mboost-dp1
Tror du Facebook stadig er et hit om 2 år ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg stemte ja. Selvom jeg også tror, at glansen går lidt af FB med tiden.
Men der er så mange brugere, hvoraf en del har brugt meget tid på deres profil. Mange af dem vil blive hængende. Ligesom brugere bliver hængende på HotMail fremfor at skifte til GMail. Og xxx millioner brugere er vel et hit - også selvom det er xxx millioner IT-ignoranter.
Men der er så mange brugere, hvoraf en del har brugt meget tid på deres profil. Mange af dem vil blive hængende. Ligesom brugere bliver hængende på HotMail fremfor at skifte til GMail. Og xxx millioner brugere er vel et hit - også selvom det er xxx millioner IT-ignoranter.
#5 Øh, du sammenligner internettets brugbarhed med Facebook? Ud over vask din mund med sulfo!
Nej, det er ikke det samme, der kommer noget nyt, sociale netværk udvikler sig sammen med the cloud og så videre.
#6 Synes ikke du kan sammenligne Hotmail og Gmail med FB og MySpace.
Har 3 hotmail kontoer, 2 gmail og en hostet hos "mig" selv.
Nej, det er ikke det samme, der kommer noget nyt, sociale netværk udvikler sig sammen med the cloud og så videre.
#6 Synes ikke du kan sammenligne Hotmail og Gmail med FB og MySpace.
Har 3 hotmail kontoer, 2 gmail og en hostet hos "mig" selv.
jeg tro ikke at det er et hit om 2 år, bare se my space det er mindre brugt efter hånden... hvor førhen alle linket til my space, nu linker alle til FB. der kommer så sagt bare noget ny....
Netop det med alle de lede irriterende apps er ting som gør at folk bliver hængende, vil jeg mene.
Facebook er ikke kun networking, det er også afslapning/sjov/hygge.
Jeg vil da nok selv stadig være med på diverse networkingsites om 2-4 år, linkedin har jeg da været med på i ret lang tid efterhånden, der sker INTET. Ingen mails med "nåå hvordan går det så?" eller i den stil - der er Facebook meget mere frit, det tror jeg er fordelen!
Facebook er ikke kun networking, det er også afslapning/sjov/hygge.
Jeg vil da nok selv stadig være med på diverse networkingsites om 2-4 år, linkedin har jeg da været med på i ret lang tid efterhånden, der sker INTET. Ingen mails med "nåå hvordan går det så?" eller i den stil - der er Facebook meget mere frit, det tror jeg er fordelen!
THERUSSIANBOY (9) skrev:jeg tro ikke at det er et hit om 2 år, bare se my space det er mindre brugt efter hånden... hvor førhen alle linket til my space, nu linker alle til FB. der kommer så sagt bare noget ny....
Forskellen på de to er, at det i stor udstrækning kun er den yngre generation, der benytter MySpace. Mine forældre er eksempelvis på facebook, og bruger det flittigt til at holde kontakt med gamle venner - det tror jeg sgu ikke sådan lige kommer til at forsvinde. Om facebook er et hit blandt dem med fingeren på pulsen om to år? Nej. Men blandt resten af befolkningen? Det vil jeg sandelig tro. Stemte ja.
Jeg tror stadig at Facebook er et hit om 2 år, men til den tid er det opkøbt af Google der har udviklet siden så den er mere moderne ift. verden om 2 år.
mikethk (20) skrev:Man kan jo lide at dele sig selv og sine begivenheder.
Men kommer det til at foregå på Facebook? Jeg har svært ved at forestille mig at de skulle kunne holde den position de har i dag i et marked med så lave "barriers of entry". Enhver der kan bare lidt PHP eller ASP kan jo i princippet sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet. Det er jo ikke som Google, der faktisk bygger på en meget avanceret algoritme.
Jeg er næsten 108% sikker på at en eller flere mere åbne tjenester (baseret på f.eks. OpenSocial) vil bide sig ind på Facebook's marked i løbet af nogle måneder. På sin vis er det vel allerede hvad Twitter er i gang med.
Hele modellen med at have ét kæmpe monolitisk socialt netværk for hele internettet virker fuldstændig modsat de bevægelser man ser indenfor næsten alle andre områder indenfor IT. IMO er det mere sandsynligt at vi vil komme til at se en masse små tjenester som man så som bruger kan kombinere og integrere efter behov.
"Men kommer det til at foregå på Facebook? Jeg har svært ved at forestille mig at de skulle kunne holde den position de har i dag i et marked med så lave "barriers of entry". Enhver der kan bare lidt PHP eller ASP kan jo i princippet sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet. "
Jamen det gør du da bare. Du kan lave et nok så fedt site, men hvordan vil du lige overbevise de første millioner brugere om at de skal bruge netop DIT site, når nu de har alle vennerne på FB?
Vi har jo set hvordan det gik med ICQ som primært blev brugt af nørder, hvorefter MSN kom og blev lusket ud til alm. brugere, hvilket pludselig betød at de fleste mennesker havde MSN og derfor var behovet for ICQ hos nørderne ikke længere så stort, da de også var tvunget til at bruge det IM netværk hvor alle andre var.
"Det er jo ikke som Google, der faktisk bygger på en meget avanceret algoritme."
Man behøveri ikke lave noget rocket science, for at få success, man kan også bare ramme rigtigt og være super heldig, ligesom FB.
"Men kommer det til at foregå på Facebook? Jeg har svært ved at forestille mig at de skulle kunne holde den position de har i dag i et marked med så lave "barriers of entry". Enhver der kan bare lidt PHP eller ASP kan jo i princippet sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet. "
Jamen det gør du da bare. Du kan lave et nok så fedt site, men hvordan vil du lige overbevise de første millioner brugere om at de skal bruge netop DIT site, når nu de har alle vennerne på FB?
Vi har jo set hvordan det gik med ICQ som primært blev brugt af nørder, hvorefter MSN kom og blev lusket ud til alm. brugere, hvilket pludselig betød at de fleste mennesker havde MSN og derfor var behovet for ICQ hos nørderne ikke længere så stort, da de også var tvunget til at bruge det IM netværk hvor alle andre var.
"Det er jo ikke som Google, der faktisk bygger på en meget avanceret algoritme."
Man behøveri ikke lave noget rocket science, for at få success, man kan også bare ramme rigtigt og være super heldig, ligesom FB.
Jeg stemte nej, da to år er ret længe på nettet i hvert fald som "et hit". Dog tror jeg ikke sådan lige at facebook dør helt, da mange mennesker har opbygget et ret komplekst netværk med bekendte og venner helt tilbage fra folkeskoletiden og at droppe sin profil er jo også at smide det netværk væk igen (mere eller mindre).
Anders Feder (22) skrev:Men kommer det til at foregå på Facebook? Jeg har svært ved at forestille mig at de skulle kunne holde den position de har i dag i et marked med så lave "barriers of entry". Enhver der kan bare lidt PHP eller ASP kan jo i princippet sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet. Det er jo ikke som Google, der faktisk bygger på en meget avanceret algoritme.
Der er faktisk barriers of entry nu.
Hvis nogen skal ind på det marked idag, så er det ikke nok at lave det samme som FB - de skal lave noget der er så meget bedre end FB, at folk vil skifte.
Det er nok ikke helt nemt.
Og når du mener at et alternativ kan udvikles i noget software som er næsten 10 år gammelt så ....
amokk (23) skrev:Jamen det gør du da bare.
Hvorfor skulle jeg dog det?
amokk (23) skrev:Du kan lave et nok så fedt site, men hvordan vil du lige overbevise de første millioner brugere om at de skal bruge netop DIT site, når nu de har alle vennerne på FB?
Dit indlæg giver ingen mening. Du går fra at antyde at man ikke kan overbevist folk om at bruge et andet site til selv at give et eksempel på at det tidligere er sket (ICQ -> MSN).
amokk (23) skrev:Man behøveri ikke lave noget rocket science, for at få success
Det har jeg heller aldrig hævdet. Prøv at læse mit indlæg en gang mere.
Anders Feder (27) skrev:amokk (23) skrev:Du kan lave et nok så fedt site, men hvordan vil du lige overbevise de første millioner brugere om at de skal bruge netop DIT site, når nu de har alle vennerne på FB?
Dit indlæg giver ingen mening. Du går fra at antyde at man ikke kan overbevist folk om at bruge et andet site til selv at give et eksempel på at det tidligere er sket (ICQ -> MSN).
Pointen er netop, at det mest af alt kommer an på, hvor mange almindelige brugere, der ikke er fra bestemte brugersegmenter, der bruger en given tjeneste. Mht. det var eksemplet relevant; majoriteten fik resten til at skifte. Majoriteten (af befolkningen) var aldrig på MySpace - men nu er de på facebook. Selvom man laver noget der er bedre og smartere (som ICQ var eksempelvis med offline messages lang tid før Messenger) betyder det intet, når det ikke er størstedelen der benytter det. Dermed handler det ikke om, at du skal "sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet", eller som måske endda er bedre - du skal også have enormt mange almindelige (læs: ikke-omstillingsparate) mennesker til at overbevise deres venner og omgangskreds om at skifte.
SpeLLTjeK (28) skrev:Selvom man laver noget der er bedre og smartere (som ICQ var eksempelvis med offline messages lang tid før Messenger) betyder det intet, når det ikke er størstedelen der benytter det. Dermed handler det ikke om, at du skal "sætte en tjeneste op med grundlæggende samme funktionalitet", eller som måske endda er bedre
Det har jeg heller aldrig hævdet. Jeg har sagt at det ikke er svært at sætte et site op med samme funktionalitet som Facebook har.
#28 Enig.
Tekniske features er lig nul, popularitet er alting.
Jeg tror ikke der kommer noget nyt foreløbigt. Alt for mange bruger det. Ligegyldigt hvor mange fantastiske nye teknologisk fremskridt en ny service kan lokke med, er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg har lavet min profil, jeg har mit netværk, og det er nok. Det kan ingen erstatte, om de så har en IQ som Einstein.
#29 Jeg vil ikke sige det er let at lave et sådant site. Det kan laves i alle sprog, på alle platforme osv., enig. Men du glemmer at software udvikling kræver arbejdstimer at få skrevet, og du vil finde at der er mange linier der skal skrives. Ud over det, er det også nødvendigt at tænke på infrastrukturen i serverparks mv., fordi du kan IKKE lave en service der kan fungerer på en enkelt med den mængde data der konstant skal læses og skrives.
Det lyder mest for mig som om at du kan finde ud af at lave et lille social networking site, som virker fint på de første tusinde, men derefter mister pusten.
Men gogo, brug et år af dit liv på at lave noget der absolut ikke kan tjene sig ind igen.
Jeg tror ikke der kommer noget nyt foreløbigt. Alt for mange bruger det. Ligegyldigt hvor mange fantastiske nye teknologisk fremskridt en ny service kan lokke med, er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg har lavet min profil, jeg har mit netværk, og det er nok. Det kan ingen erstatte, om de så har en IQ som Einstein.
#29 Jeg vil ikke sige det er let at lave et sådant site. Det kan laves i alle sprog, på alle platforme osv., enig. Men du glemmer at software udvikling kræver arbejdstimer at få skrevet, og du vil finde at der er mange linier der skal skrives. Ud over det, er det også nødvendigt at tænke på infrastrukturen i serverparks mv., fordi du kan IKKE lave en service der kan fungerer på en enkelt med den mængde data der konstant skal læses og skrives.
Det lyder mest for mig som om at du kan finde ud af at lave et lille social networking site, som virker fint på de første tusinde, men derefter mister pusten.
Men gogo, brug et år af dit liv på at lave noget der absolut ikke kan tjene sig ind igen.
ipwn (30) skrev:Jeg tror ikke der kommer noget nyt foreløbigt.
Det må tiden så vise. Jeg er overbevist om at Facebook vil opleve tilbagegang indenfor de næste to år.
ipwn (30) skrev:Det lyder mest for mig som om at du kan finde ud af at lave et lille social networking site, som virker fint på de første tusinde, men derefter mister pusten.
Enter cloud computing. Hvis du hoster din sociale netværks-tjeneste på f.eks. Amazon's eller Google's cloud platform skalerer den gnidingsfrit efterhånden som der kommer flere brugere til, og du slipper for selv at skulle planlægge hardware infrastrukturen.
ipwn (30) skrev:Men gogo, brug et år af dit liv på at lave noget der absolut ikke kan tjene sig ind igen.
Igen: hvorfor skulle jeg dog det?
Anders Feder (29) skrev:Det har jeg heller aldrig hævdet. Jeg har sagt at det ikke er svært at sætte et site op med samme funktionalitet som Facebook har.
Og det er så forkert.
Det er absolut en stor opgave at få udviklet så meget funktionalitet som kan skalere til så mange brugere.
Anders Feder (31) skrev:
Enter cloud computing. Hvis du hoster din sociale netværks-tjeneste på f.eks. Amazon's eller Google's cloud platform skalerer den gnidingsfrit efterhånden som der kommer flere brugere til, og du slipper for selv at skulle planlægge hardware infrastrukturen.
Endnu en misforståelse.
At en applikation hosted i clouden gør ikke på magisk vis softwaren skalerbart.
arne_v (33) skrev:At en applikation hosted i clouden gør ikke på magisk vis softwaren skalerbart.
Det har jeg heller ikke skrevet - det handlede ikke om softwaren var skalérbar. Det var et svar på #30:
ipwn (30) skrev:Ud over det, er det også nødvendigt at tænke på infrastrukturen i serverparks mv., fordi du kan IKKE lave en service der kan fungerer på en enkelt med den mængde data der konstant skal læses og skrives.
Det er da i allerhøjeste grad sandsynligt. Tusinde servere kræver tusinde gange så meget kapital, så selvfølgelig kræver det en større indsats.
Det er da i allerhøjeste grad sandsynligt. Tusinde servere kræver tusinde gange så meget kapital, så selvfølgelig kræver det en større indsats.
#37 Nej, jeg mener det betyder "kan alt der er nødvendigt for at realisere".
ipwn (30) skrev:#28 Enig.
Men hvordan gør man noget populært? ved at intrigere det i noget folk allerede bruger :D
Tager vi bare ICQ og msn så kender jeg mange der endnu ikke har hørt om ICQ og derfor bruger/brugte de det heller ikke...
Msn messenger blev intigeret i det OS de fleste brugte og bang så fik folk øje på det og begyndte at bruge det :D
Man skal bare lave noget (det behøver ikke være bedre) og så intrigere det i noget folk allerede bruger :D
Facebook er dødt og et nyt system er den nye dille
Men man kan importere sin facebook profil osv for ikke at miste alt man havde opbygget
Men man kan importere sin facebook profil osv for ikke at miste alt man havde opbygget
Ja facebook risikerer jo i en vis grad at grave sin egen grav, hvis et nye site kommer, for det er super simpelt at lave en appliaktion som hiver en liste af dine venners IDer ud, og med den, kan du meget hurtigt rekonstruere dit FB netværk på et andet site hvis du vil det - men jeg tror nu ikke der lige umiddelbart kommer et site som kan hamle op med FB, det er jo noget som ALLE (95% af unge måske) bruger...
FB er fyldt med glimmerværk, irriterende reklamer, og uoverskuelighed - og værst af alt - alt hvad du laver derinde af tekster og billeder - er FB's ejendom.
Jeg er sikker på at FB dør en langsom død. Der kommer et alternativ som vil slå benene under enhver, og som alle vil bruge - hvor interfacet vil blive langt mere 3d grafisk end vi er vant til.
Vi har det med at tænke småt. Tænk stort - og medmindre FB også gør det, dør de.
Jeg har forøvrigt deaktiveret og slettet min FB profil..
Jeg er sikker på at FB dør en langsom død. Der kommer et alternativ som vil slå benene under enhver, og som alle vil bruge - hvor interfacet vil blive langt mere 3d grafisk end vi er vant til.
Vi har det med at tænke småt. Tænk stort - og medmindre FB også gør det, dør de.
Jeg har forøvrigt deaktiveret og slettet min FB profil..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.