mboost-dp1

AMD Palomino XP 2000+

Gå til bund
Gravatar #1 - crazz
28. jul. 2002 09:11
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt response fra folk som har købt sådan en processor ( behøver ikke lige være den hastighed ) for jeg har hørt noget om at de bliver meget varme og går og tænker og hvad det der "in a Box" er!
Jeg har en dual Athlon Køler som jeg heller ikke ved om er godt nok til at kunne køle sådan en fætter?
Gravatar #2 - Pr0nking
6. aug. 2002 17:22
når du køber "in a box" er der en certificeret AMD køler med i prisen. Det er ikke verdens bedste køler...helt støjsvag er den heller ikke, men den gør jobbet ganske fint.

/Pr0nking
Gravatar #3 - sKIDROw
6. aug. 2002 18:48

En Athlon XP 2000+ bliver pænt varm.
Jeg vil anbefale dig en kobberkøler, gerne af en halvstor størrelse.
Eller vandkøling for den sags skyld, så er du nemlig næsten helt fri for larm.
En fornuftig temperatur ved fuldbelastning er ca. 50 grader.
Ved 60 grader opstår de første børnesygdomme, og levetiden reduceres væsentligt.
Længere tids mangelfuld køling giver dig en ustabil cpu, efter ca. et halvt år.
In a box hentyder til at du her køber et retail produkt.
AMD skipper deres in a box cpu'er afsted i en fin æske, med 3 års garanti og en AMD godkendt køler.
Så hvis du ikke føler dig sikker på hvilken køler du skal vælge, er in a box et ret sikkert valg... ;o)
Jeg taler på baggrund af min erfaring, gennem mit arbejde på et værksted.
Og samler stortset udelukkende AMD maskiner.
Gravatar #4 - aners
21. dec. 2002 01:40
Min AMD XP1800+ ligger på ca 50-55'c og er ganske tilfreds med den, på den sidder en billig køler, ingen kobber-profil eller noget og den har kørt stabilt i over ½ år nu.

De bliver rigtigt nok varme, og ja, meget varmere end Intel CPUer, men hvad gør varmen hvis cpuen er stabil :)

Har haft 3 Intel baserede maskiner, kørte helt fint, og 2 stk AMD som også kører perfekt, så det med hvad der er bedst ligger vist til en fanatiker at svare på...

- GlobalWin's lownoise kølere (med kobber-profil) er GANSKE udmærkede!
Gravatar #5 - DavManden
11. jan. 2003 06:57
min AMD xp 2000 ligger på en 39-40 grader med min volcano 9 på en ca 5600 rpms...
men køleren larmer ret meget så hvis du ik ka klare støjen vil jeg ikke anbefale denne køler, men ellers er den udemærket dog er det en fordel at tage bundkortet ud af kabinettet inden du sætter køleren på da det ellers er næsten umuligt at komme til og du derved kan kommer til at skade en masse ting..

-DavManden
Gravatar #6 - amokk
11. jan. 2003 10:04
det er klart at foretrække in a box, både pga. den længere garanti, men også fordi at AMD derved står inde for at den anvendte køler er forsvarlig, så der ik kommer tvivl ved evt. garanti-ombytninger pga fejl på CPU

ud over det vil jeg sige at een ting er din CPU-køler, men mindst lige så vigtig er det hvor meget frisk luft der kommer ind i dit kabinet

jeg har et gammelt Aopen HX45 som fra starten kun havde PSUens blæser.... jeg blev ved med at have varmeproblemer med min athlon 1333

så købte jeg en 120mm blæser og 2x60mm blæsere, satte den store i fronten hvor ejg fræsede et hul i både plasticforpladen og metalpladen bag, med en stiksav med nedstrygerklinge
de 2 små blæsere blev sat bag i kabinettet, lige over ATX-bagpanelet med stik

den foran suger ind, mens de 2 bagi blæser ud

jeg har ingen varmeproblemer haft siden
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login