mboost-dp1

Ville du skifte til Linux hvis flere spiltitler udkom til platformen?

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
8. nov. 2010 16:41
Jeg bruger faktisk kun Windows pga. Steam og SCII og andre spil. Resten kan findes i Ubuntu.
Gravatar #2 - krainert
8. nov. 2010 18:12
Daniel-Dane (1) skrev:
Jeg bruger faktisk kun Windows pga. Steam og SCII og andre spil. Resten kan findes i Ubuntu.

Samme her; hvis alle nye store pc-titler ville udkomme til Linux, ville jeg næsten omgående smide Windows langt væk. Jeg irriteres på daglig basis over ringe designvalg, mangel på fleksibilitet og den generelle mentalitet at brugeren er retarderet.
Gravatar #3 - zin
8. nov. 2010 18:16
SCII er et blizzard spil - de plejer at have OpenGL understøttelse, så de nemt kan afvikles i Wine.

Lo and behold.
Steam er hvis også godt på vej.

Jeg ville nok skifte, men så alligevel.. Jeg prøver at være platform uafhængig og jeg er bange for at skiftede jeg væk fra Windows på min primære PC ville jeg næsten ingen Windows bokse have længere..
Gravatar #4 - XorpiZ
8. nov. 2010 18:16
krainert (2) skrev:
Jeg irriteres på daglig basis over ringe designvalg, mangel på fleksibilitet og den generelle mentalitet at brugeren er retarderet.

Onde tunger vil påstå, at 95% af alle brugere _er_ retarderede.

Jeg ville ikke røre Linux med en ildtang, uanset om de så portede alle mine favorit-spil. Systemet irriterer mig :>
Gravatar #5 - csstener
8. nov. 2010 18:32
XorpiZ (4) skrev:

Jeg ville ikke røre Linux med en ildtang, uanset om de så portede alle mine favorit-spil. Systemet irriterer mig :>

Du hved vel godt at stort set alle servere bruger linux...

Ville skifte til linux hvis det bøgyndte at understøte en masse spil...
Gravatar #6 - krainert
8. nov. 2010 18:34
XorpiZ (4) skrev:

Alt er vel relativt, men ja, de fleste Windows-brugere har formentlig kun ringe forståelse for IT. Systemet understøtter da også en vis grad justering gennem værktøjer, der er gemt lidt af vejen, men der er stadig alt for mange ting, man ikke kan ændre.
Gravatar #7 - XorpiZ
8. nov. 2010 18:48
mikk4237880 (5) skrev:
XorpiZ (4) skrev:

"stort set alle servere" er vist det, man kalder en hvid løgn. Overvægten er verdens webserverer kører Linux ja, men der findes andre slags servere i verden også :>
Gravatar #8 - csstener
8. nov. 2010 18:59
XorpiZ (7) skrev:
mikk4237880 (5) skrev:
XorpiZ (4) skrev:

"stort set alle servere" er vist det, man kalder en hvid løgn. Overvægten er verdens webserverer kører Linux ja, men der findes andre slags servere i verden også :>

ok...havde bare læst det et sted. Men kan kun se en grund til ikke at bruge linux og det er deres spil kompatibel.
Gravatar #9 - zin
8. nov. 2010 19:00
#7: Enig. En bedre udtalelse havde været:
Stort set alle servere, der drifter Internettet er *nix-baseret (eller POSIX-relaterede). Her tænkes der både på websider, DNS-servere, DHCP-servere, mail-servere, og så videre. Hvis der endelig bruges windows bruges der ofte en *nix-maskine foran eller underneden (mailgateways eller cluster).
Gravatar #10 - XorpiZ
8. nov. 2010 19:04

Korrekt - til gengæld er det min fornemmelse af Windows har en overvældende markedsandel på det "private" marked (internt i virksomheder og lign.) :)

mikk4237880 (8) skrev:
ok...havde bare læst det et sted. Men kan kun se en grund til ikke at bruge linux og det er deres spil kompatibel.

Smag og behag. I øvrigt - at et system er godt til serverbrug behøver ikke betyde, at det er godt til dagligdags brug.
Gravatar #11 - csstener
8. nov. 2010 19:10
XorpiZ (10) skrev:

Smag og behag. I øvrigt - at et system er godt til serverbrug behøver ikke betyde, at det er godt til dagligdags brug.

Kan godt lide at side og script/code. Så det er vel derfor.
Gravatar #12 - zin
8. nov. 2010 19:11
#10: Jeg tror at Linux og Windows er ret lige på det punkt... Men i store virksomheder (specielt PC producenter) tror jeg det er et blandet miljø. I mindre, tror jeg det er 50/50. I mellemstore tror jeg det ligger på 75/25, hvor Windows har de 75.
Jeg hører ret ofte om at folk kommer på arbejde og tror de sidder i en Windows-only koncern, for så at finde ud af at 50% af deres kritiske systemer er.... Ja.... *nix-drevet.. :-P
Gravatar #13 - squad2nd
8. nov. 2010 20:01
Jeg har på fornemmelsen at de fleste virksomheder i Danmark satser udelukkende på Microsoft produkter, og er villige til at betale prisen for det også. Man installerer lortet, og det kører... og har man ennogenlunde kompetent admin der bruger en bog om Active Directory som hovedpude om natten er man vel okay stillet.

Til gengæld giver det en satans til stor respekt at man lige kan fyre et par kommandoer af på en SSH forbindelse til en Linux/AIX hvis nogen Windows hajer spiller smarte.
Gravatar #14 - squad2nd
8. nov. 2010 20:03
Jeg ville forresten ikke skifte til Linux medmindre jeg arbejdede i et firma eller selv ville starte et firma op. Den eneste grund til at det muligvis også ville komme på tale er fordi at Java supporten er kanon-god og kan tweakes i hoved og røv. Var det bare Mono, GTK, Python og Qt der var at finde gad jeg ikke engang overveje det.
Gravatar #15 - nyx
8. nov. 2010 20:13
Ja. Ikke noget med sandsynlighed eller andet, bare "ja". Hvis jeg kunne få lov til at slippe for det her forkrøblende OS hvor jeg ikke engang kan [rant]...[/rant]

Jo, jeg ville så afgjort skifte til *ux hvis det blev muligt at spille de spil jeg syntes er interessante. Min wintendo er på nuværende tidspunkt netop dét - en spillemaskine. Styresystemet ligger på den ande partition.
Gravatar #16 - XorpiZ
8. nov. 2010 20:24
mikk4237880 (11) skrev:
XorpiZ (10) skrev:

Kan godt lide at side og script/code. Så det er vel derfor.

Det kan man jo sagtens på Windows med VBScript, Powershell eller hvad du ellers foretrækker. Det er ikke mit indtryk at Linux er specielt overlegent på det punkt.

ZiN (12) skrev:
#10: Jeg tror at Linux og Windows er ret lige på det punkt... Men i store virksomheder (specielt PC producenter) tror jeg det er et blandet miljø. I mindre, tror jeg det er 50/50. I mellemstore tror jeg det ligger på 75/25, hvor Windows har de 75.

Pas. Jeg har ingen statistikker at bakke det op med, udover disse:
http://www.zdnet.com/blog/microsoft/behind-the-idc...
Gravatar #17 - Tagger
8. nov. 2010 20:33
Skidt formuleret afstemning i øvrigt..

Sidder allerede på en linuxbox og spiller mine yndlingsspil, hvad må man så svare? :>

Edit:
#16, jo. Linux ER bare windows overlegen på det punkt. Det er i hvert fald min erfaring, jeg ville aldrig bruge en windowsbox til noget programmeringsrelateret, ikke hvis jeg kunne slippe.
Gravatar #18 - XorpiZ
8. nov. 2010 20:45
Tagger (17) skrev:
#16, jo. Linux ER bare windows overlegen på det punkt. Det er i hvert fald min erfaring, jeg ville aldrig bruge en windowsbox til noget programmeringsrelateret, ikke hvis jeg kunne slippe.

Hvordan er Linux overlegent?

Jeg bliver nødt til at spørge, når du konkluderer på den måde.
Gravatar #19 - jeppester
9. nov. 2010 00:27
Hvor er: "Jeg er allerede skiftet"-muligheden?
Gravatar #20 - squad2nd
9. nov. 2010 00:34
Det er en poll om Linux, ikke om bleer! :)
Gravatar #21 - Adagio
9. nov. 2010 07:26
Pollen mangler multi-choice. Jeg vil måske have linux som ekstra styresystem (men ikke primær... i hvert fald ikke i første omgang), hvis der sker nogle ændringer:
Der skal udkomme mange flere spiltitler dertil
Brugerfladen skal gøres mere brugervenlig
Når man køber spil, skal det inkludere spillet til alle platforme, så hvis jeg køber et spil nu og spiller på Windows, så skal jeg også kunne køre spillet lovligt hvis jeg skifter over til Linux uden at skulle købe spillet igen (vel og mærke kun hvis spillet også findes i en Linux version)
Gravatar #22 - LinguaIgnota
9. nov. 2010 07:42
Silly rabbit, games are for kids. Men Liiinux, siger du. Bum, bum. Er det ikke det der brune noget...? Det vil jeg i hvert fald ikke have, så - det er da alt for deprimerende.
Gravatar #23 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 08:20
LinguaIgnota (22) skrev:
Silly rabbit, games are for kids.

Hvad laver du så på Railgun, din ost!
Gravatar #24 - Hubert
9. nov. 2010 08:25
Nej selvfølgelig ville jeg ikke udsætte mig selv for sådan et skifte
Gravatar #25 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 08:52
Hubert (24) skrev:
Nej selvfølgelig ville jeg ikke udsætte mig selv for sådan et skifte

58% af de adspurgte opponerer mod selvfølgeligheden i din konklusion. Men du betragter vel også dig selv som klogere end dem?
Gravatar #26 - Hubert
9. nov. 2010 09:01
Anders Feder (25) skrev:
58% af de adspurgte opponerer mod selvfølgeligheden i din konklusion. Men du betragter vel også dig selv som klogere end dem?

Forstå dog hvad du læser...

Det er en selvfølge for mig at jeg ikke vil udsætte MIG SELV for sådan et skifte. Hvad andre gør er ikke min sag...
Gravatar #27 - OxxY
9. nov. 2010 10:30
Nej. Spiller stort aldrig på min PC maskine, det klarer xboxen. Som win7 bruger kender jeg ikke til noget i linux der ville gøre min pc hverdag nemmere.
Gravatar #28 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 11:26
Hubert (26) skrev:

Det er en selvfølge for mig at jeg ikke vil udsætte MIG SELV for sådan et skifte. Hvad andre gør er ikke min sag...

Så efter din opfattelse er det altså ingen selvfølge at det vil være problematisk/uklogt at foretage et sådant skifte for de ~57% der ikke har svaret 'Nej'?
Gravatar #29 - BOversoe
9. nov. 2010 12:00
Har benyttet mig af (K)ubuntu over et par omgange, og jeg kan ikke forestille mig at jeg komme til det igen. Alt i Linux er simpelthen så gennemført besværligt efter min mening. Alle de her kommandoprompts osv.
Jeg har aldrig oplevet at windows har sat begrænsninger for mig, så jeg er fint tilfreds, kan ganske enkelt ikke rigtig se fordelene ved linux, for mig som privat bruger. (Ud over prisen)

Jeg prøvede styresystemet tidligere bare for at sige, at nu har jeg prøvet det, og fordi jeg godt kan lide tanken bag det, frit og åbent. Men det fungerer bare ikke i praksis. Der er så mange halvfærdige kopiløsninger, i stedet for det man er vant til og som virker i windows.
Gravatar #30 - DEEF
9. nov. 2010 12:15
Ville helt klart give det er forsøg, bruger min pc til at game, se film og surfe. Så Windows er pænt meget overkill, men der er desværre ingen gode alternativer.

Så et "gaming Linux" ville være et velkommet friskt pust.
Gravatar #31 - myplacedk
9. nov. 2010 12:19
Nej.

Jeg tror ikke jeg har flere devices tilbage som kan køre Linux, og ikke allerede gør det.
Gravatar #32 - Hubert
9. nov. 2010 12:43
Anders Feder (28) skrev:
Hubert (26) skrev:

Så efter din opfattelse er det altså ingen selvfølge at det vil være problematisk/uklogt at foretage et sådant skifte for de ~57% der ikke har svaret 'Nej'?

Kan du ikke lige forklare den "logik" der er bag din konklusion? Jeg har meget svært ved at se hvordan at jeg ikke vil skifte skulle have betydning for andre der gerne vil skifte.

Jeg tænker at du ikke evner at forstå at når jeg skriver at jeg ikke vil udsætte mig selv for skiftet så har det ingen indflydelse på andre der gerne vil foretage skiftet. Vil de det så fed for dem men linux som sådan tilbyder intet som jeg ikke allerede har dækket ind på andre måder.
Gravatar #33 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 13:05
Hubert (32) skrev:
Kan du ikke lige forklare den "logik" der er bag din konklusion? Jeg har meget svært ved at se hvordan at jeg ikke vil skifte skulle have betydning for andre der gerne vil skifte.

Jeg har intet konkluderet. Spørger blot ind til dit trolleri i #24. Men hvis dit svar er at det ikke er nogen selvfølge at Linux er en dårlig løsning for andre er alt jo i skønneste orden.
Gravatar #34 - Hubert
9. nov. 2010 13:12
Anders Feder (33) skrev:
Jeg har intet konkluderet. Spørger blot ind til dit trolleri i #24. Men hvis dit svar er at det ikke er nogen selvfølge at Linux er en dårlig løsning for andre er alt jo i skønneste orden.

Hvis du var en kniv ville du ikke kunne skære selv det mest møre stykke kød over... Det må da være ret irreterende at være så sløv...

Jeg gider virkelig ikke til at gentage mig selv. Men når du nu åbenbart er så sløv så kan jeg jo blive nødt til det. Når jeg skriver at jeg ikke vil udsætte mig selv for det skifte så betyder det ikke at andre ikke kan gøre det. Men det har du jo så konkluderet at det gør. Det er sgu da ærgeligt for dig...
Gravatar #35 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 13:19
Hubert (34) skrev:
Jeg gider virkelig ikke til at gentage mig selv.

Hvorfor gør du det så? Som jeg allerede skrev i #33:
Anders Feder (33) skrev:
... hvis dit svar er at det ikke er nogen selvfølge at Linux er en dårlig løsning for andre er alt jo i skønneste orden.
Gravatar #36 - Hubert
9. nov. 2010 13:41
Anders Feder (35) skrev:
Hvorfor gør du det så? Som jeg allerede skrev i #33:
Anders Feder (33) skrev:
... hvis dit svar er at det ikke er nogen selvfølge at Linux er en dårlig løsning for andre er alt jo i skønneste orden.

Fordi du desværre gang på gang har vist at du har problemer med at forstå tingene med mindre det bliver gentaget...
Gravatar #37 - Anders Fedеr
9. nov. 2010 13:47
Hubert (36) skrev:
Fordi du desværre gang på gang har vist at du har problemer med at forstå tingene med mindre det bliver gentaget...

Det er nu tre indlæg siden at jeg skrev at alt er i skønneste orden - hvorfor forsætter du med at gentage dig selv når alt er i skønneste orden og jeg ingen interesse har i at høre på dine gentagelser?
Gravatar #38 - rasmussen
9. nov. 2010 14:02
Jeg skiftede for længe siden. Jeg synes Windows er for bøvlet og den slags gider jeg ikke mere. Jeg har brug for et system, der bare virker hver gang jeg tænder min computer.

Første bilanalogi:
Jeg har også en bil, der bare skal starte, når den skal bruges :)
Gravatar #39 - Sanzor
9. nov. 2010 14:28
I mit tilfælde kan jeg ikke se nogen grund til at skifte til Linux.

Jeg sidder bare og gamer og har på ingen måde lyst til at sidde med et system der måske skal konfigures en gang i mellem bagom. Så tager jeg hellere chancen hvor Windows gør det hele selv.

Det er smag og behag i sådan et tilfælde. Jeg har endnu ikke haft problemer med mit Windows 7 og opstartsfacen er hurtigere end jeg lige kan nå ud og få hentet en kop kaffe. Så er Steam eller andet kørende og så vil jeg bare slappe af :)

Jeg har prøvet Ubuntu før, da brugeroverfladen minder lidt om Windows, men det sagde mig ikke noget alligevel. Jeg var jo netop vant til Windows fra starten.
Gravatar #40 - Tukanfan
9. nov. 2010 20:47
Linux er systemet for den teknisk interesserede. Jeg skifte over fra Windows, fordi jeg ikke kunne få mere ud af den platform rent læringsmæssigt, uden at skulle have modtaget X antal kurser fra Microsoft først. Alt det tekniske var simpelt hen gemt væk - først og fremmest af et GUI - men også under en altoverskyggende Microsoft terminologi, der øjensynligt havde til formål at gøre tingene lettere at forstå... (eks. "Reparerer forbindelse", "Identificerer netværk", "Slumre", jeg kan blive ved).
Gravatar #41 - myplacedk
10. nov. 2010 08:46
Tukanfan (40) skrev:
Linux er systemet for den teknisk interesserede.

Jeg kender nu også folk som vælger Linux fordi det er simpelt at bruge.

Fx. at installere et program er bare at vælge det på en liste og bede om at få det installeret. Meget simplere end at finde en installer på en hjemmeside, downloade, finde den downloadede fil, starte den, tage stilling til hvor den skal installeres osv. Og ved opgradering er forskellen endnu mere markant.
Gravatar #42 - Hubert
10. nov. 2010 08:47
myplacedk (41) skrev:
Jeg kender nu også folk som vælger Linux fordi det er simpelt at bruge.

Jeg må indrømme at jeg også kan have svært ved at følge argumentet om at det skulle være svært at bruge. Det samme kan man iøvrigt sige om at skulle bruge cli'en. Selv MS er begyndt at gå imod en fornuftig cli efterhånden.
Gravatar #43 - myplacedk
10. nov. 2010 08:51
Hubert (42) skrev:
Det samme kan man iøvrigt sige om at skulle bruge cli'en.

Ja, den har klart sine fordele. Fx. ved remote support. Det er dælme svært at forklare folk hvad de skal gøre, når de ikke aner hvad et faneblad er, eller hvad forskellen på Explorer/Stifinder og Word er. En simpel kommando er let at få dem til at skrive. En kompliceret kommando kan emailes el. lign. I Windows gider jeg knap nok gøre forsøget, hvis jeg ikke kan bruge fjernstyring. Men så skal jeg installere fjernstyringssoftware over telefonen. Argh!

(Jaja, oftest går det. Men jeg ville altså have et lidt bedre liv, hvis dem jeg skulle hjælpe brugte et OS med et CLI i stil med Linux.)
Gravatar #44 - DarX
10. nov. 2010 10:27
Tukanfan (40) skrev:
Linux er systemet for den teknisk interesserede. [...]

Jeg fik en blondine til at bruge Linux, og hun brugte det som primært system på sin bærbare uden problemer i et års tid før HHX tvang hende til at skifte af en eller anden grund. Men det behøver ikke at være svært at bruge Linux for ikke-teknisk interesserede, så længe tingene bare virker og man ikke behøver at rode rundt i en terminal.

Det var i øvrigt Ubuntu .. 7.10 og så 8.04
Gravatar #45 - terracide
10. nov. 2010 12:43
Nope...for linux drivere fra både AMD og NVIDIA lader meget tilbage at ønske fremfor deres Windeows drivere...
Gravatar #46 - zin
10. nov. 2010 12:44
#45: Startet igen? Fik du ikke nok sidst?
Gravatar #47 - Daniel-Dane
10. nov. 2010 13:12
@zin
Misbruger du nu systemet ved at skifte navn til noget helt andet, så vi ikke kan genkende dig?!
Gravatar #48 - terracide
10. nov. 2010 13:53
#46:
Mener du da at grafikdrivere fra AMD/NVIDIA er par med deres Windows pendatner? o_O

Skal du forsætte med at lukke mundlort ud? :)
Gravatar #49 - Magten
10. nov. 2010 14:05
myplacedk (43) skrev:
Ja, den har klart sine fordele. Fx. ved remote support. Det er dælme svært at forklare folk hvad de skal gøre, når de ikke aner hvad et faneblad er, eller hvad forskellen på Explorer/Stifinder og Word er. En simpel kommando er let at få dem til at skrive. En kompliceret kommando kan emailes el. lign. I Windows gider jeg knap nok gøre forsøget, hvis jeg ikke kan bruge fjernstyring.
Ligesom at skulle forklare en bruger en kommando så handler det bare om at have prøvet det nok gange, og kende til de programmer man skal hjælpe brugeren i.

Jeg kan ikke mindes at jeg ikke har kunne forklare en bruger hvor de skulle klikke. Og jeg har supporteret svenske mekanikere :p
CLI er fint, men det kan sgu også være svært at forklare en bruger nogle gange :)
Alt i alt kan vi konkludere det samme som altid i Windows vs. Linux : Det kommer an på hvad man er vant til at arbejde med :D
Gravatar #50 - zin
10. nov. 2010 14:11
#47: Ja! Jeg gider ikke det halv-shift pjat!

#48: Nej, men jeg mener din logik er fejlfyldt (som altid).
At undlade at skifte til Linux pga. drivere når f.eks. dit netkort bruger drivere giver ingen mening. Ligeledes giver det heller ikke nogen mening, ikke at ville skifte til Linux pga. AMD-drivere, da du hader AMD mere end hvid hader sort. Ligeledes kan man påpege at du, som en gamer, nok burde benytte Windows som defakto - da spil laves i DirectX, som understøttes bedst i Windows (hvilket er pudsigt når nu det er det samme firma der laver begge produkter).
At bruge en undskyldning som drivere er for lavt - selv for dig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login