mboost-dp1

Ang ny pc!

Gå til bund
Gravatar #1 - NoBion
20. mar. 2008 19:38
Jeg er ved at være godt forvirret. Har brugt 1 uge nu på ren research omkring ny computer.

Dog er der en ny quad core cpu på vej?. En ny Geforce serie som ikke ser alt for vild ud...

Det som jeg kan konkludere er at grafik kort markedet lige P.T handler om at anskaffe sig et grafik kort der kan køre alt undtagen crysis godt. Der er simpelthen ingen grund til at smide 4000 kr efter det bedste kort P.T da det alligevel er overkill til alle andre Spil end crysis om det ikke engang kan køre fuldt optimal overhovedet i Directx 10.

Så det bare. Den nye Quad core, som der snakkes om. Er der nogen info på den?. Er den værd at vente på. Eller skal man købe en af de eksisterende?. og er det for tidligt at anskaffe quad core. Mener her i hensyn til når det bliver udnyttet 100% at man muligvis vil erfare at denne generation quad core ikke er kraftig nok til de spil der er på det tidspunkt.

Ang grafik kort har jeg et 7900GT p.t. At Som jeg syntes kan hamle op med de spil jeg bruger P.T men på grænsen self. i de meget krævende. mens at være dårligt i crysis. Jeg har tænkt tanken at smide et billigt kort i som sagt kan køre alt andet end crysis. med 30 fps+. Og når vi får den rigtige omgang grafik kort som kan køre Crysis. og investere i et monster gfx der istedet. :)

Nogen tanker?.
Gravatar #2 - gentox
20. mar. 2008 20:10
Crysis ved 30fps. kan du opnå med et Geforce 8800GT til ca. 1300~1500,-
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=1...
http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_880...
Ikke alt for dyrt i forhold til ydelsen.

med hensyn til dine tanker om quadcore CPU'erne, så kommer det an på hvad du laver med dem. Dvs. jo mere du multitasker, jo mere glæde har du af dem.

Men hvis det er for at spille, så er der ikke ret mange spil der har glæde af det, eller kan udnytte de ekstra CPU kerner.

Og hvis du venter på at der kommer noget bedre ud, så kan du vente forevigt, for det er 100% sikkert at det gør der.
Så vælg det du synes der passer til din økonomi, så du stadig synes det er ok at udskifte det hele igen om et par år.
Gravatar #3 - NoBion
20. mar. 2008 20:29
Ja. Men med hensyn til crysis mener jeg Directx 10 på high - very high. og der tror jeg ikke 8800GT kan noget.

Desuden har jeg en 24 tommer skærm og skal derfor helst køre i en nogenlunde opløsning :)

Min begrundelse for quad core er fremtid sikker og fordi jeg vil minimere den hakken og forsinkelse man har med en single core. og med 2 kerner har men jo yderlige 2 mere end i dual. Så kan der da ikke være meget hakkeri :).
Gravatar #4 - gentox
20. mar. 2008 20:36
Well, så tror jeg ikke der endnu eksisterer et grafik kort der kan løse dit problem.

For jeg har kørt Crysis på very high under vista på et 8800GT i 1280x1024, og det kørte, jeg vil ikke sige godt, men minimum med 30fp og sikkert mere.
Men godt for mig er over 60fps.

En Quadcore vil hakke nøjagtigt lige så meget som en god Dualcore i Crysis, da spillene ikke udnytter mere end højst 2 af kernerne. Mener at Unreal Turnament III er et af de få der har gavn er flere CPU kerner.
Gravatar #5 - NoBion
20. mar. 2008 22:02
Ja. Der derfor jeg snakker om at man skal vente med Grafik kort ½ års tid og evt overføre mit nuværende 7900GT eller købe et billigt der kan køre alt undtagen crysis. og upgradere når de nye bliver lanceret.

Det er P.T meget langsomhed ved store tunge spil osv. og kommer man ud af et spil osv så den rimlig langsom til at starte programmer osv. Skal siges den har kørt uden formatering i 2 år. men vil ikke formatere P.t. Den kunne bruge mere ram. Men vil have en ny pc så snart det er mest smart at købe. Så ville være lidt spil af penge.

nuværende pc.

Amd 64 3200+
1gb pc3200 mener jeg
480 gb
XFX 7900GT mener det en OC version.
Asrock bundkort.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login