mboost-dp1
Synes du statsfiber vil være en god idé?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#51: Selv hvis du skal give 20Mbps vil fiber være en ide da signalstyrken til kobber dropper enormt hurtigt efter 100 m.
P.S.: Hvis jeg nu har lyst til at tilbyde min egen hjemmeside, FTP-server (til lovlig fildeling - det eksisterer, y'know?) m.v. - og samtidig game/surfe kan 20 Mbps hurtigt blive for lidt.
Ydermere; Statsfiber vil give infrastruktur først og fremmest til virksomheder - Det vil blive meget, meget billigere at få fiber for en virksomhed end det er i dag hvis staten nedlægger fiber. Det er det Gartner rapporten siger.
Desuden kan staten ikke smide mig af vejen hvis de ikke har beviser. Har de beviser må de endelig gøre det - men det skal sandelig for en domstol først - ikke APG, ikke en eller anden anden organisation. Politiet og domstolene - færdig.
P.S.: Hvis jeg nu har lyst til at tilbyde min egen hjemmeside, FTP-server (til lovlig fildeling - det eksisterer, y'know?) m.v. - og samtidig game/surfe kan 20 Mbps hurtigt blive for lidt.
Ydermere; Statsfiber vil give infrastruktur først og fremmest til virksomheder - Det vil blive meget, meget billigere at få fiber for en virksomhed end det er i dag hvis staten nedlægger fiber. Det er det Gartner rapporten siger.
Desuden kan staten ikke smide mig af vejen hvis de ikke har beviser. Har de beviser må de endelig gøre det - men det skal sandelig for en domstol først - ikke APG, ikke en eller anden anden organisation. Politiet og domstolene - færdig.
#terra
Hvad er dit argument for at 15/15 er nødvendigt, når 25/25 ikke er?
Hvis vi nogensinde skal have mulighed for at streame fullhd i en kvalitet der er navnet værdig, så er din 15/15 ikke nok.
Jeg ser klart streaming af tv/film on demand som en del af fremtiden.. Men den fremtid kan jeg ikke få fordi der sidder folk som dig og påstår det ikke er nødvendigt..
Hvad er dit argument for at 15/15 er nødvendigt, når 25/25 ikke er?
Hvis vi nogensinde skal have mulighed for at streame fullhd i en kvalitet der er navnet værdig, så er din 15/15 ikke nok.
Jeg ser klart streaming af tv/film on demand som en del af fremtiden.. Men den fremtid kan jeg ikke få fordi der sidder folk som dig og påstår det ikke er nødvendigt..
#54:
At det er den hastighed jeg får når jeg bundler 3x 5/5Mbit SHDSL linjer *shrugs*
At jeg ikke har gidet lave special profiler på DSLAM'en (generelt er det også noget hejs at pille unødigt ved produktionsudstyr) *shrugs*
Det er et rent test-setup hvor jeg roder med netværk, gaming og vores SIP telefoni på et produkt vi aldrig vil sælge.
At det er den hastighed jeg får når jeg bundler 3x 5/5Mbit SHDSL linjer *shrugs*
At jeg ikke har gidet lave special profiler på DSLAM'en (generelt er det også noget hejs at pille unødigt ved produktionsudstyr) *shrugs*
Det er et rent test-setup hvor jeg roder med netværk, gaming og vores SIP telefoni på et produkt vi aldrig vil sælge.
Men hvorfor mener du at vi skal bremse udviklingen fordi du ikke kan lider pirater? Er det fordi du er så snæversynet at du kun kan forestille dig din egen verden som den eneste nødvendige?
Streaming af Full HD materiale kan ikke ske med de latterlige forbindelse vi har på kobberet idag.
Men hvorfor mener du at vi skal bremse udviklingen fordi du ikke kan lider pirater? Er det fordi du er så snæversynet at du kun kan forestille dig din egen verden som den eneste nødvendige?
Streaming af Full HD materiale kan ikke ske med de latterlige forbindelse vi har på kobberet idag.
Magten (57) skrev:Men hvorfor mener du at vi skal bremse udviklingen fordi du ikke kan lider pirater? Er det fordi du er så snæversynet at du kun kan forestille dig din egen verden som den eneste nødvendige?
Prøv nu lige at hør her! Han roder jo både med netværk, gaming og SIP telefoni, så han ved jo åbenlyst bedre end dig. *shrugs*
#57:
så du påstår at igen kobberforbindelser kan køre ~57 Mbit?
Jeg må hellere skynde mig at fortælle vedkommende der sidder på denne VDSL-linje at han ikke kan køre hans produkt så:
Terra - Go figure...
Jeg må hellere skynde mig at fortælle vedkommende der sidder på denne VDSL-linje at han ikke kan køre hans produkt så:
Down Speed 97.953 Mbits/s
Up Speed 57.212 Mbits/s
Max Down Speed 99.808 Mbits/s
Max Up Speed 57.481 Mbits/s
Terra - Go figure...
terracide (60) skrev:#57:
Jeg må hellere skynde mig at fortælle vedkommende der sidder på denne VDSL-linje at han ikke kan køre hans produkt så:Down Speed 97.953 Mbits/s
Up Speed 57.212 Mbits/s
Terra - Go figure...
Han påstår at kobber generelt ikke er velegnet til HD-streaming og lign. Du mener vel ikke seriøst, at de tal du nævner er repræsentative for den almene danskers kobberforbindelse?
Nu ved jeg godt, du lever lidt i din egen osteklokke til tider, men selv du (især når du arbejder ved en ISP) må da være bekendt med, at der er mange, der ikke kan få mere end 2/4/6/8 Mbit pga. afstand til central, dårligt kobber og hvad har vi.
#62:
Og hvorfor skulle jeg betale for at du får lagt fiber ned?
Betal da selv, hvis du har behov for mere...så slipper du får at nasse både på de producenters hvis software du nasser...og på de fælles skattekroner...
Terra - "Mig, mig og mig VIL have generation" er meget tydeligt lige nu....
Betal da selv, hvis du har behov for mere...så slipper du får at nasse både på de producenters hvis software du nasser...og på de fælles skattekroner...
terracide (63) skrev:Terra - "Mig, mig og mig VIL have generation" er meget tydeligt lige nu....
Ja din "ingen har brug for mere end mig" holdning er også ret tydelig nu.
"Jeg bruger ikke facebook", ergo kan jeg ikke se hvorfor siden skal have lov til at eksistere.
"jeg bruger ikke torrent", ergo burde torrent være ulovlig da jeg ikke bruger det og det åbenlyst kun kan bruges ulovligt.
"jeg har ikke brug for 20Mb", ergo er der ingen der har brug for det og dem der påstår andet, er piratsvin.
terracide (63) skrev:#62:
Jeg har skam fiber. Men så kan vi jo vende den om - hvorfor skal jeg betale for, at jernbanerne er i god stand, så du kan besøge din dame? Vi ved jo alle at jernbaner ikke bliver brugt til andet end terror og så at smugle folk over grænserne.
Jeg har ikke brug for jernbanerne, altså er det nytteløst. Man kan jo bare tage bilen.
#64:
Jeg har på intet tidspunkt snakket om et forbud imod facebook...kun udtalt at jeg personligt ikke kan se pointen...STOR forskel.
Drop dine fallacies, de er kedelige...
Terra - Og jeg mangler stadig at høre hvad det er folk skal bruge det til...udover åbenbart at smadre deres ping i onlinespil(???)
Jeg har på intet tidspunkt snakket om et forbud imod facebook...kun udtalt at jeg personligt ikke kan se pointen...STOR forskel.
Drop dine fallacies, de er kedelige...
Terra - Og jeg mangler stadig at høre hvad det er folk skal bruge det til...udover åbenbart at smadre deres ping i onlinespil(???)
Streaming af film, spil (OnLive), streaming af fjernsyn - bl.a. i HD og lign.
Og så er der jo hosting af spilservere, man kan lege mirror-site for hva ved jeg, man kunne måske få lyst at uploade hd-videoer til youtube/facebook/etc. uden at skulle vente i timevis, før de er uploadede.
Og så er der jo hosting af spilservere, man kan lege mirror-site for hva ved jeg, man kunne måske få lyst at uploade hd-videoer til youtube/facebook/etc. uden at skulle vente i timevis, før de er uploadede.
terracide (66) skrev:Jeg har på intet tidspunkt snakket om et forbud imod facebook...kun udtalt at jeg personligt ikke kan se pointen...STOR forskel.
Jeg tror ikke der findes den person på newz.dk der ikke kan læse på dine udbrud at ting som du ikke bruger, burde forbydes.
Du har helt klart den mening at hvis du ikke kan se en ide ved en ting, så er der ingen andre der kan.
Nej der findes faktisk, heldigvis, mennesker der ikke har den samme mening som dig, der bruger internettet til andre ting en dig. De har heldigvis lige så meget ret til at bruge nettet til det de har lyst til, som du har.
Faktisk lyder du ofte som min nevø der netop går 100% op i ping og FPS. "Han snyder, hans ping er 2ms. laver end min." og "jeg har bare 835fps i CS".
Virkelige interessante ting at fokusere på i livet.
terracide (66) skrev:Drop dine fallacies, de er kedelige...
Terra: den eneste person i verden, der seriøst tror at konstant brug af ordet "fallacies" for ham til at virke klogere.
Jakob Jakobsen (68) skrev:Jeg tror ikke der findes den person på newz.dk der ikke kan læse på dine udbrud at ting som du ikke bruger, burde forbydes....
Jeg kan ikke gardere mig imod naturlig dumhed...men så igen er det ikke mit problem...ZZZzzzzzZZZZZZzzzzZZZZ...
Terra - Væk mig når det er argumenter, ikke fallacies du kommer med...ZZZzzzzZZZzz....
#59: Fildelingen kører konstant. Jeg downloader ikke specielt ofte, men hvis du gerne vil, så sætter jeg da lige gang i en pingtest, og downloader lige et par linux distro'er...
Uden DL:
Ping: 20ms
Jitter: 2 ms
Kvalitet: B
(kunne ikke måle packet loss pga. firewall)
Med DL:
Ping 21ms
(læs foroven)
Server: Malmö.
Taget i betragtning at jeg bor i Sønderborg er det helt fint. Men OK; Jeg har jo også en 500 Mbps linie (delt med 7 andre kollegier), som er sat ordentligt op - men nårh, nej. Det har vi ikke brug for. Kan vi så komme ned på 15Mbps ligesom i 2001. Suk.
Du modsiger digselv her: Hvorfor skal JEG gøre noget for dig?! HVOR ER DU BARE EGOISTISTK!.
Kom igen.
#66: Svar på spørgsmålet. Lad være med at undvige, eller klap sylten, hykler.
#69: Ih jo du kan - men p.t. garderer du hvis kun din egen grav lige p.t.. Og dit "fallacies omg!" er snart ved at være trættende. Måske du skulle læse lidt op på, hvad det handler om. Jeg er ved at være i tvivl.
F.eks. bruger du mange fallacies selv som Begging the Question, Ad Hominem, og så videre - for mange til at tælle.
Vi siger: Statsfiber vil fremme privat og kommerciel bredning på IT-området, som Gartner har analyseret sig frem til, men som "Højhastighedsudvalget" ikke anbefaler til staten.
Du siger: Vi skal ikke have fiber, for så kan piraterne hente endnu hurtigere, og endnu mere!1
Ja, det kan de. Og hvad så?
Der bor ikke kun pirater her i landet. Med andre ord vil det tjene flere end det vil skade. Needs of the many > Needs of the few.
Uden DL:
Ping: 20ms
(kunne ikke måle packet loss pga. firewall)
Med DL:
Ping 21ms
(læs foroven)
Server: Malmö.
Taget i betragtning at jeg bor i Sønderborg er det helt fint. Men OK; Jeg har jo også en 500 Mbps linie (delt med 7 andre kollegier), som er sat ordentligt op - men nårh, nej. Det har vi ikke brug for. Kan vi så komme ned på 15Mbps ligesom i 2001. Suk.
#62:
Du modsiger digselv her: Hvorfor skal JEG gøre noget for dig?! HVOR ER DU BARE EGOISTISTK!.
Kom igen.
#66: Svar på spørgsmålet. Lad være med at undvige, eller klap sylten, hykler.
#69: Ih jo du kan - men p.t. garderer du hvis kun din egen grav lige p.t.. Og dit "fallacies omg!" er snart ved at være trættende. Måske du skulle læse lidt op på, hvad det handler om. Jeg er ved at være i tvivl.
F.eks. bruger du mange fallacies selv som Begging the Question, Ad Hominem, og så videre - for mange til at tælle.
Vi siger: Statsfiber vil fremme privat og kommerciel bredning på IT-området, som Gartner har analyseret sig frem til, men som "Højhastighedsudvalget" ikke anbefaler til staten.
Du siger: Vi skal ikke have fiber, for så kan piraterne hente endnu hurtigere, og endnu mere!1
Ja, det kan de. Og hvad så?
Der bor ikke kun pirater her i landet. Med andre ord vil det tjene flere end det vil skade. Needs of the many > Needs of the few.
Hvorfor er det du ikke gider svare på det spørgsmål jeg stiller dig?terracide (60) skrev:#57:
Jeg må hellere skynde mig at fortælle vedkommende der sidder på denne VDSL-linje at han ikke kan køre hans produkt så:Down Speed 97.953 Mbits/s
Up Speed 57.212 Mbits/s
Terra - Go figure...
Jeg kan oplyse dig om at min VDSL linje kan trække 50/30 ifølge TDC's test som de bruger internt, og som i sikkert også bruger i Fullrate, og jeg bor i centrum af København, meget tæt på centralen.
Udover det så skrev jeg:
Så du kan proppe din vens VDSL linje skråt op, for der er INGEN private der kan få den forbindelse uden at have en stilling hvor de har adgang til det.Magten (57) skrev:Streaming af Full HD materiale kan ikke ske med de latterlige forbindelse vi har på kobberet idag.
Udover det, så prøv du at få hele København til at køre bare 50/50 uden problemer på kobberet.
Kan jeg snart få et svar på mit spørgsmål?
Magten (57) skrev:Men hvorfor mener du at vi skal bremse udviklingen fordi du ikke kan lider pirater? Er det fordi du er så snæversynet at du kun kan forestille dig din egen verden som den eneste nødvendige?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.