mboost-dp1

Ville du betale for at bruge Google?

Gå til bund
Gravatar #1 - fjols
13. apr. 2010 08:01
Kommer selvfølgelig meget an på prisen, men hvis den er rimelig ville jeg godt.
Jeg betaler i forvejen små beløb til alle mulige andre online ting om måneden.
WoW 75 kr. VPN 30 kr. Hjemmeside 11 kr. Skype 92 kr. - Google 50 kr?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2717615306]
13. apr. 2010 08:11
Ikke når der er alternativer.

Ligesåsnart BING kommer til at fungere i danmark har vi et fint alternativ
Gravatar #3 - Frankie
13. apr. 2010 08:14
Det er jo svært at betale for noget man har fået gratis indtil videre. Jeg stemte nej, da jeg nok i stædighed ville finde på et alternativ. Men man må jo indrømme at gmail, google(search), docs, calendar og alle de andre tools er blevet en rigtigt nyttig del af ens hverdag, så ville nok ende med gerne at ville betale en lille krone for at benytte disse features.

Når det så er sagt, så tror jeg at google tjener rigeligt med penge i forvejen.
Gravatar #4 - OmniGnu
13. apr. 2010 08:48
Ikke engang hvis man betalte for at slippe for deres reklamer ville jeg betale!
Gravatar #5 - bjerh
13. apr. 2010 08:55
Det gør jeg allerede i for brugen af GoogleApps på mit domæne med fungerende GoogleSync. Men jeg ville ikke betale for at søge på Google, som der nok hentydes til, da de jo i forvejen tjener penge på reklamer ved søgninger.
Gravatar #6 - Systran
13. apr. 2010 08:58
Jeg ville gerne betale for, at der ikke var mellemrum mellem "Google" og "?" i overskriften.
Gravatar #7 - VonDoom
13. apr. 2010 09:20
Jeg stemte klart nej.

Jeg har hele mit liv hos Google, og er stor fan af deres gode services. Derfor finder jeg mig i, at de benytter de oplysninger de har om mig til at ramme mig med målrettet reklame. Men hvis jeg skal betale oveni, der går grænsen...

Googles forretningsmodel der baserer sig på at gå ret tæt på "privacy-wise", er i forvejen sådan lidt ... ...
Men de laver jo gode services ^^
Gravatar #8 - Keba
13. apr. 2010 09:24
Tror Google ville miste størstedelen af sin brugerbase hvis de tog penge for søgninger, og det er min opfattelse at der står 100 andre søgemaskiner klar til at tage over for Google. De har jo også reklamer i forvejen, så det ville da være noget svineri.

Man kunne argumentere for at Google er mere end bare en søgemaskine, det er også e-mail, kalender og meget mere, men personligt finder jeg ikke disse features specielt bedre end hvad andre kan tilbyde.
Gravatar #9 - Qrup
13. apr. 2010 10:22
Jeg betaler da allerede for Googles services.. jeg kommer med feedback og lader den bruge fejlrapporter m.m. Det er den betaling som Google bar baseret deres forretningsmodel på... og det er en god model, det viser deres succes.
Argumentet med at "de tjener nok i forvejen holder ikke". En forretning skal da tjene de penge de kan/vil... alt andet ville da være unaturligt (på den samfundsøkonomiske måde).

Derfor svarede jeg måske ;-)
Gravatar #10 - spectual
13. apr. 2010 16:05
Ja selvfølgelig ville jeg det. Jeg bruger google produkter konstant og de er fuldstændig uundværlige i min verden.

Men selvfølgelig kun hvis prisen var rimelig
Gravatar #11 - fe950
13. apr. 2010 17:10
FN burde overtage Google og så skal alle medlemslande betale til driften. Så slipper vi også for reklamerne med mindre Nordkorea pladerer for popups om hvor herligt det er at bo der.
Gravatar #12 - 905i
13. apr. 2010 17:55
wtf hvor kommer den her afstemning fra? - Google vil da aldrig ta' sig betalt af deres brugere.
Det må være en anti-google person som har startet denne poll.
Gravatar #13 - onetreehell
13. apr. 2010 17:59
Først tænkte jeg klart "nej". Jeg vil aldrig betale for søgemaskine, email og "den slags". Men så kom jeg i tanke om at de jo faktisk også tilbyder meget andet.
Hvis nu der var nogle awesome features eller noget som jeg kunne bruge som udvikler, ville jeg overveje det.
Så mit svar er nok at det kommer an på hvilke services det handler om og hvor meget jeg kan bruge dem osv.

Det er ikke unaturligt for forretninger per se.
Men for mange typer selskaber (eks. aktieselskaber og lign.) vil det være unaturligt.
Gravatar #14 - Imperial
13. apr. 2010 19:41
Nej. Der findes mange andre gode alternativer. Jeg bruger faktisk kun google fordi så har jeg alt samlet Et sted. Mail, Youtube, Calender, Blog osv.
Gravatar #15 - soerendk
13. apr. 2010 22:43
Efter Google har integreret deres services så grundlæggende med min Android telefon, kan jeg næsten ikke undvære dem.
Så jeg ville nok betale et mindre beløb, hvis det skulle komme så vidt.

Har stemt 'måske'.
Gravatar #16 - VonDoom
14. apr. 2010 08:00
905i (12) skrev:
wtf hvor kommer den her afstemning fra? - Google vil da aldrig ta' sig betalt af deres brugere.
Det må være en anti-google person som har startet denne poll.

Slap dog af, det er en spændende diskussion om hvor hooked mange af os er på Google og deres tjenester.
Gravatar #17 - nobrakes
14. apr. 2010 10:32
pga af så mange andre, dog mindre gode, alternativer ser jeg på ingen måde grund til at betale for en tjeneste de allerede tjener styrtende på :)
Gravatar #18 - MTK
14. apr. 2010 14:43
Jeg ville nok gerne betale en 50'er om måneden for GMail, hvis det kom til det.
Gravatar #19 - terracide
14. apr. 2010 14:48
Nope, ville skifte til www.alltheweb.com hvis de prøver på det.

De tjener sgu' nok på at annocere for mig og lagre alle mine søgninger.
Gravatar #20 - Mulpacha
14. apr. 2010 15:57
Kan slet ikke forstå dem der har så ondt i numsen over at Google tjener penge.
Undersøg hvilke af deres produkter (hvis nogen) i kan får til bedre pris eller kvalitet andet steds, og døm ud fra det.

Hvis de tjener penge er det fordi de er gode forretningsmænd, og ikke at de har snydt nogen.
Gravatar #21 - Krydolph
14. apr. 2010 17:39
Jeg svarer nej ud fra den præmisse at der er masser af gratis alternativer! Kostede det nu også oenge at bruge bing, og webmails osv. alle andre steder, ville jeg tage svaret op til genovervejelse!
Gravatar #22 - RMJdk
15. apr. 2010 00:11
Neeej, synes bestemt vi har syge, vilde, ja crazy høje nok priser herhjemme, sådan som vores udbydere (TDC) malker og har malket internettet, at man skal betale så meget i over pris for en sølle 10mbit er der ikke råd til at betale for noget på nettet man kan få gratis.

Den dag hvor vi kan få 100/100mbit fri download til 100kr så kan det måske overvejes, men igen det bliver den da at køerne flyver og har nummerplader.
Gravatar #23 - el_barto
15. apr. 2010 06:59
I sku ta og prøv Jubiii det bar super got!
Gravatar #24 - FeedMe
15. apr. 2010 08:14
Jamen vi betaler skam allerede for at bruge Google. Reklamefinansierede tjenester, som deres søgemaskine betaler vi for blot ved at bruge den.

Jeg spekulerer dog på hvad der overhovedet menes med "Google" i denne sammenhæng. Og ligeledes undrer jeg mig over hvad der har givet anledning til afstemningen.

Er det bare et helt teoretisk spørgsmål? (Og derfor totalt ligegyldigt)
Eller er der overvejelser omkring det af den ene eller anden grund?
Gravatar #25 - fjols
15. apr. 2010 08:19
#24: Det er udelukkende teoretisk.
Jeg tror der menes generelt Googles produkter. Gmail, søgning, Buzz, Chrome etc.
Gravatar #26 - myplacedk
15. apr. 2010 09:00
bjerh (5) skrev:
Det gør jeg allerede i for brugen af GoogleApps på mit domæne med fungerende GoogleSync. Men jeg ville ikke betale for at søge på Google, som der nok hentydes til, da de jo i forvejen tjener penge på reklamer ved søgninger.

Nu er jeg lige nysgerrig: Hvad er det du mangler i den gratis version?

Jeg vil gerne betale lidt for Google Apps, men sgu ikke 50 USD pr. bruger pr. år. Brugerkonti er noget jeg giver til venner og familie, og sådan skal det være.
Gravatar #27 - FeedMe
15. apr. 2010 12:44
fjols (25) skrev:
#24: Det er udelukkende teoretisk.
Jeg tror der menes generelt Googles produkter. Gmail, søgning, Buzz, Chrome etc.

Hvor teoretisk er det? Google tjener penge fordi folk bruger deres tjenester.....hvis ingen brugte dem tjente de intet.
Gravatar #28 - Lobais
15. apr. 2010 15:05
Keba (8) skrev:
Tror Google ville miste størstedelen af sin brugerbase hvis de tog penge for søgninger, og det er min opfattelse at der står 100 andre søgemaskiner klar til at tage over for Google. De har jo også reklamer i forvejen, så det ville da være noget svineri.

905i (12) skrev:

I denne uge var der forslag fra S og F om at lægge skat på hver Google-søgning. Venstre svarede igen, at en sådan skat altid ville ende hus forbrugerne, og: "Hvem vil betale for at søge?"
Gravatar #29 - moulder666
15. apr. 2010 16:28
Aldrig i livet om jeg ville betale for en søgemaskine. Google er mit foretrukne valg, fordi den er nem, intuitiv og - tada - gratis!

Det øjeblik de begynder at tage sig betalt for det, er der en anden søgemaskine, der får alle de besøgende som Google har, tjener lige så mange reklamekroner og ender med at kunne tilbyde et lige så godt produkt!

Det ville dog være en sucky overgangsperiode...
Gravatar #30 - myplacedk
15. apr. 2010 17:47
Google har MANGE andre produkter end en søgemaskine!

Gad vide hvor mange af nej-sigerne (lige nu 81%) der glemmer det.
Gravatar #31 - terracide
15. apr. 2010 17:51
#30:
Jeg bruger kun deres søgesmaskine, ikke alle gider Gmail, Wave, Earth og alt deres ande hejs...glemte du lige det?
Gravatar #32 - moulder666
15. apr. 2010 20:58
#30 Sandt - jeg bruger dem godt nok ikke, men de er der. Min pointe er dog stadig den samme: Den dag de begynder at tage penge for lortet, vil nogle af de eksisterende gratisløsninger få så mange ekstra brugere, at de med tiden vil opnå samme kvalitet - så det bliver bare en helvedes irriterende overgangsperiode!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login