mboost-dp1

ADVARSEL!! Dårlig oplevelse med SHG.DK

Gå til bund
Gravatar #1 - kannegard
22. jan. 2008 22:46
Jeg vil lige fortælle eventuelle nye shg.dk A/S kunder om min historie omkring en reparation af en bærbar computer.

Computeren har været til reparation hos shg.dk 2 gange i juni, og en 3. gang i oktober. Den 3. gang beholdte de computeren i over 2 måneder. efter jeg havde ventet i 1 måned, skriver jeg til shg.dk hvor jeg spørger hvordan det går med min computer. Jeg modtager en mail fra en der hedder Benny, hvor der helt enkelt står:

Hej
Den er ikke færdig endnu.

Det er simpelthen så elendig service, at det er svært at tro på!

Jeg modtager computeren i december, kun få dage efter min garanti er udløbet. Det virker meget mistænksomt at de forgæves har prøvet at reparere computeren 2 gange, beholder computeren i tilpas så lang tid, så de sikrer sig at garantien er udløbet! efter kun 1,5 måned, hvor computeren blev brugt meget sjældent, virker den fandme ikke igen!

computeren hedder shg note 8630/DK - Centrino 760

Jeg får sikkert ikke en skid ud af min klage til shg.dk, og jeg tror det er svært at lave en sag hos forbrugerklagenævnet, men jeg håber på at andre kan undgå at opleve noget lign. ved at køber deres computere andre steder efter at have læst denne historie!

UNDGÅ AT KØBE NOGLE PRODUKTER HOS SHG.DK!!!!
Gravatar #2 - MiniatureZeus
22. jan. 2008 22:49
Jeg ville da helt sikkert mene at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, så jeg ville da ikke tøve med at skrive til dem.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
22. jan. 2008 23:00
Nu har du jo så en fornyet garanti på de dele der har repareret.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklam...
Gravatar #4 - Norrah
22. jan. 2008 23:01
#1 og hvis du har brug for snavs på shg.dk så skriv endelig. Jeg har nok til flere sager... :)
Gravatar #5 - TullejR
22. jan. 2008 23:07
Omvendt er de nok danmarks største sælger af it-udstyr, så *noget* må de jo gøre rigtigt.

Mvh. Adam, der så sendt som i fredags modtog en pakke fra SHG
Gravatar #6 - Avenger-
22. jan. 2008 23:12
Har også mine små tilfælde med shg.dk, så det er heller ikke et sted jeg gør mine store indkøb, må jeg nok være ærlig at indrømme :)
Gravatar #7 - Norrah
22. jan. 2008 23:21
Har pt. 3 mails, hvor de siger at det de har gjort var forkert. Og at de beklager, det burde være håndteret anerledes.

Men selvom jeg glæder mig over at de undskylder, så ville jeg nu mest sætte pris på at de rent faktisk gav mig de ting de har erkendt manglede...

Der iblandt en strømforsyning til en Ekstern HDD. Den er nu ret ubrugelig uden.
Gravatar #8 - madeinrussia
23. jan. 2008 08:03
Jeg bestiller aldrig hos dem, bestilte engang en strømforsyngning til en stationær, så fik jeg en fucking mærkelig og stor en ( ikke den jeg bestilte ) sendte tilbage og klagede, så fik jeg et tastartur som "undskyld" men stadig ingen strømforsygning, så jeg annullerede handlen og sidder nu med et gratis tastartur :D
Gravatar #9 - klh
23. jan. 2008 08:48
Jeg må sige, at jeg ikke har haft nogen dårlig oplevelse med SHG, de gange jeg har handlet der. Bestilte for nylig en computer hos dem, og fik den 9 dage efter - varerne kom på lager torsdag eftermiddag, dog var de lidt langsomme, og sendte så først computeren mandagen efter. Men det var ingen katastrofe. Fik god service, da jeg mailede ind for at ændre en af varerne i min bestilling til en anden.

Pakningen af computeren var også udmærket - dog irriterede det mig, at pakken med hardware var sat fast på kabinettets pakke, så der var risiko for at kabinettet kunne blive bulet under forsendelsen.
Gravatar #10 - fidomuh
23. jan. 2008 09:05
Jeg har efterhaanden haft daarlige oplevelser alle andre steder jeg har handlet, end shg.dk.

Siger det noget om shg.dk? Nej, ikke synderligt.

Alle butikker faar en uheldig medarbejder, eller en uheldig politik paa et tidspunkt. Det er der sq ikke det store at goere noget ved.

Det eneste man kan goere som forbruger, er at saette sig ind i ens rettigheder og saa soerge for at disse overholdes.

Din reklamationsret nulstilles ( paa de ting de skifter ) hver gang den bliver fixet.
Saa hvis det fx er bundkortet, saa har du 6 maaneder fornyet paa denne.

Det er blandt andet derfor at du har krav paa at faa en liste over _ALLE_ de ting de har skiftet :)
Gravatar #11 - hgul
23. jan. 2008 09:20
Nå, du spammer også her. Lad mig gætte, du vender aldrig tilbage for at følge op på tråden ;-)

Tweak.dk
Edbpriser.dkk
Hol.dk
Gravatar #12 - terracide
23. jan. 2008 09:23
Har købt for over +50K fra shg og aldrig haft problemer med dem...
Gravatar #13 - Cloud02
23. jan. 2008 09:27
Oprettet:
22. jan. 2008 23:44

Ahhh... Dejligt med en af SHG's konkurrenter der vil have at de får et dårligt omdømme ved at spamme på alle hardware forums ...
Gravatar #14 - Cloud02
23. jan. 2008 09:31
addendum til #13
Hans bruger er desuden gæst på alle de andre forums som fidomuh linkede til.
Gravatar #15 - The-Lone-Gunman
23. jan. 2008 10:50
Vil da også lige tilføje at jeg køber alt mit hardware hos SHG, og har gjort det i flere år, uden nogen problemer overhovedet.

Men jeg bor også 10 min. derfra, så det er super nemt lige at hente sine ting. Jeg kender også flere der har arbejdet derude.
Gravatar #16 - IT-ekspert Kejser
23. jan. 2008 11:14

Samme her.. Har købt for snart 40k og har ligeledes heller ingen problemer med SHG.dk.. Ligeledes bor jeg også tæt på dem - så betal over nettet og hent med det samme.. Se det koncept holder..
Gravatar #17 - trylleklovn
23. jan. 2008 11:24
Tror problemet er, at de returnerer produkterne til producenten, hvis de er defekte og, at det godt kan tage en rum tid for dem, at reagere.

Et grafikkort, som jeg havde købt hos SHG brændte sammen. Jeg sendte det til dem og de sagde netop, at de ville sende det til deres forhandler. Men da grafikkortet var udgået af produktion regnede jeg ikke med, at jeg ville få et nyt. Efter en måneds tid (og mange mails til dem om hvorfor der ikke skete noget) så fik jeg en kredit på min konto hos dem, på langt over værdien af grafikkortet, så jeg kunne købe mig et nyt 8800gts OG en ny strømforsyning, hvilket så blev 100kr over min kredit, men så øgede de den bare, så jeg intet skulle betale.

Se det er service.
Gravatar #18 - terracide
23. jan. 2008 11:32
#17:
Hvis man kigger på edbpriser.dk og shg's rating, så ligger de jo også i top der:
http://www.edbpriser.dk/Dealer/bedominfo.asp?ID=19...
Gravatar #19 - kannegard
23. jan. 2008 11:47

Grunden til de mange indlæg var for at afhjælpe en kraftig agression mod shg, og jeg håbede det hjalp på min humør at fortælle historien så mange steder som muligt...

men jeg vidste ikke at jeg fik udvidet garantien på det der blev repareret. så jeg fik både et bedre humør og en mulighed for at få repareret computeren igen! nice...

tak for tilbagemeldingerne!
Gravatar #20 - siliankaas
23. jan. 2008 11:54
#15 & #16 Helt samme oplevelse - Betale - køre 2 min (i bil JA) - afhente (springe køen over) - Køre 2 min - LEGE :D
Gravatar #21 - tgr
23. jan. 2008 12:17
Når jeg køber løsdele tjekker jeg pr. automatik SHG før edbpriser. Jeg ved ikke hvorfor, men det må være fordi jeg har opnået en utrolig følelse af at SHG er rimelige loyale overfor deres kunder.

Jeg har mange gange også udnyttet deres "købt før 19:05 og få det sendt i dag"-ordning.

Mht. Internethandel føler jeg mig rimelig heldig når man hører nogle af de tilfælde der forekommer og selvfølgelig forekommer de. Ingen butik er fejlfri.

Jeg har sågar altid været meget tilfreds med GetMore.dk da de stort set altid er billigst på alt hvad jeg tjekker og synes det var lidt mærkeligt at de mistede e-mærket bare fordi de kom i mediernes søgelys. Det forhindrede mig dog ikke i at handle der.
Gravatar #22 - Cloud02
23. jan. 2008 12:32
aprospos Getmore, så er det et firma jeg ikke har tænkt mig at handle hos igen. Alene af den grund at jeg ikke kan kontakte dem telefonisk (Det gælder også andre eg. Computerne.comsom tager et sindssygt beløb pr. opkald).

Jeg har pt. en RMA sag kørende hos Getmore, og det går mig grusomt på at de ikke kan kontaktes telefonisk.
Gravatar #23 - Norrah
23. jan. 2008 17:28
Totale køb: 46.114,58 DKK

Og ca. 40-60% af gangene har der været bøvl. Hos dem vel og mærket.

Jeg er holdt op med at handle der.
Også selvom jeg bor nær århus.
Jeg gider simpelthen ikke at skulle smide et jakkesæt på og bede efter thomas hver gang jeg handler, hvis der altså er problemer.

Det virker dog. Selvom det er lidt stressende for den stakkels mand bag kassen.
Gravatar #24 - arne_v
23. jan. 2008 17:41
Jeg har også handlet hos SHG en del gange (bl.a. stumper til 2 hele PC'ere).

God web site. Fin service. Rimelige priser. Der har nogen gange været lidt leveringstid.

Det betyder jo ikke, at der ikke er andre som har dårlige erfaringer. Jeg tror at det er umuligt at sælge den slags varer uden at der engang imellem kommer nogle upsere.
Gravatar #25 - Mort
25. jan. 2008 07:42
Jeg synes det er lidt morsomt at når en bruger fortæller om hvor dårlig hans service sag har været hos en forhandler, så er der altid en masse der påpeger at de aldrig har haft problemer med den forhandler.

Problemerne som man som forbruger oplever vil jo næsten altid være når ens vare er defekt og man har brug for service fra forhandleren. Har man ikke haft defekte varer som skal tilbage til forhandleren har man ikke nogen baggrund for at "opveje" de dårlige erfaringer som andre har haft med forhandlerens service.

En hvilken som helst forhandler kan jo finde ud af at sælge en vare og sende den afsted så hurtigt som muligt. Det der skiller fårene fra bukkene er hvordan forhandleren håndterer de sager som de ikke tjener penge på, men som er til stor gene for kunderne.
Gravatar #26 - terracide
25. jan. 2008 08:18
#25:
Derfor jeg linkede til EDBprisers rating, kvikke...
Gravatar #27 - Trogdor
25. jan. 2008 11:22
Jeg har også købt hos SHG en del og jeg har ikke endnu haft problemer. Jeg har altid fået tingene til den tid der stod på deres website.

Jeg begyndte på et tidspunkt at købe hos IT-Butikken, men droppede det igen fordi halvdelen af gangene var tingene meget forsinket. Værst var en lille switch(nærmere hub) som var 4 uger forsinket selvom der stod de havde den på fjernlager(=levarandør), ellers har det været Harddiske, og ram som var +1 uge forsinket i forhold til hvad deres site sagde.
Gravatar #28 - zin
25. jan. 2008 12:12
#25: Terracide kan ikke se hvad jeg skriver, men jeg vil nu stadig indføre mit argument i denne sag;
edbpriser.dks "rating" er måske ikke den bedste at følge efter - se bare deres "den der råber højest har ret"-forum...
Gravatar #29 - trezno
25. jan. 2008 13:36
Du har 6 måneders garanti fra købsdato, og yderligere 18 måneders reklamationsret. Din garanti/reklamationsret kan ikke udløbe, idet første gang du klager over fejlen, jo er inden for disse 24 måneder.

Istedet for at kræve at de reparerer den bærbar igen, så skal du jo blot ophæve købet. Som udgangspunkt har en forhandler 1-2 afhjælpningsforsøg, dog flere hvis fejlen er kompliceret, periodisk eller lign.

Se mere her: Forbrug.dk

De bruger godt nok en bil som eksempel, men reglerne er de samme for elektronik.

Så beskriv forløbet, send det til SHG og skriv så at du vil ophæve købet, med den begrundelse, at de efter 3 forsøg ikke kan afhjælpe manglen. Henvis til forbrug.dk.

Afviser de så din ophævelse af købet, jamen, så er sagen lige til højrebenet i forbrugerklagenævnet.

Go' fornøjelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login