mboost-dp1

Tror du, at vores nye videnskabsminister, Charlotte Sahl-Madsen, vil gøre det bedre end den afgående, Helge Sander?

Gå til bund
Gravatar #1 - Erroneus
8. mar. 2010 10:24
Hun får det jo svært ved at gøre det dårligere... så skal hun godt nok anstrenge sig, fordi hr. Helge Sander var tydeligvis ikke kvalificeret til posten, med nogle af de beslutninger han fik truffet.
Gravatar #2 - cyandk
8. mar. 2010 10:36
Hip som hap...
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1563435729]
8. mar. 2010 11:27
Tja, hun har da som den eneste i regeringen, lavet noget i hendes fortid som har med hendes post at gøre :)
Gravatar #4 - DanaKaZ
8. mar. 2010 12:01
Har sagt ja, men mest fordi hun ville skulle anstrenge sig for at gøre det værre.
Gravatar #5 - vision-dk
8. mar. 2010 12:47
Hendes fortid på danfoss universe, Lego må da absolut være et plus. (Blå bog) Var heller ikke imponeret over Helge.
Gravatar #6 - mathiass
8. mar. 2010 13:00
Hmm, den eneste erfaring hun har inden for universitetsverdenen er et jura-studie som hun droppede ud af ret hurtigt. Derudover har hun lavet produktudvikling for Lego og senest kørt et tivoli på Als, så erhvervserfaring har hun da. Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal forvente.
Gravatar #7 - squad2nd
8. mar. 2010 13:09
Det er mange år siden at jeg stoppede med at tro på at én eneste politiker derovre på borgen vidste hvad de foretog sig, så jeg skænker hende ikke en tanke.

Sidenote...
Nu forventer folk hun kan trække resultater ud af røven automatisk bare fordi hun er hunkøn.
Glem ikke Lene Espersen og Helle Thorning som begge to er rædselsfulde.
Gravatar #8 - kg
8. mar. 2010 13:35
hun kan umuligt gøre det værre end helge :/
Gravatar #9 - Adagio
8. mar. 2010 14:02
Kender ikke rigtigt hendes historie eller noget som helst om hende, men hun skal virkeligt tage sig sammen, hvis hun skal gøre det værre vil jeg mene
Gravatar #10 - preacher987
8. mar. 2010 14:43
Min kone arbejder i Videnskabsministeriet og stemningen derinde er blevet betydeligt bedre.
Det var ikke nogen hemmelighed at Helge ikke anede en skid om hvad han foretog sig (udover at rage kvinder på røven).

Der foregik så meget lobbyisme så man tror det er løgn. Projekter som var blevet nægtet penge fordi de var vurderet værdiløse fik lige pludselig overbevist Helge om at selvfølgelig skulle de da stadig have penge, så andre projekter som kunne være blevet til noget stort ikke fik noget.
Tak Helge...
Gravatar #11 - -N-
8. mar. 2010 14:47
Kan det gøres værre end Helge?

Hr. Sander er et forrygende eksempel på den nepotisme Fogh førte i regeringen.
Gravatar #12 - terracide
8. mar. 2010 15:42
mathiass (6) skrev:
Hmm, den eneste erfaring hun har inden for universitetsverdenen er et jura-studie som hun droppede ud af ret hurtigt. Derudover har hun lavet produktudvikling for Lego og senest kørt et tivoli på Als, så erhvervserfaring har hun da. Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal forvente.

Så du siger det at hun ikke har læst sig dum, men faktisk har mange års erhvervserfaring er et minus?

*LOOOOOOOOOOOOOOOOL*
Gravatar #13 - Zeales
8. mar. 2010 16:47
Tjae, det kan dog kun gå fremad. Håber virkeligt hun får strammet op på ministeriet generalt.
Gravatar #14 - Qw_freak
8. mar. 2010 18:11
Er der egentlig nogen der kan nævne Helge har gjort af gode ting?
Gravatar #15 - knasknaz
8. mar. 2010 22:40
Denne afstemning blev faktisk også foretaget på ing.dk for nogle få dage siden.

<off-topic> Newz banner åd 100% cpu her lige før, og jeg måtte dræbe browseren med taskmanageren. Det var knapt så cool.
Gravatar #16 - arne_v
9. mar. 2010 00:14
#topic

Der er ikke mange som har været tilfredse med Helge Sander.

Men der er nok et område, hvor det er meget svært at gøre alle glade. Der er modstridende interesser, nogle vanskelige interesse grupper og en del urealistisk forventninger fra befolkningen.
Gravatar #17 - arne_v
9. mar. 2010 00:19
terracide (12) skrev:
Så du siger det at hun ikke har læst sig dum, men faktisk har mange års erhvervserfaring er et minus?

Hvis man har som udgangspunkt at ministre skal besidde faglig ekspertise, så er en forsknings minister (som altså også dækker undervisning på de højere læreanstalter) uden akademisk baggrund lige så smart som en erhvervsminister som har været offentligt ansat hele livet, en landbrugsminister der har boet i byen hele livet og en kirkeminister der aldrig har gået i kirke.
Gravatar #18 - arne_v
9. mar. 2010 00:57
arne_v (17) skrev:
Hvis man har som udgangspunkt at ministre skal besidde faglig ekspertise

Det har jeg ikke. Men #6 og #12 må være på den præmis.
Gravatar #19 - kurtadam
9. mar. 2010 08:42
#18 Jeg kan da fortælle at skatteministeren har betalt skat.
Gravatar #20 - sKIDROw
9. mar. 2010 09:07
Tjahh syntes vi har for mange cronies derinde, ved ikke om jeg tør håbe på noget bedre fra hende.

Alternativet er jo også at ryge i spjældet. Skat er jo legaliseret røveri.
Gravatar #21 - moulder666
9. mar. 2010 09:18
#20 Og anholdelser er legaliserede kidnapninger...kan ikke se din pointe...
Gravatar #22 - sKIDROw
9. mar. 2010 09:42
moulder666 (21) skrev:
#20 Og anholdelser er legaliserede kidnapninger...kan ikke se din pointe...

Min pointe var egnetligt blot, at der jo ikke er noget storsind, over at betale skat. Den bliver jo afkrævet under truslen om represalier.
Gravatar #23 - gensplejs
9. mar. 2010 12:48
terracide (12) skrev:

*LOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Nu skal hun jo ikke være menister for LEGO. Eller minister for udviklingsafdelinger i private firmaer vel.
Hun skal være videnskabs minister. Der vil jeg klart mene det er en fordel at have en akademisk baggrund så man ved lidt om forsknings verdenen. (produkt udvikling er absolut ikke i samme kategori som forskning.)
Gravatar #24 - arne_v
9. mar. 2010 13:57
#betale skat

Betale skat skal alle jo, så det kan ikke tælle meget som "kvalifikation", bemærk dog at der specielt i udlandet har været sager med ministre eller kandidater til at blive minister som ikke helt har forstået det koncept.
Gravatar #25 - kurtadam
9. mar. 2010 17:53
#24 Nu var det også bare et forsøg på at finde en minister som kendte lidt til sit område ;-)
Gravatar #26 - Cuco2
9. mar. 2010 18:43
Forventer mig ikke det store af en sproglig student med et amputeret jura studie bag sig. Det sidste videnskaben har brug for i Danmark er endnu mere strømligning ala private produktionsvirksomheder. Suk.
Gravatar #27 - hgul
9. mar. 2010 19:42
qw_freak (14) skrev:

Sagtens! Det er dog kun en god ting, men den er til gengæld også rigtig god.

Helge forlod jo borgmesterposten i Herning da han blev minister. Det er det bedste brudte valgløfte. Han lovede nemlig i forbindelse med valget i 2001, at ligemeget hvor meget Anders Fogh lokkede med en ministerpost, så ville han blive i Herning - det gjorde han så heldigvis ikke ;-)
Gravatar #28 - Windcape
9. mar. 2010 22:44
Hvor er muligheden: "Ja for helvede!!!!!!!!!!!!".

Det er svært at gøre det værre end Helge.
Gravatar #29 - JakobJ
10. mar. 2010 10:28
Som #28 siger, det kan sgu umuligt bliver værre...
Gravatar #30 - kage
11. mar. 2010 13:15
Hvorfor er der ikke en valgmulighed "Hvem fanden er det?"...
Gravatar #31 - fjols
12. mar. 2010 02:22
#30: Passer "Ved ikke" ikke fint nok til det formål?
Desuden er det jo ikke forbudt lige at lave en hurtig søgning omkring emnet hvis man er nysgerrig. Eller evt. kan man læse kommentarerne her, de giver en del information om hende.
Gravatar #32 - mathiass
12. mar. 2010 08:41
qw_freak (14) skrev:
Det kommer an på hvad man synes er godt. Han har lavet temmelig meget om i den måde universiteterne bliver styret og får tildelt penge på. Han arbejdede også meget energisk for private universiteter i Danmark. Ingen af tingene var på nogen måde velkomment i universitetsverdenen.

Én god ting kunne være universitetsfusionerne som er blevet gennemført de senere år. Vi havde for mange universiteter i Danmark og dermed for meget unødvendig administration.
Gravatar #33 - Remmerboy
12. mar. 2010 10:59
selvfølgelig gøre hun det bedre. men desværre ser det ikke ud til at hun heller ikke ved noget om it og tele området, så det går sikkert stadigvæk ned af bakke på det område. men indenfor forskning kan hun sagtens gøre bedre end helge. det kræver jo forskning for at lave produktudvikling.

btw, den eneste minister der vidste hvad hans ormåde handlede om er, den desværre afgået, søren gade. han var tidligere soldat i dragon regimentet. jeg mener at han nåede oberst niveau.
den gamle beskæftigelsesminister har jo aldrig arbejdet. den gamle uddannelsesminister har jo aldrig gået i skole, den gamle kultirminister vidste ikke så meget om kultur osv.
det ser lidt bedre ud idag, dog synd at søren gade smuttede
Gravatar #34 - arne_v
12. mar. 2010 14:06
mathiass (32) skrev:
Én god ting kunne være universitetsfusionerne som er blevet gennemført de senere år. Vi havde for mange universiteter i Danmark og dermed for meget unødvendig administration.

Principielt er jeg enig i at universitets fusioner er godt i Danmark. Next: ITU ! :-)

Men ved vi om fusionerne faktisk har formindsket administrationen?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login