mboost-dp1
Ville du betale for at bruge Google?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ikke når der er alternativer.
Ligesåsnart BING kommer til at fungere i danmark har vi et fint alternativ
Ligesåsnart BING kommer til at fungere i danmark har vi et fint alternativ
Det er jo svært at betale for noget man har fået gratis indtil videre. Jeg stemte nej, da jeg nok i stædighed ville finde på et alternativ. Men man må jo indrømme at gmail, google(search), docs, calendar og alle de andre tools er blevet en rigtigt nyttig del af ens hverdag, så ville nok ende med gerne at ville betale en lille krone for at benytte disse features.
Når det så er sagt, så tror jeg at google tjener rigeligt med penge i forvejen.
Når det så er sagt, så tror jeg at google tjener rigeligt med penge i forvejen.
Jeg stemte klart nej.
Jeg har hele mit liv hos Google, og er stor fan af deres gode services. Derfor finder jeg mig i, at de benytter de oplysninger de har om mig til at ramme mig med målrettet reklame. Men hvis jeg skal betale oveni, der går grænsen...
Googles forretningsmodel der baserer sig på at gå ret tæt på "privacy-wise", er i forvejen sådan lidt ... ...
Men de laver jo gode services ^^
Jeg har hele mit liv hos Google, og er stor fan af deres gode services. Derfor finder jeg mig i, at de benytter de oplysninger de har om mig til at ramme mig med målrettet reklame. Men hvis jeg skal betale oveni, der går grænsen...
Googles forretningsmodel der baserer sig på at gå ret tæt på "privacy-wise", er i forvejen sådan lidt ... ...
Men de laver jo gode services ^^
Tror Google ville miste størstedelen af sin brugerbase hvis de tog penge for søgninger, og det er min opfattelse at der står 100 andre søgemaskiner klar til at tage over for Google. De har jo også reklamer i forvejen, så det ville da være noget svineri.
Man kunne argumentere for at Google er mere end bare en søgemaskine, det er også e-mail, kalender og meget mere, men personligt finder jeg ikke disse features specielt bedre end hvad andre kan tilbyde.
Man kunne argumentere for at Google er mere end bare en søgemaskine, det er også e-mail, kalender og meget mere, men personligt finder jeg ikke disse features specielt bedre end hvad andre kan tilbyde.
Jeg betaler da allerede for Googles services.. jeg kommer med feedback og lader den bruge fejlrapporter m.m. Det er den betaling som Google bar baseret deres forretningsmodel på... og det er en god model, det viser deres succes.
Argumentet med at "de tjener nok i forvejen holder ikke". En forretning skal da tjene de penge de kan/vil... alt andet ville da være unaturligt (på den samfundsøkonomiske måde).
Derfor svarede jeg måske ;-)
Argumentet med at "de tjener nok i forvejen holder ikke". En forretning skal da tjene de penge de kan/vil... alt andet ville da være unaturligt (på den samfundsøkonomiske måde).
Derfor svarede jeg måske ;-)
wtf hvor kommer den her afstemning fra? - Google vil da aldrig ta' sig betalt af deres brugere.
Det må være en anti-google person som har startet denne poll.
Først tænkte jeg klart "nej". Jeg vil aldrig betale for søgemaskine, email og "den slags". Men så kom jeg i tanke om at de jo faktisk også tilbyder meget andet.
Hvis nu der var nogle awesome features eller noget som jeg kunne bruge som udvikler, ville jeg overveje det.
Så mit svar er nok at det kommer an på hvilke services det handler om og hvor meget jeg kan bruge dem osv.
Det er ikke unaturligt for forretninger per se.
Men for mange typer selskaber (eks. aktieselskaber og lign.) vil det være unaturligt.
Hvis nu der var nogle awesome features eller noget som jeg kunne bruge som udvikler, ville jeg overveje det.
Så mit svar er nok at det kommer an på hvilke services det handler om og hvor meget jeg kan bruge dem osv.
Det er ikke unaturligt for forretninger per se.
Men for mange typer selskaber (eks. aktieselskaber og lign.) vil det være unaturligt.
905i (12) skrev:wtf hvor kommer den her afstemning fra? - Google vil da aldrig ta' sig betalt af deres brugere.
Slap dog af, det er en spændende diskussion om hvor hooked mange af os er på Google og deres tjenester.
Nope, ville skifte til www.alltheweb.com hvis de prøver på det.
De tjener sgu' nok på at annocere for mig og lagre alle mine søgninger.
De tjener sgu' nok på at annocere for mig og lagre alle mine søgninger.
Kan slet ikke forstå dem der har så ondt i numsen over at Google tjener penge.
Undersøg hvilke af deres produkter (hvis nogen) i kan får til bedre pris eller kvalitet andet steds, og døm ud fra det.
Hvis de tjener penge er det fordi de er gode forretningsmænd, og ikke at de har snydt nogen.
Undersøg hvilke af deres produkter (hvis nogen) i kan får til bedre pris eller kvalitet andet steds, og døm ud fra det.
Hvis de tjener penge er det fordi de er gode forretningsmænd, og ikke at de har snydt nogen.
Neeej, synes bestemt vi har syge, vilde, ja crazy høje nok priser herhjemme, sådan som vores udbydere (TDC) malker og har malket internettet, at man skal betale så meget i over pris for en sølle 10mbit er der ikke råd til at betale for noget på nettet man kan få gratis.
Den dag hvor vi kan få 100/100mbit fri download til 100kr så kan det måske overvejes, men igen det bliver den da at køerne flyver og har nummerplader.
Den dag hvor vi kan få 100/100mbit fri download til 100kr så kan det måske overvejes, men igen det bliver den da at køerne flyver og har nummerplader.
Jamen vi betaler skam allerede for at bruge Google. Reklamefinansierede tjenester, som deres søgemaskine betaler vi for blot ved at bruge den.
Jeg spekulerer dog på hvad der overhovedet menes med "Google" i denne sammenhæng. Og ligeledes undrer jeg mig over hvad der har givet anledning til afstemningen.
Er det bare et helt teoretisk spørgsmål? (Og derfor totalt ligegyldigt)
Eller er der overvejelser omkring det af den ene eller anden grund?
Jeg spekulerer dog på hvad der overhovedet menes med "Google" i denne sammenhæng. Og ligeledes undrer jeg mig over hvad der har givet anledning til afstemningen.
Er det bare et helt teoretisk spørgsmål? (Og derfor totalt ligegyldigt)
Eller er der overvejelser omkring det af den ene eller anden grund?
bjerh (5) skrev:Det gør jeg allerede i for brugen af GoogleApps på mit domæne med fungerende GoogleSync. Men jeg ville ikke betale for at søge på Google, som der nok hentydes til, da de jo i forvejen tjener penge på reklamer ved søgninger.
Nu er jeg lige nysgerrig: Hvad er det du mangler i den gratis version?
Jeg vil gerne betale lidt for Google Apps, men sgu ikke 50 USD pr. bruger pr. år. Brugerkonti er noget jeg giver til venner og familie, og sådan skal det være.
Keba (8) skrev:Tror Google ville miste størstedelen af sin brugerbase hvis de tog penge for søgninger, og det er min opfattelse at der står 100 andre søgemaskiner klar til at tage over for Google. De har jo også reklamer i forvejen, så det ville da være noget svineri.
905i (12) skrev:wtf hvor kommer den her afstemning fra? - Google vil da aldrig ta' sig betalt af deres brugere.
I denne uge var der forslag fra S og F om at lægge skat på hver Google-søgning. Venstre svarede igen, at en sådan skat altid ville ende hus forbrugerne, og: "Hvem vil betale for at søge?"
Aldrig i livet om jeg ville betale for en søgemaskine. Google er mit foretrukne valg, fordi den er nem, intuitiv og - tada - gratis!
Det øjeblik de begynder at tage sig betalt for det, er der en anden søgemaskine, der får alle de besøgende som Google har, tjener lige så mange reklamekroner og ender med at kunne tilbyde et lige så godt produkt!
Det ville dog være en sucky overgangsperiode...
Det øjeblik de begynder at tage sig betalt for det, er der en anden søgemaskine, der får alle de besøgende som Google har, tjener lige så mange reklamekroner og ender med at kunne tilbyde et lige så godt produkt!
Det ville dog være en sucky overgangsperiode...
#30 Sandt - jeg bruger dem godt nok ikke, men de er der. Min pointe er dog stadig den samme: Den dag de begynder at tage penge for lortet, vil nogle af de eksisterende gratisløsninger få så mange ekstra brugere, at de med tiden vil opnå samme kvalitet - så det bliver bare en helvedes irriterende overgangsperiode!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.