #2 - arne_v
15. jan. 2007 16:44
Er det ikke bare fordi, at det er en Pentium M som skruer op og ned for
hastighed for at spare på batteriet ?
Gravatar #3 - Lalilulelo
15. jan. 2007 16:45
#2 - arne_v

Det er en AMD Athlon 64 processor.
Gravatar #4 - buch
15. jan. 2007 17:24
Det kaldes strømstyring.

Når din bærbar ikke laver noget aktivt skruer den ned for hastigheden, for at spare på strømmen.
Gravatar #5 - Lalilulelo
15. jan. 2007 18:04
#4 - buch

Det er bare underligt, for når jeg spiller Silent Hunter III (hvilket får den til at snurre en del), og så går ind og aflæser hastigheden under "system", så viser den _stadig_ kun 498 eller 997 MHZ...
Gravatar #6 - buch
15. jan. 2007 19:06
Gå ind i kontrolpanelet og vælg strømstyring. Der er nok noget du kan lege lidt med.
Gravatar #7 - Lalilulelo
15. jan. 2007 20:33
#6 - buch

Nope, der kan man ikke lave noget om andet end standby, dvale-tilstand osv.
Gravatar #8 - asger_ss
21. jan. 2007 22:26
hent cpu-z og kør det samtidigt med superpi eller et ligende program
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login