mboost-dp1
AMD Sammenlignet med Intel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
I min jagt efter en bærbar computer stødte jeg ind i en mur. Forskellen på Amd og intel. Jeg søgte derfor efter sammeligninger på nettet og fald over en diskussion på denne hjemmeside fra 2001. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jeres nuværende mening.
Det handler om en AMD Mobil Athlon 2000+ XP processor (1,67 MHZ) og en Intel Pentium 4 processor med 512 K On-die L2 Cache (2,8 Mhz))
Prisforskellen er 3.000 kroner. Yderlig forskel er
AMD - 512 MB DDR RAM og 40 GB harddisk
Intel - 1024 MB DDR RAM og 60 GB harddisk
Computeren skal bruges til grafisk brug og der er et ATI M9 mobility radeon 9000 (64 MB) grafik kort i dem begge
Kender i andre gode tilbud til max 15.000.
Det handler om en AMD Mobil Athlon 2000+ XP processor (1,67 MHZ) og en Intel Pentium 4 processor med 512 K On-die L2 Cache (2,8 Mhz))
Prisforskellen er 3.000 kroner. Yderlig forskel er
AMD - 512 MB DDR RAM og 40 GB harddisk
Intel - 1024 MB DDR RAM og 60 GB harddisk
Computeren skal bruges til grafisk brug og der er et ATI M9 mobility radeon 9000 (64 MB) grafik kort i dem begge
Kender i andre gode tilbud til max 15.000.
Der er en ret fed XP 2500 mobile i føtex i denne uge til 10.995:
http://www.fotex.dk/Internet/Fotex/Fotex.nsf/webBr...
Hmm .. man er vist nødt til at kopiere linket linjevist ..
http://www.fotex.dk/Internet/Fotex/Fotex.nsf/webBr...
Hmm .. man er vist nødt til at kopiere linket linjevist ..
Du skal udelukkende kigger på hvad du har brug for.
Der er i dag ingen sønderlig forskel på AMD og Intel.
Kig på hvad der giver dig mest for pengene.
Men hvis du bruger kraftige programmer, ville jeg til ehver til søge den kraftigste CPU og så meget ram som muligt.
Men så igen, hvad vil du så med en bærbar?
Du skal udelukkende kigger på hvad du har brug for.
Der er i dag ingen sønderlig forskel på AMD og Intel.
Kig på hvad der giver dig mest for pengene.
Men hvis du bruger kraftige programmer, ville jeg til ehver til søge den kraftigste CPU og så meget ram som muligt.
Men så igen, hvad vil du så med en bærbar?
Tak for hjælpen.
sKIDROw... Vælger kun en bærbar da de er nødvendigt på mit studie eller hvad jeg selvfølgelig brug penge på en stationær da der er meget billigere :)
cas2... Har læst lidt op bærbaren i føtex og det lyder som en hel god ide så den vil jeg lige ned at kigge på
Lige endnu et spørgsmål :) ER mobile processore ensbetydende med længere batteritid... Eller er det kun Centrino processor
sKIDROw... Vælger kun en bærbar da de er nødvendigt på mit studie eller hvad jeg selvfølgelig brug penge på en stationær da der er meget billigere :)
cas2... Har læst lidt op bærbaren i føtex og det lyder som en hel god ide så den vil jeg lige ned at kigge på
Lige endnu et spørgsmål :) ER mobile processore ensbetydende med længere batteritid... Eller er det kun Centrino processor
Til at starte med vil jeg da nævne at hvis det er til nogen former for seriøs grafisk brug, vil jeg på ingen måde anbefale en bærbar - en TFT skærm er slet ikke god nok!
#6 Sortesky
[sKIDROw... Vælger kun en bærbar da de er nødvendigt på mit studie eller hvad jeg selvfølgelig brug penge på en stationær da der er meget billigere :)]
Alllrighty then.. :)
Generelt skal du vælge så få noget cpu kraft og godt med ram.
Det vil du ikke fortryde til grafisk arbejde.
Mht Mobile cpu'er.
Ja de bruger mindre strøm, hvilket også fører til mindre varme afgivelse.
Nogen notebooks bruger almindelige P4 cpu'er, og så er du populært sagt ved at få brændt lårene af hvis du sidder med den på lårene... hehe
Centrino bruger så bare endnu mindre endnu, men de er så også det mindre.
[sKIDROw... Vælger kun en bærbar da de er nødvendigt på mit studie eller hvad jeg selvfølgelig brug penge på en stationær da der er meget billigere :)]
Alllrighty then.. :)
Generelt skal du vælge så få noget cpu kraft og godt med ram.
Det vil du ikke fortryde til grafisk arbejde.
Mht Mobile cpu'er.
Ja de bruger mindre strøm, hvilket også fører til mindre varme afgivelse.
Nogen notebooks bruger almindelige P4 cpu'er, og så er du populært sagt ved at få brændt lårene af hvis du sidder med den på lårene... hehe
Centrino bruger så bare endnu mindre endnu, men de er så også det mindre.
Der er klart forskel på P4 & AMD! P4 er væsentligt hurtigere, og hvis du køber en Acer Travelmate 435LMI får du en P4 3.06Ghz med HT, 60GB HDD, 512 ram, ATI 7500, trådløs net, DVD-RW osv, og det er noget der dur! Den har alt hvad man skal bruge og den kan købes for under 15.000,- Det eneste minus der er, at batteri levetiden ca. kun er 90 min.
Tag ikke fejl af Centrino, den har dobbelt så meget L2 cache som P4 nemlig 1024kb hvor P4 "kun" har 512kb. Den kan derimod ca. køre 5½ time på batteriet!
Så hvis du har 15.000,- at købe for, så køb dog en P4 eller en centrino - glem AMD!
Tag ikke fejl af Centrino, den har dobbelt så meget L2 cache som P4 nemlig 1024kb hvor P4 "kun" har 512kb. Den kan derimod ca. køre 5½ time på batteriet!
Så hvis du har 15.000,- at købe for, så køb dog en P4 eller en centrino - glem AMD!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.