mboost-dp1

Skal du have en iPad efter aftenens keynote ?

Gå til bund
Gravatar #51 - Casperkc
29. jan. 2010 13:09
Det er sørgeligt at se den samme flamewar opstå igen.

Hvis folk bliver kvalme over at se Apple udgive nye produkter, så blacklist dog nogle tags, eller scroll forbi nyheden.

Nogle mennesker (inklusiv mig selv) elsker et godt designet og generelt lækkert produkt, det betaler man ekstra for.

Du kan muligvis få en netbook med bedre tal på papiret. Men hvad med designet og helhedsoplevelsen?

I øvrigt vil jeg gerne kommentere på hele multitasking problemet. Jeg er selv i besiddelse af en iPod Touch, og har aldrig haft brug for multitasking.

Hvis folk ville sætte sig ind i Push til iPod/iPhones ville de vide at der allerede fungere en slags multitasking, bare i mobil udgave.

Jeg har endnu ikke haft behov for at spille et spil, checke min mail og refreshe min browser på en mobil enhed på samme tid endnu!

- Hvis folk vil være "låst" for at sikre en højere brugeroplevelse, så lad dem.
- Hvis folk betaler ekstra penge for design, så lad dem.

Det skal lige sige at jeg selv har en stationær (selv samlet) og en macbook pro.
Gravatar #52 - izym
29. jan. 2010 13:13
Jeg regner bestemt med at skulle have 2. generation, når den engang kommer. Det er virkelig en fed gadget, hvis man kan finde sig noget man selv kan bruge den til.
Gravatar #53 - fidomuh
31. jan. 2010 19:39

Næeh, jeg ved det heller ikke. Og så meget interesserer det mig heller ikke.

Fair nok :)

Men det lyder da som om jeg tog fejl ang. OSX og iMacs. :<

Not really.
Koncensus er at man er laast godt fast i "The Apple Way", det er bare ikke Apple der laaser det, men typisk brugerne og de 3. parts udviklere der er :)

Apples stoerste 'laas' er helt klart paa iPhone og iTunes.

Det ændrer dog ikke på, at folk imho bliver forført af Apples design- og marketingsafdeling fremfor deres programmeringsafdeling.

Mit bud er, at 'design' har langt mere at sige ifht. forbrugerens valg af software, end selve programmeringskvaliteten.

Hvis dit software er nemt og ligetil, saa er det ( i store traek ) ligegyldigt for 99% af kunderne, at det er det arveste slamkode i verden ;)

Marketing er Apple dog mestre i.. Jeg mener, Steve Jobs kan jo saelge alt som 'The first ever!', selvom der kommer 100000 eksempler bagefter paa at det er loegn ... Og ingen traekker dem i retten for det :P

I øvrigt vil jeg gerne kommentere på hele multitasking problemet. Jeg er selv i besiddelse af en iPod Touch, og har aldrig haft brug for multitasking.

Jeg multitasker dagligt paa min telefon, btw.
Og det goer folk ogsaa paa deres iPhones :P

Hvis folk ville sætte sig ind i Push til iPod/iPhones ville de vide at der allerede fungere en slags multitasking, bare i mobil udgave.

Der er multitasking med mails, sms, opkald, etc allerede.
Folk kan bare godt lide at tude over manglen, fordi det ikke er 'tilladt' at multitaske frit.

Jeg har endnu ikke haft behov for at spille et spil, checke min mail

Det goer din iPhone allerede, btw.

og refreshe min browser på en mobil enhed på samme tid endnu!

Pointen er, at langt de fleste 'multitasking' opgaver alligevel kraever meget opmaerksomhed, saa det er typisk noget i stil med RSS, mail, SMS, opkald eller IM der skal multitaskes til. Resten er 100% ligegyldigt.

Alle disse er Apple igang med, eller har allerede lavet.

- Hvis folk vil være "låst" for at sikre en højere brugeroplevelse, så lad dem.
- Hvis folk betaler ekstra penge for design, så lad dem.

Det skal lige sige at jeg selv har en stationær (selv samlet) og en macbook pro.

Helt enig, og me 2 :P
Gravatar #54 - XorpiZ
31. jan. 2010 19:48
Koncensus er at man er laast godt fast i "The Apple Way", det er bare ikke Apple der laaser det, men typisk brugerne og de 3. parts udviklere der er :)

Helt enig. Ofte er det dog også lettere frivilligt, virker det til.

Hvis dit software er nemt og ligetil, saa er det ( i store traek ) ligegyldigt for 99% af kunderne, at det er det arveste slamkode i verden ;)

Marketing er Apple dog mestre i.. Jeg mener, Steve Jobs kan jo saelge alt som 'The first ever!', selvom der kommer 100000 eksempler bagefter paa at det er loegn ... Og ingen traekker dem i retten for det :P

Enig og enig. Meget kan man sige om Apple, men marketing og design er noget de forstår sig på. Om de er bedre til at lave programmer end så mange andre, må være en smagssag. :)
Gravatar #55 - fidomuh
31. jan. 2010 19:52

Heh,
Om de er bedre til at lave programmer end så mange andre, må være en smagssag. :)

I mange tilfaelde er svaret et stort, rungende "NEJ".

De laver bare designet, UI og generelt "oplevelsen" saa laekker, at man lever med lortet :P

Et godt eksempel er Apple Mail eller iPhoto.
Begge programmer som er utroligt laekre at bruge, men naar du begynder at blive lidt teknisk begavet, faar man lyst til at rive hovedet af udviklerne :P
Gravatar #56 - DanaKaZ
31. jan. 2010 20:03
#55 De har jo også bare haft den luksus mulighed at slippe for næsten al bagudkompatiblehed, da de gik over til OS X.

Noget som jeg kunne forestille mig har været en pain for MS i lang tid nu.
Gravatar #57 - fidomuh
31. jan. 2010 20:19

Praecis.
Og Apple har gjort det ( lidt ) igen med Snow Leopard, hvor de dropper PPC, fx.

Det goer at de har langt nemmere ved at optimere og rydde op.. Om de saa goer det, det er en anden sag :)
Gravatar #58 - Wraith
31. jan. 2010 21:13
Det eneste jeg er skuffet over er at det ligner en forvokset Touch.. Ikke at det er et dårligt design... jeg havde bare forventet.. noget andet/mere.. hmm.. men det er et godt design..
Gravatar #59 - Cervio
2. feb. 2010 08:08
hvad blev der af diskussion om Ipad'en det her er jo kørt over i iMac ?
Gravatar #60 - fidomuh
2. feb. 2010 10:47

Debatten doede ud og noget andet tog over.

Free internets, wee! :D
Gravatar #61 - themuss
2. feb. 2010 11:05
Jeg gemmer min iphone i skam, jeg skal ikke associeres med ipad, nøjs et lorteprodukt og lortenavn.

Den minder mig om Percys "lump of green" fra Blackadder.

Lord Percy Percy: I've done it, my Lord! I've discovered how to turn things into gold! Pure gold!
Blackadder: You have? Show me!
Lord Percy Percy: [takes lid off melting pot, and Baldrick, Percy and Blackadder are bathed in a green glow] Behold!
Blackadder: Percy... it's green.
Lord Percy Percy: Yes, my Lord!
Blackadder: Now, look, Percy, I don't mean to be pedantic or anything, but the color of gold... is gold. That's why it's called gold. What YOU have discovered, if it has a name, is some... Green.
Lord Percy Percy: [removes lump of Green from pot] Oh, Edmund... can it be true? That I hold here, in my mortal hand, a nugget of purest Green?
Lord Percy Percy: Yes indeed, Percy, except that it's not really a nugget but more of a splat.
Blackadder: Yes, my Lord. A splat today, but tomorrow, who knows, or dares to dream...
Gravatar #62 - themuss
2. feb. 2010 11:46

Hahahahaa, me and Hitler!
Gravatar #63 - dan1el
2. feb. 2010 12:29
inden jeg har råd til den kommre der nok en næste version, men skal da have den, fordi jeg gerne vil kunne udvikle til dette device.

uanset hvor meget flame der har været om den skal de nok få solgt nogle millioner styks i 2010...bl.a. ePub kunne være intressant...eller Jailbrake af fyren.
Gravatar #64 - themuss
2. feb. 2010 16:15
#63 Kan du ikke bare udvikle på til iphone/ipod? Såvidt jeg har forstået kommer den til at køre iphoneOS.

Den eneste grund jeg kan se til at købe den for at udvikle til den er at den har højere opløsning end iphone/ipod...

Misser jeg noget?
Gravatar #65 - gnаrfsan
2. feb. 2010 16:17
dan1el (63) skrev:
inden jeg har råd til den kommre der nok en næste version, men skal da have den, fordi jeg gerne vil kunne udvikle til dette device.

Der er en emulator med i SDK'en, men Det ødelægger self. din undskyldning for at få et nyt stykke legetøj :)
Gravatar #66 - Wraith
2. feb. 2010 16:57
Jeg ville hellere investere i denne end jeg ville investere i en Iphone.. Iphone - ja smart, men ikke lige så smart som Ipad når man allerede har en god mobiltelefon.
Gravatar #67 - rasmusv
2. feb. 2010 18:32
#64 Ja du misser noget. Hvis du skal opsummere i en sætning hvorfor iphone pløjede alt konkurrence ned og stadigvæk er markedsdominerende, så skyldes det primært: At interaktionen med apparatet er i) gennemtænkt i softwaren fra start af, ii) fra a-z til at god interaktion med softwaren på en 3" touchskærm og at iii) Apple udfører en nazikontrol (bl.a. af at et godt sæt HIGs overholdes til punkt og prikke) af alt software, så størstedelen (selv tredjeparts software) af platformen virker langt meregennemført end alt andet og at iv) hardwaren er "god nok".

Peg fingre alt det du vil af manglende flash, "manglende" hardware, manglende features og manglende whatever. Ovenstående punkt I, II og er det der kræves for grundlæggende succes. Opfylder dit produkt ikke de to simple I, II & IV punkter, på et marked hvor et andet produkt gør, så stav bare fail medmindre du har et eller andet sygt unikum-produkt eller markedsposition.

Hvis du kun ser på overfladen så ligner ipaden 4 ipods klistret sammen. På hardwaresiden er sammenligningen lige til højrebenet, men på softwaresiden og interaktionssiden er den fuldstændigt galt på afveje. Der er ikke de samme interaktionsmuligheder med softwaren på en 10" touchscreen som en 3" touchscreen. Derfor giver de samme user interface idiosynkrasier heller ikke mening af genbruge. Ja styresystemet genbruges, men det gør den samme interaktionstankegang bestemt ikke. Du hører det i Jobs tale; Hele UIs gentænkes så det også fungerer på en større skærm. Du ser det i at flere af deres gamle iphone-idiosynkrasier har fået sparket. I stedet skal du nu bruge popovers, splitscreen(coloumn view) og alle applikationer skal se ens ud i landscape og portrait mode (hvilket iphone apps ikke gør) for at få mest ud af devicet.
Du kan da godt udvikle til ipoden med den anderledes UI-tankegang i hovedet. En let opgave? - næppe. Noget godt slutprodukt? - næppe.

Den første ipad er måske ikke det samme kanonhit som iphone, men man må godt nok sige Apple har placeret et solidt wake-up spark i klokkeværket på alle verdens tabletproducenter.
Gravatar #68 - themuss
2. feb. 2010 20:10
rasmusv (67) skrev:
Du hører det i Jobs tale; Hele UIs gentænkes så det også fungerer på en større skærm. Du ser det i at flere af deres gamle iphone-idiosynkrasier har fået sparket. I stedet skal du nu bruge popovers, splitscreen(coloumn view) og alle applikationer skal se ens ud i landscape og portrait mode (hvilket iphone apps ikke gør) for at få mest ud af devicet.
Tak
Gravatar #70 - nyx
16. feb. 2010 18:34
#67:
Jeg undres over dit indlæg... Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket markede det er iPhonen har, hvem der køber dem og hvem der i det hele taget har en Mac-whatever. Hvem har æble-dimser i stuen? Dem der er for dovne til at sætte sig ind i hvad de skal have og de der tænker på design frem for funktionalitet. Dvs. overfladiske mennesker... De samme der render rundt med Gucci solbriller indendørs om aftenen, har bandana bundet om hovedet og gør sig til grin i y-faktor. Hjælpeløse mennsker generelt set, på alle måder.. Eller, for at lige slå hovedet på sømmet - Sidney Lee har en iPhone... Og hvad behøver man ellers at vide? :)

Stev-o er en glimrende forretningsmand, men... Hvad kan æble-dimser egentlig? Stå i et hjørne og se pæne ud? De kan ikke noget du ikke kan få bedre og billigere et andet sted. Og han har nu skrevet en bog... Fint... Og?
Gravatar #71 - fidomuh
16. feb. 2010 19:58

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket markede det er iPhonen har, hvem der køber dem

Spoerg Apple.
Tjek deres salgstal.

Der er utroligt mange der koeber dem og det er nok den eneste brugbare touch-telefon paa markedet. ( Eller var det, da den kom )

og hvem der i det hele taget har en Mac-whatever.

Random folk.
Jeg har et par stykker, fx.

Hvem har æble-dimser i stuen?

De samme som har vindues-dimser i stuen?

Dem der er for dovne til at sætte sig ind i hvad de skal have og de der tænker på design frem for funktionalitet. Dvs. overfladiske mennesker..

Aha, javel ja.

Hjælpeløse mennsker generelt set, på alle måder.

Tjoh, eller folk der har bare lidt interesse i det de koeber, fremfor bare at koebe den foerste og billigste laptop de ser i Fona.
Eller folk der kan lide OS X. Eller folk der bare synes den ser mere interessant ud end tilsvarende laptops?

Eller maaske, folk med et behov der daekkes bedre af OS X?
Eller folk der oensker at computeren bare skal virke?

Konklusion: Random folk. :)

Stev-o er en glimrende forretningsmand, men... Hvad kan æble-dimser egentlig?

Koere mange forskellige OS?
Koere OS X?

De kan ikke noget du ikke kan få bedre og billigere et andet sted.

De kan koere OS X.
Gravatar #72 - nyx
17. feb. 2010 00:01
Så, hvad du siger, er at du godt kan li' OSX? Det er ihvertfald det eneste jeg får ud af dine indlæg...

Mac = BSD en med en window-manager andre har sat op. Det efterlader 4 muligheder, for 99% af mac-brugerene, der ikke nødvendigvis udelukker hinanden: a). Ikke gider sætte sig ind i BSD for at sætte det op de vil have. b). Ikke gider at researche den HW de har brug for. c). Skal have det samme som de andre i børnehaven. d). Skal have noget som vennerne ikke har, fordi det er den eneste måde man tror man skal skille sig ud fra flokken på...

Der er flere der kører (m)Hac? Hvorfor skulle man dog købe en Mac for at køre et bestemt styresytem? Hvorfor give penge for HW der er bundet i så latterlig grad at man ikke kan opgradere enkelte moduler? Jeg forstår det simpelthen ikke... Ville du køre SunOS på en Sparc, for at få det ekstra *upmf*, så kunne jeg forstå det, men der jo ikke én eneste Mac-bruger der vil indrømme at han/hun/den/det har købt computerens/telefonens Prada/Gucci-what-ever-mærke-der-nu-er-"hot", alene for blær'-værdiens skyld... Mac-folket er tenikkens "Brian" - det ser herre smart ud (for nogen), latterligt for de resterende 99% af befolkningen, og så er vi alle glade... De overfladiske kan være med på moden, nu også når det kommer til teknik, og vi andre kan fortsætte med at være forundrede over at I gør sådan.

Hver eneste gang jeg har stillet spørgsmålet: "Jamen hvad kan din mac?" er jeg blevet mødt af to subjektive holdninger... 1. "den er pæn" og 2. "jeg kan godt li' måden den virker på"... Fint, men du har stadig ikke besvaret mit spørgsmål?

Og så kan du give mig et nok så teknisk svar - det er bare ikke pointen :)
Gravatar #73 - fidomuh
17. feb. 2010 00:27

Så, hvad du siger, er at du godt kan li' OSX? Det er ihvertfald det eneste jeg får ud af dine indlæg...

Det er hovedpointen i at koebe en Mac typisk, foruden er saerlig god hardware kombination.

Mac = BSD en med en window-manager andre har sat op.

Eh, okay?
Det tror jeg mange er uenige med dig i, men hvad er dit argument for at vaelge Windows over en 'fancy BSD' da?

b). Ikke gider at researche den HW de har brug for.

BSD, Linux og generelt !windows har utroligt meget bredere hardware support out-of-the box, btw.

c). Skal have det samme som de andre i børnehaven.

Det samme som de andre ~5% eller hvad?

Hvorfor skulle man dog købe en Mac for at køre et bestemt styresytem?

Hvorfor ikke?

Hvorfor give penge for HW der er bundet i så latterlig grad at man ikke kan opgradere enkelte moduler?

Det kan du vel godt?
Jeg kan da skifte ligesaa meget i min Macbook pro, som i min Lenovo.

Ville du køre SunOS på en Sparc, for at få det ekstra *upmf*, så kunne jeg forstå det, men der jo ikke én eneste Mac-bruger der vil indrømme at han/hun/den/det har købt computerens/telefonens Prada/Gucci-what-ever-mærke-der-nu-er-"hot", alene for blær'-værdiens skyld...

Maaske fordi det ikke er derfor de har koebt den?

Mac-folket er tenikkens "Brian"

Tjoh, eller ogsaa er mac-folket praecis som alle andre, eller bare folk der er traette af "Omg naeste version af windows er maaske nice" :D

det ser herre smart ud (for nogen), latterligt for de resterende 99% af befolkningen, og så er vi alle glade...

Sjovt som Apple ellers hiver design awards hjem konstant :P

De overfladiske kan være med på moden, nu også når det kommer til teknik, og vi andre kan fortsætte med at være forundrede over at I gør sådan.

Hvorfor?
Du koeber kun Acer og det billigste af det billigste, eller hvad? :)

Du ved ikke der er forskel paa HW, byggekvalitet eller design? ( Ikke udseendet, men selve 'designet' rent byggemaessigt )

Hver eneste gang jeg har stillet spørgsmålet: "Jamen hvad kan din mac?"

Den kan mange ting.
Hvad kan din !mac?
Jeg kan sige dig hvad den IKKE kan: Koere OS X fornuftigt.

Tilgengaeld kan min Mac koere Windows ganke fortrinligt, Linux helt fint og BSD ganske perfekt - den kan det hele, faktisk :)

er jeg blevet mødt af to subjektive holdninger... 1. "den er pæn" og 2. "jeg kan godt li' måden den virker på"...

*DING DING DING DING*
Valget er subjektivt.

Jeg gaar ud fra at du koeber det billigste maerke paa markedet og installerer Linux, da du aabenbart ingen praeferencer har ifht. kvalitet, brug eller programmel.

Fint, men du har stadig ikke besvaret mit spørgsmål?

Det har han da?
At du ikek forstaar svaret skyldes nok mere at du ikke aner en fis om noget som helst computer relateret :)

"Hvad kan den?" Tjah, hvad kan din Volkswagen ? - Du kunne have koebt en Peugoet 105 fra 1989 istedet til langt billigere penge, den kan ogsaa komme fra A -> B.

Og så kan du give mig et nok så teknisk svar - det er bare ikke pointen :)

Pointen er, at du enten er 100% imbecil, eller en troll :)
Gravatar #74 - nyx
17. feb. 2010 07:04
Valget er subjektivt - du køber 95% med øjnene og 5% med hjernen, hvor jeg køber 95% med hjernen, og 5% med øjnene. Jeg kan ikke forstå dit valg.

Lad mig dog lige hænge dig i din bil-analogi... Du har valgt at købe en bil der er lige som de andre på gaden. Du har skiftet kopholderen, bodykittet og har sat neonlys i bunden, men ellers er den standard, som da den rullede ud fra fabrikken. Du har købt den fordi den er pæn at se på, og fordi sæderne er behagelige. Jeg har derimod købt en bil der er hurtig, har en solid undervogn og jeg har selv brugt tid på at fixe motoren op med lidt ekstra guf - jeg har dog ikke brugt knaster på hverken bodykit eller lys i bunden. Jeg forstår ikke "Brian" på gaden, jeg forstår ikke Mac-folket...

At du ikek forstaar svaret skyldes nok mere at du ikke aner en fis om noget som helst computer relateret :)

Du kan ikke klare dig med argumenter, og synker derfor til fornærmelser? :P Sweet... Hvad en mac kan, og hvad ejeren syntes om den er to vidt forskellige ting. Det håber jeg da vi kan blive enige om...

Jeg gaar ud fra at du koeber det billigste maerke paa markedet og installerer Linux, da du aabenbart ingen praeferencer har ifht. kvalitet, brug eller programmel.

LOL - du har ikke læst mit indlæg dude... Ihvertfald ikke hvad der står mellem linierne :) Om igen :)

Det tror jeg mange er uenige med dig i, men hvad er dit argument for at vaelge Windows over en 'fancy BSD' da?

Hvor fik du dén idé fra? Men jo, jeg har da en blowz på min gamer, men det er fordi der ikke bliver lavet så mange spil til andet end DirectX-platformen. Emulering er fint nok, men det er bare ikke godt nok til de nye spil. Shoot me :) Den er købt, bygget og installeret efter behov, ikke for udseendet, og det er dét du vist ikke er helt med på :)

Om du går med Gucci, kører en vold-sænket bimmer/golf med T-Hansen lir eller har en Mac - same deal. Du tilhører samme befolkningsgruppe :) Du kan li' dimsen for hvad den er, for hvad den repræsenterer, ikke for hvad den kan... Der er stor forskel...

Men jo - det er mig der er troll'en, fordi du ikke kan komme med andet end subjektive vurderinger... Den kan jeg godt li' :) Eller også er jeg imbecil? :D Dude, now go away, or I shall taunt you a second time ;)
Gravatar #75 - DanaKaZ
17. feb. 2010 09:31
#74 Altså nu har jeg læst dine indlæg igennem, og du er ikke kommet med et eneste argument selv. Udelukkende slet skjulte fornærmelser.

De paralleler du drager, viser blot at dit forståelse for emnet, ligger udelukkende i fordomme.

Hele din retorik emmer af blot at ville få et par Mac-fanboys til at fare i flint. Jeg ville råde Fido til at lade dig være, men jeg tvivler på at han vil lade dig slippe.
Gravatar #76 - XorpiZ
17. feb. 2010 09:40

Jeg må erklære mig enig, selvom det ikke huer mig.

At påstå, at Mac-brugere kun har en Mac, fordi den ser godt ud, er vist lige at stramme den lidt..
Gravatar #77 - rasmusv
17. feb. 2010 10:17
#70 Jeg undres også over dit indlæg. Først opstiller du en lang stråmand, og forventer jeg gider flame den, så debatten kan komme til at handle om dig og dine præferencer, i stedet for hvorfor de har "easy going" apparater sælger som varmt brød -noget som åbenbart er 'very weird science' for verdens nørddinosaur-community.
Gravatar #78 - fidomuh
17. feb. 2010 11:43
#75/76

Trolls must be fed.

Valget er subjektivt - du køber 95% med øjnene og 5% med hjernen, hvor jeg køber 95% med hjernen, og 5% med øjnene. Jeg kan ikke forstå dit valg.

Hjernen? ROTFL.
Den hjerne der ikke forstaar smag og behag eller behov? I see :D

Lad mig dog lige hænge dig i din bil-analogi... Du har valgt at købe en bil der er lige som de andre på gaden.

Ligesom 5% af de biler paa gaden, vel?
Skal vi kalde det en ferrari?

Du har skiftet kopholderen, bodykittet og har sat neonlys i bunden, men ellers er den standard, som da den rullede ud fra fabrikken. Du har købt den fordi den er pæn at se på, og fordi sæderne er behagelige.

Jeg har koebt den, fordi jeg skal fra A->B og oensker at goere det paa en maade der ikek foeles som lort og et spark i bollerne.

Jeg har derimod købt en bil der er hurtig

Nah, du har koebt en bil der er langsom.

har en solid undervogn

Nah, en rustet undervogn.

og jeg har selv brugt tid på at fixe motoren op med lidt ekstra guf

Hvilket jeg ikke har behov for at goere, som 97% af alle Windows brugere.

jeg har dog ikke brugt knaster på hverken bodykit eller lys i bunden.

Det har jeg vel heller ikke? Den er som fra fabrikken.

Jeg forstår ikke "Brian" på gaden, jeg forstår ikke Mac-folket...

Siger ham der koerer i en custom-bygget bil?
Det er da 'Brian' ud over det hele.

Du kan ikke klare dig med argumenter, og synker derfor til fornærmelser? :P Sweet... Hvad en mac kan, og hvad ejeren syntes om den er to vidt forskellige ting.

Err, ja, det har intet med hinanden at goere, indtil man begynder at laegge 2 og 2 sammen.

Det håber jeg da vi kan blive enige om...

JEg haaber vi kan blive enige om, at du tydeligvis intet aner om Apple computere :)

LOL - du har ikke læst mit indlæg dude... Ihvertfald ikke hvad der står mellem linierne :) Om igen :)

Ah, saa du er bare en hykler?

Hvor fik du dén idé fra? Men jo, jeg har da en blowz på min gamer, men det er fordi der ikke bliver lavet så mange spil til andet end DirectX-platformen.

Ah, saa du koeber altsaa efter behov? Ligesom alle andre mac-koebere?
Hvorfor koeber du saa en maskine der er begraenset ifht. os valg, og ikke en der kan det hele?

Den er købt, bygget og installeret efter behov

Men min Mac daekker flere behov end din PC, saa det er min vel ogsaa?

ikke for udseendet, og det er dét du vist ikke er helt med på :)

Jojo, jeg er helt med paa at du ikke har nogen interesse i hvordan dine ting ser ud, det har bare ikke noget med mig eller valget af en Mac at goere.
Medmindre du da fejler grusomt til matematik og statistik ogsaa? :)

Om du går med Gucci, kører en vold-sænket bimmer/golf med T-Hansen lir eller har en Mac - same deal.

Ja, same shit. Det er alt sammen et spoergsmaal om behov, smag og behag.

Du kan li' dimsen for hvad den er, for hvad den repræsenterer, ikke for hvad den kan... Der er stor forskel...

Eh, hvordan er du kommet til den konklusion?
Jeg kan lide min mac fordi den koerer OS X. Sidste gang jeg tjekkede, var det da en ting den kan?
Eller fordi den kan koere HoN, eller fordi jeg kan bruge Pages, eller fordi jeg kan bruge WriteRoom, eller fordi jeg kan bruge Photoshop, eller fordi jeg kan bruge LightRoom, eller fordi jeg kan bruge Opera, eller fordi jeg kan bruge AdiumX, eller fordi jeg kan .. Oh wait, det eneste din Windows maskine kan, er jo at spille spil, silly me. :)

Men jo - det er mig der er troll'en, fordi du ikke kan komme med andet end subjektive vurderinger...

Det er maaske fordi det ER et subjektivt valg?
Men hvilket maerke bundkort har du saa? Hvilket maerke gfxkort?
Hvilken performance faar du ud af din PC og hvorfor har du specifikt valgt dette hardware?

Samtidig har du jo nok betalt mere for det, in all, end jeg har for mit "Shiny Mac", saa hvem af os to, er det der er ulogisk?

Eller også er jeg imbecil? :D

Det var det eneste alternativ til trolling jeg kunne finde, som kunne repraesentere en saa forstyrret opfattelse af koebsvalg og subjektive meninger.

Dude, now go away, or I shall taunt you a second time ;)

I'm always here :D
Gravatar #79 - nyx
17. feb. 2010 19:17
#78:
ROFL - man kan ikke argumentere med en fanatiker, hvilket du ganske tydeligt beviser.

Jeg gør blot min anskuelse af Mac, og hele den hype der er om en enhed af det navn (stadig intet om hvad den kan), offentlig. Jeg lægger min uvidenhed frem i åbent lys, og det bruger du til at fornærme mig, fremfor at fortælle mig hvorfor jeg tager fejl? Well... Hvad skal man sige til det? Tak?

Du tager min uvidenhed som en fornærmelse, som et oplæg til at have en konfrontation... Selvhøjtidligt smider du om dig med fornærmelserne og antagelserne, og misser fuldstændigt pointen. Jeg prøvede at åbne en diskussion, lidt "frisk" i det måske, indrømmet, men det er nu blevet til at jeg er imbecil, troll og windows-bruger-by-choice... :D Wow! Så meget troede jeg ikke jeg kunne opnå på én dag, men, oh well...

Jeg gir' op... :) Nyd din Mac, please! By all means! Jeg gider bare ikke, på nogen måde, videreføre denne diskussion med en fanatiker - mine hjerneceller ville begå selvmord hvis jeg foresatte...

Hvis alle Mac-brugere er som du Futte, så tror jeg det er fint er jeg indtil videre (og også gerne i fremtiden) er gået fri af din slags :)

Go' vind :)
Gravatar #80 - Billy Blaze
17. feb. 2010 19:49

Jeg vil nu mere kalde det dumhed end uvidenhed. Det er blevet forklaret rigtig mange gange, men du enten kan eller vil ikke forstå det. Jeg håber virkelig at det er vil, for ellers er det da lidt sørgeligt.

Gravatar #81 - fidomuh
17. feb. 2010 20:16

ROFL - man kan ikke argumentere med en fanatiker, hvilket du ganske tydeligt beviser.

Fanatiker?
Siger ham er tror den *ENESTE* grund til at vaelge mac, er udseendet?
( Eller at 'alle har en' men det er direkte idioti da Apple sidder paa hvad, 5% af markedet? )

Jeg gør blot min anskuelse af Mac, og hele den hype der er om en enhed af det navn (stadig intet om hvad den kan), offentlig.

Jeg har fortalt dig, flere gange, hvad den kan.
Den kan det samme som din PC.
Ligesom at en Peugeot kan det samme som en Bentley.

Jeg lægger min uvidenhed frem i åbent lys, og det bruger du til at fornærme mig, fremfor at fortælle mig hvorfor jeg tager fejl? Well... Hvad skal man sige til det? Tak?

Read the fucking thread? :)
Du spoerger og faar svar.

Du tager min uvidenhed som en fornærmelse, som et oplæg til at have en konfrontation...

Det kan umuligt vaere andet. Du starter med at kalde alle mac brugere for 'brian' og generelt sviner dem til som vaere uvidende og dumme? :)

Jeg prøvede at åbne en diskussion, lidt "frisk" i det måske, indrømmet, men det er nu blevet til at jeg er imbecil, troll og windows-bruger-by-choice... :D Wow! Så meget troede jeg ikke jeg kunne opnå på én dag, men, oh well...

En diskussion om *hvad*?
Du har end ikke fattet hvad smag og behag er, hvordan skal man saa foere en debat?

Jeg har spurgt dig hvilken bil du koerer, medmindre du siger 'den billigste paa markedet', saa er du jo en gigantisk hykler - eller utroligt snaevert synet? :)

Jeg gir' op... :)

Giver op med *hvad*?
Hvad er dit formaal?

TRolling? Det lykkedes.
Debat? Om hvad? Hvorfor folk vaelger en mac?
Hvorfor vaelger folk en Peugeot og ikke en Citroen?

Der er mange aarsager, 99% af dem er subjektive.

Hvis alle Mac-brugere er som du Futte, så tror jeg det er fint er jeg indtil videre (og også gerne i fremtiden) er gået fri af din slags :)

Jeg bruger saa baade OS X, Windows og Linux dagligt, men okay, jeg tror ogsaa helst at 'vi' er fri for dig :P
Gravatar #82 - Clauzii
17. feb. 2010 20:24
Jeg kan ikke stemme ??
Gravatar #83 - Clauzii
17. feb. 2010 21:36
#82:
/Tjek datoen ;)) Klovn!
Gravatar #84 - lindysign
3. mar. 2010 08:09
Det er sgu trist med afstemninger der ikke giver et tilpas bredt perspektiv i svar. Der er jo folk der vil have, og folk der aldrig vil have, og man må vel gå spektret igennem, hvis man vil have bare en lidt brugbar besvarelse.
Gravatar #85 - chris
3. mar. 2010 13:49
@ Topic

Jeg havde egentlig glædet mig til Ipad´n fordi jeg havde håbet at apple ville droppe deres platte "no stylus" politik, og havde givet muligheden for at lave noget tekstgenkendelse.
Den kunne have været EPIC til noter og skolearbejde, med et noteprogram der var linked med E-bogsprogrammet.
Måske noget mulighed/tilkøb for at få en grafisk lommeregner med også..

så ville man kunne sælge ipadden til alle skole elever, og så var der ikke noget med at glemme bøger lommeregner eller andet.
- Det kunne have været apple der kom til at sidde på E-bogs markedet for undervisning (hvilket ikke er stort endnu, hvorfor de ville have alle fordelene)

Syntes virkeligt ikke at apple udnytter det ellers mega store potentiale der findes i Ipadden, og det er mega synd.

@fidomuh...

jeg ved ikke hvad din mac kan og ikke kan..
men min kan sagtens spille spil...

har både WoW, D2 LOD, Halflife 2 og CS-source på den her baby :D
http://www.codeweavers.com/products/cxgames/
- understøtter en masse spil ud af boxen, og hvis du er lidt fingerfærdig kan du sagtens på en masse flere spil til at fungere :)
Gravatar #86 - gnаrfsan
3. mar. 2010 14:01
blaaoejet (85) skrev:
Syntes virkeligt ikke at apple udnytter det ellers mega store potentiale der findes i Ipadden, og det er mega synd.

Ja, jeg kunne godt se ideen i at jeg ikke skulle slæbe 3.000 siders bøger med, plus diverse.
Gravatar #87 - aben
7. mar. 2010 15:09
nyx: jeg har sjældent læst så meget vrøvlende fordomsfuldt pis som det du lukker ud i den her tråd. Mac-ejere er på den og den måde. Mac-ejere dit, mac-ejere dat. Fuck dig og dine selvretfærdige, bedrevidende "sandheder", fuck dig lige i øret. How's that?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login