mboost-dp1

apple's garanti??

Gå til bund
Gravatar #1 - silverknight
16. nov. 2006 12:20
Hi... jeg har tænkt mig at købe en ipod nano... på apple's hjemmeside står der at der 1års garanti... men er det ikke 2 år efter den danske lov?
Gravatar #2 - tgr
16. nov. 2006 12:24
1 års garanti, 2 års reklamationsret.
Gravatar #3 - buch
16. nov. 2006 12:27
Tilføjelse til #2
Efter første ½ år skal man selv bevise at det var en fejl der var til stede i løbet af det første ½ år

www.forbrug.dk kig mere der, der er svar på alle dine spørgsmål.
Gravatar #4 - silverknight
16. nov. 2006 12:33
jep... men der stod ik noget om 2 års reklamationsret på apple's hjemmeside..
Gravatar #5 - buch
16. nov. 2006 12:34
Produkter købt i danmark, er underlagt dansk lovgivning- uanset om det står der eller ej.
Gravatar #6 - silverknight
16. nov. 2006 13:16
#5 okay det var hvad jeg ville vide tak :)...

lige den sidste ting.. hvis mit batteri fx går død inden for reklamtationsretten uden jeg har gjort noget forkert.. dækker reklamtions retten også det?
Gravatar #7 - Deternal
16. nov. 2006 14:08
Hvis dit batteri af sig selv går død i løbet af det første halve år og du reklamerer inden udgangen af det halve år skal forhandleren kunne påvise at du selv har skabt skaden.

I Apple's tilfælde vil det dog være 1 helt år idet de giver garanti for at produktet virker mindst 1 år.

Det sidste 1½ år (i Apple's tilfælde 1 år) er også dækket af reklamationsret, men her er det dig selv som skal påvise at du ikke har misbrugt produktet og dermed selv været skyldt i at det er gået i stykker.
Gravatar #8 - mrmorris
16. nov. 2006 14:39
Det lykkedes mig aldrig at få erstattet min Nano til 1500 kr hvis display gik i stykker efter en måned, den var købt i udlandet og lad os bare sige at Apple ikke just glimrer til det med kunde service.
Gravatar #9 - frostic
16. nov. 2006 19:28
Jeg har fået ny iPod mini tre gange. Alle gange har det været batteriet som har været dødt - og hver gang har jeg fået helt ny iPod med et års (ekstra) garanti - det kalder jeg support.
Gravatar #10 - it-supporter
17. nov. 2006 13:52
jeg mener sku da at appel har 2 års garanti på?
har de ikke det...
Gravatar #11 - buch
17. nov. 2006 23:15
Hvis du sgu da mener det må du sgu da komme med et link sgu da ikke?
Gravatar #12 - it-supporter
17. nov. 2006 23:19
hvorfor siger du det??
jeg spurgte bare ikke BUCH.....
hvis du er kloger kan du da bare komme med et LINK....
IK
IK
Gravatar #13 - buch
17. nov. 2006 23:25
Har jeg nogensinde påstået at det ikke er sandt?
Har du nogensinde givet nogen form for dokumentation for din påstand?

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal komme med et link, et link til hvad?

Mit nick staves "buch", ikke med store bogstaver..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login