mboost-dp1
1 eller 2 ram-blokke i bærbar?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
En kammerat har stilt mig et spørgsmål. Han står og skal købe en ny bærbar, den kommer med 1 Gb ram. Han har mulighed for at vælge om han vil have 1 x 1 GB blok, eller 2 x 512 mb. Jeg ved at han ikke skal udvidde med flere ram, så han vil ikke benyttte det ekstra slot der vil være hvis han vælger 1 gb blok. Men spørgsmålet er, om den vil køre bedre med 2 x 512 mb blokke, frem for 1 x 1 Gb. jeg ved ikke om de kører i dual mode på bærbar.
Jeg har ikke fået noget at vide om, hvilken computer det er, eller hvilke ram, jeg ved dette om rammene: han kaldete dem SODIMM DDR RAM.
På forhånd tak.
Jeg har ikke fået noget at vide om, hvilken computer det er, eller hvilke ram, jeg ved dette om rammene: han kaldete dem SODIMM DDR RAM.
På forhånd tak.
#1 Så vidt jeg ved er forskellen så minimal at det på ingen måde er af nogen betydning. Afhængigt at hvor stor merprisen er vil en enkelt klods selvfølgelig være at foretrække pga. udvidelsesmulighederne. Og selvom han nu ved at den med garanti aldrig skal udvides med flere ram så kan det jo meget vel være at han ser anderledes på den sag om et par år. :)
Jeg sagde til ham at jeg selv ville vælge 1 x 1 Gb, og at der kun var en minimal forskel, som slet ikke ville være mærkbar. 2 x 512 var billigere, og da han hørte at der var den lille mulighed, så var der ikk enoget at gøre. Det er ham selv der siger at han ikke vil udvidde. Men altså, det er ikke mit problem, jeg har givet ham den hjælp han bad om, og han har taget en beslutning. Som sagt, så anbefalede jeg 1 x 1 Gb og sagde at jeg selv ville vælge det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.